רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


נהר באסיה | נהר באסיה תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה נהר באסיה. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "נהר באסיה" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה נהר באסיה בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה.

אסיה היא היבשת הגדולה ביותר בעולם, והיא מכסה כ-30% משטחו היבשתי של כדור הארץ. באסיה נמצאות שתי המדינות המאוכלסות ביותר בעולם, סין והודו. בחופי היבשת חיו כמה מהעמים והתרבויות העתיקים ביותר הידועים, לאורך עמקי נהרות פוריים . עם יותר מ-100 נהרות באורך של יותר מ-1,000 קילומטרים,
נהרות באסיה ממלאים תפקיד חשוב באזור, והם מספקים מקורות מים, אספקת מזון, תחבורה ועוד.

נהרות גדולים באסיה

יבשת אסיה היא ביתם של חמישה נהרות מרכזיים, שכל אחד מהם תורם לגאוגרפיה העשירה שלה.

  • נהר יאנגצה: הנהר הארוך ביותר באסיה, מקורו בהרי הטיבטים, הזורם דרך מחוזות צ'ינגהאי ויונאן המזרחיים. הנהר משתרע על פני 6,380 ק"מ, הוא משמש כמחסום טבעי בין דרום לצפון סין. לאורך הנהר הוקמו ערים רבות אשר נהנו מקרבה לעורק התחבורה, אך סבלו מהצפות כאשר הנהר עלה על גדותיו.
  • נהר יניסיי, ממוקם במרכז מערכת הנהרות הגדולה ביותר של האוקיינוס הארקטי, משתרע על פני 5,539 ק"מ דרך סיביר. סכרים לאורך מסלולו תורמים באופן משמעותי לאנרגיה של רוסיה. הנהר מילא תפקיד מרכזי בעיצוב האזור, כולל שיטפונות קשים לאחר התפרצויות קרחונים וערי תעשייה מרכזיות כמו קרסנויארסק.
  • הנהר הצהוב, אורכו 5,464 ק"מ, הוא השני באורכו בסין, והשישי באורכו בעולם. הנהר קיבל את שמו בגלל אדמת הלס שסחף המעניקה לו גוון צהבהב. בשל שיטפונותיו ההרסניים, זכה הנהר לכינוי "יגונה של סין". למרות שיטפונות הרסניים, הוא תומך בחקלאות ויוצר דלתא דינמית.
  • נהר אירטיש, הוא נהר בצפון אסיה, באורך 4,248 ק"מ , הוא יובלו הגדול של נהר "אוב". הנהר מתחיל בהרי אלטאי בחבל ש'ינג'יאנג שבסין וממשיך דרך אגם זיסן בקזחסטן.
  • נהר אמור, המשתרע על פני 4,416 ק"מ, משמש כגבול טבעי בין רוסיה, מונגוליה וסין. עם משמעות גאו-פוליטית הוא עיצב דפוסי התיישבות, ומשאביו טיפחו את הפיתוח. נהר זה הוא מקור חשוב למים, חיות בר ודיג. הוא גם מהווה נתיב תחבורה חשוב ומקשר בין ערים רבות בסין וברוסיה.

לסיכום

נהרות באסיה הם כמו הכבישים המהירים של הטבע, ועוזרים לאנשים, לבעלי חיים ולצמחים. היאנגצה היא הארוכה ביותר, עם דגים מיוחדים ופרויקטים גדולים כמו סכר שלושת הנקיקים. יניסיי , באורך של למעלה מ-5,500 קילומטרים, נותן אנרגיה וערים מעוצבות. הנהר הצהוב של סין, כ-5,500 קילומטרים, משנה הרבה נתיבים ומביא אדמה צהובה חשובה לדלתא שלו. האירטיש, באורך 4,248 קילומטרים, הוא מערכת הנהרות של סיביר, מייצר אנרגיה. האמור, 4,416 קילומטרים, הוא גבול בין רוסיה לסין, חשוב לטבע. הנהרות האלה מספרים סיפורים של אנשים, חיות בר והרפתקאות, ויוצרים חלק יפה מהעולם שלנו. בהצלחה !



מודעות





תשובה 2 אותיות: 
תשובה 3 אותיות: טול, ילו, פרת 
תשובה 4 אותיות: אברה (נהר לגבן), אמור, אראס, ברדה, גנגס (נהר בהודו), חבור, טונה, נרין, עאסי (אורונטס), צ'נאב, קושק, קיסו (נהר ביפן)
תשובה 5 אותיות: דיאלא, הירדן, ויטים, זרבשן, חידקל, ינגצה, ליטני, מקונג (נהר במזרח אסיה)
תשובה 6 אותיות: אורחון, אימג'ין, אירטיש, אל כביר, ברוניי, דניייפר (נהר גדול באסיה), יאנגצה, מורגאב, פדיאוס, פנג'שיר, שינאנו
תשובה 7 אותיות: אמו דריה, זראפשאן, סיר דריה (נהר באסיה)
תשובה (מיוחד מ-8 אותיות): אירטיש-אוב, בראהמאפוטרה, הנהר הצהוב
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

8 תגובות:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו