רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


מן תבלין | מן תבלין תשחץ | צמח תבלין מילון

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה צמח תבלין. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "מן תבלין" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה מן תבלין בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

הקסם העתיק של התבלינים

התבלינים, אותם אוצרות טבע ריחניים וצבעוניים, מלווים את האנושות מזה אלפי שנים. עדויות לשימוש בתבלינים נמצאו כבר בתרבויות עתיקות כמו מצרים העתיקה, שם שימשו לא רק לתיבול אלא גם כחלק מתהליך החניטה. עם הזמן, הפכו התבלינים למצרך מבוקש, סמל לעושר ולמעמד, ואף שימשו כמטבע עובר לסוחר. מסעותיהם של סוחרים כמו מרקו פולו וכריסטופר קולומבוס (מגלה ארצות), שיצאו לגלות ארצות חדשות בחיפוש אחר תבלינים אקזוטיים, מעידים על חשיבותם הרבה במסחר העולמי. דרך הבשמים, שחיברה בין מזרח למערב, הייתה עורק ראשי להובלת תבלינים יקרי ערך כמו פלפל, קינמון וזנגביל, ששינו את פני הקולינריה והרפואה באירופה.

תבלינים – לא רק לטעם

מעבר לתפקידם המרכזי בהעשרת טעמי המזון, לתבלינים נודעה חשיבות רבה גם בתחום הרפואה. תרבויות עתיקות כמו הסינים וההודים השתמשו בצמחי מרפא ותבלינים לטיפול במגוון מחלות. כורכום, למשל, נחשב למרכיב מרכזי ברפואה ההודית המסורתית (איורוודה), בזכות תכונותיו האנטי-דלקתיות והנוגדות חמצון. מחקרים מודרניים אף הראו כי לכורכום פוטנציאל במניעת סרטן. רוזמרין, הידוע בניחוחו הארומטי, משמש ברפואה העממית לחיזוק הזיכרון ולשיפור זרימת הדם. גם פלפל חריף (צ'ילי) מציע יתרונות בריאותיים, הודות לקפסאיצין, החומר הפעיל האחראי על החריפות, בעל תכונות משככות כאבים ואנטי-דלקתיות.

רוזמרין – "טל הים" המרפא

הרוזמרין, שמו המדעי Rosmarinus officinalis, נקרא בפי היוונים הקדמונים "טל הים" בשל פרחיו התכולים ונטייתו לגדול בקרבת חופי הים. אגדה נוצרית מספרת כי צבעם הלבן של פרחי הרוזמרין הפך לתכול לאחר שמרים, אם ישו, הניחה את גלימתה על השיח. הרוזמרין משמש כתבלין נפוץ במטבח הים תיכוני, מוסיף ארומה ייחודית למנות בשר, דגים וירקות. בנוסף, הוא ידוע בסגולותיו הרפואיות הרבות: נוגד חמצון רב עוצמה, בעל תכונות אנטי-בקטריאליות, משפר זיכרון, ממריץ את מחזור הדם ואף מסייע בהרחקת חרקים. שמן רוזמרין, המופק מעלי הצמח, משמש בתעשיית התמרוקים והרפואה, בין היתר כדוחה כינים וכמרכיב מרגיע בשמנים לעיסוי.

פלפל – הפרי החריף שכבש את העולם

הפלפל, שמקורו ביבשת אמריקה, הגיע לאירופה בעקבות מסעותיו של מגלה הארצות, כריסטופר קולומבוס. למרות שמו, אין קשר בוטני בין הפלפל לפלפל השחור המוכר לנו. הפלפל, פריו של צמח הפלפלת, מגיע במגוון צבעים וטעמים, החל מזנים מתוקים כמו הגמבה ועד לזנים חריפים כמו הצ'ילי. הפלפל עשיר בוויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים, ומהווה מקור מצוין לנוגדי חמצון. הוא משמש במגוון רחב של מנות, החל מסלטים טריים וכלה בתבשילים חריפים ורטבים כמו הסלסה המקסיקנית. פפריקה, תבלין פופולרי המופק מפלפלים אדומים מיובשים וטחונים, מוסיפה צבע וטעם למנות רבות.

רוטב צ'ילי – חריפות ממכרת

רוטב צ'ילי, המבוסס על פלפל חריף, הוא תבלין פופולרי ברחבי העולם. מקורותיו במטבחים האסייתיים והדרום אמריקאיים, שם נעשה שימוש בפלפל צ'ילי במשך מאות שנים. כיום, קיימים סוגים רבים של רוטב צ'ילי, החל מזנים מתוקים ועד לרטבים חריפים במיוחד. סרירצ'ה, רוטב צ'ילי (סוג של רוטב) תאילנדי פופולרי, הפך למרכיב נפוץ במטבח המערבי, ומשמש לתיבול מנות כמו כנפי עוף, המבורגרים ופיצה. גם הסחוג התימני והעריסה התוניסאית, רטבים חריפים מסורתיים, זוכים לפופולריות רבה בישראל ומחוצה לה.

אורגנו – "שמחת ההר" הארומטית

האורגנו, שמו המדעי Origanum vulgare, הוא צמח תבלין ארומטי ממשפחת השפתניים. מקור שמו ביוון העתיקה, שם האמינו כי הוא צומח על ההרים ומביא שמחה. האורגנו הוא מרכיב מרכזי במטבח האיטלקי, ומשמש לתיבול פיצות, פסטות, רטבים וירקות. הוא משתלב היטב גם עם בשרים ודגים, ומוסיף טעם וארומה למגוון רחב של מנות. האורגנו המקסיקני, זן בעל טעם חזק במיוחד, נפוץ במטבח המקסיקני ומשמש לתיבול מנות צ'ילי ומאכלים מסורתיים אחרים.

לסיכום – עולם של טעמים וניחוחות

התבלינים, אותם אוצרות טבע ייחודיים, ממשיכים לרתק ולעורר את חושינו גם בימינו. הם מעשירים את המטבח, תורמים לבריאות ומעניקים לנו חוויה קולינרית עשירה ומגוונת. כל תבלין מספר סיפור, נושא היסטוריה ארוכה ומרתקת, ומציע מגוון רחב של שימושים וטעמים. אז בפעם הבאה כשאתם מתבלים את האוכל, זכרו את המסע הארוך שעברו התבלינים עד שהגיעו לצלחת שלכם, והעריכו את הקסם שהם מוסיפים לחיינו. בהצלחה !



מודעות





פתרון 2 אותיות: הל (מן תבלין לקפה)
פתרון 3 אותיות: חמם, מלח, צלף, קצח, קרי, שום, שנף
פתרון 4 אותיות: אזוב (צמח תבלין, מיורן), אניס (צמח תבלין ים תיכוני), ג'נג'ר, וניל, זעתר, חמעה, חרדל, חריע, כמון, נענע, סומק, קימל (תבלין ללחם), רגלה, ריחן, שמיר
פתרון 5 אותיות: זעפרן, טימין (מן תבלין, קורנית), טרגון, מיורן, מרווה, ניגלה (סוג של תבלין, קצח), עירית, קורטם, תימין
פתרון 6 אותיות: אורגנו, זנגביל, כוסברה, כורכום, לואיזה, פפריקה (מן תבלין אדום), ציפורן, צתרנית, קורנית, קינמון (מן תבלין), קמומיל, קרדמון (תבלין לקפה הל), שומשום (צמח תבלין)
פתרון 7 אותיות: אזוביון, רוזמרין
פתרון 8 אותיות ומעלה: בזיליקוםפטרוזיליה
פתרון 2 מילים ומעלה: מלח שולחן, פלפל אנגלי, פפריקה מתוקה

ביטויים דומים: מן תבלין מילון, מן תבלין פירוש, מן תבלין מילה נרדפת, שם של תבלין, צמח תבלין, "מן תבלין", "תבלין לקפה, הל"
מחפשים תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
עזרנו לכם למצוא את הפתרון ? תפרגנו לנו בלייק! 
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!

9 תגובות:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו