רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


שחקן אמריקאי | שחקן אמריקאי בעבר תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה שחקן אמריקאי. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "שחקן קולנוע אמריקאי בעבר" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה שחקן אמריקאי בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. לעתים יכולים להופיע בתשבץ ערכים דומים כמו: זמר ושחקן אמריקאיקומיקאי ושחקן אמריקאישחקן בריטי אמריקאישחקן קולנוע ובמה אמריקאישחקן הוליוודיכוכב קולנוע הוליוודישחקן וקומיקאי אמריקאיכוכב קולנוע אמריקאי בעברהיה שחקן אמריקאי.  

הקולנוע האמריקאי וכוכביו הגדולים: מברנדו ועד קלוני

מבוא לקולנוע האמריקאי

הקולנוע האמריקאי, המזוהה לעתים קרובות עם תעשיית הסרטים בהוליווד, הוא אחד מענפי היצירה המשפיעים והמצליחים ביותר בעולם. התפתחותו של הקולנוע האמריקאי החלה בראשית המאה ה-20, עם סרטים כמו "שוד הרכבת הגדול" (1903) של אדווין ס. פורטר, שסימן את תחילתה של תעשייה שעתידה להשפיע על התרבות העולמית. מאז ועד היום, הקולנוע האמריקאי ממשיך להוביל בחדשנות טכנולוגית, בסגנונות בימוי ובהתפתחות שיטות משחק. תעשיית הסרטים בארצות הברית מפיקה מאות סרטים מדי שנה, המשלבים בין בידור המוני לאמנות מורכבת, ומשפיעים על תרבויות ברחבי העולם. ההיסטוריה של הקולנוע האמריקאי משקפת את התמורות החברתיות, הפוליטיות והטכנולוגיות שעברו על ארצות הברית במאה השנים האחרונות, והפכה לכלי מרכזי בעיצוב הזהות האמריקאית ובייצוגה כלפי חוץ.

מרלון ברנדו - מחולל המהפכה

מרלון ברנדו, שנולד ב-1924, נחשב לאחד השחקנים המשפיעים ביותר בתולדות הקולנוע האמריקאי. הוא החל את דרכו בתיאטרון בניו יורק, שם למד את שיטת המשחק של סטניסלבסקי ב"אולפן השחקנים". שיטה זו, שדגלה בגישה טבעית ואותנטית למשחק, הובילה למהפכה בסגנון המשחק בקולנוע האמריקאי. ברנדו הביא גישה זו למסך הגדול בסרטים כמו "חשמלית ושמה תשוקה" (1951), שם גילם את סטנלי קובלסקי באופן שהדהים את הצופים והמבקרים כאחד. תפקידו כטרי מלוי ב"חופי הכרך" (1954) זיכה אותו באוסקר הראשון שלו והדגים את יכולתו לשלב עוצמה פיזית עם פגיעות רגשית. אולם, תפקידו המזוהה ביותר הוא כדון ויטו קורליאונה ב"הסנדק" (1972), שהפך לאחת הדמויות האיקוניות בתולדות הקולנוע. ברנדו לא רק שינה את אופן המשחק בקולנוע, אלא גם את מעמדו של השחקן בתעשייה, כשהפגין את כוחו בסירובו לקבל את פרס האוסקר ב-1973 כמחאה על יחס הוליווד לילידים האמריקאים.

טום הנקס - הכוכב האהוב על אמריקה

טום הנקס, שנולד ב-1956, מייצג דור אחר של שחקנים אמריקאים, שהצליח לשלב בין הצלחה מסחרית לאמנותית. הקריירה של הנקס החלה בקומדיות קלילות כמו "ספלאש" (1984) ו"ביג" (1988), אך במהרה התפתחה לכיוון של דרמות מורכבות. הנקס הפך לאחד השחקנים המוערכים בהוליווד עם תפקידים בסרטים כמו "פילדלפיה" (1993), שבו גילם עורך דין הומוסקסואל הנלחם באפליה, ו"פורסט גאמפ" (1994), שהפך לאחד הסרטים האהובים בתולדות הקולנוע האמריקאי. הנקס זכה בשני פרסי אוסקר רצופים על תפקידים אלה, הישג נדיר בתולדות הפרס. יכולתו לגלם דמויות "אמריקאיות" טיפוסיות, בעלות ערכים של יושר ונחישות, הפכה אותו לאחד השחקנים האהובים על הקהל האמריקאי. שיתופי הפעולה שלו עם במאים כמו סטיבן ספילברג ב"להציל את טוראי ראיין" (1998) ו"טרמינל" (2004) הדגימו את יכולתו לשלב בין דרמה רגשית לבידור המוני.

ג'ורג' קלוני - מכוכב טלוויזיה לאייקון הוליוודי

ג'ורג' קלוני, שנולד ב-1961, מייצג את המעבר המוצלח מטלוויזיה לקולנוע, וכן את התפתחותו של שחקן לכדי יוצר רב-תחומי. קלוני זכה לתהילה בזכות תפקידו כד"ר דאג רוס בסדרה "ER", אך במהרה הפך לכוכב קולנוע מוביל. הוא הצליח לשלב בין תפקידים בסרטי פעולה ומתח כמו "מתוך החשכה" (1998) לבין קומדיות כמו "אחי, איפה אתה?" (2000) של האחים כהן. קלוני לא הסתפק במשחק והחל לביים ולהפיק סרטים. סרטו "לילה טוב ובהצלחה" (2005), שעסק בעימות בין העיתונאי אדוארד מורו לסנטור ג'וזף מקארתי, הדגים את יכולתו כבמאי ואת נכונותו לעסוק בנושאים פוליטיים מורכבים. קלוני הפך לדמות מפתח בהוליווד, המשלבת בין הצלחה מסחרית לפעילות חברתית ופוליטית, כפי שבא לידי ביטוי במעורבותו בסוגיות כמו המשבר בדארפור.

בראד פיט - הכוכב הרב-גוני

בראד פיט, שנולד ב-1963, התפתח מתדמית של "נער יפה" לאחד השחקנים המוערכים והמגוונים בהוליווד. הוא פרץ לתודעה בתפקיד משני ב"תלמה ולואיז" (1991), אך במהרה הפך לכוכב מוביל בסרטים כמו "ראיון עם ערפד" (1994) ו"שבעה" (1995). פיט הוכיח את יכולתו להתמודד עם תפקידים מורכבים בסרטים כמו "מועדון קרב" (1999) ו"12 קופים" (1995), שהדגימו את נכונותו לקחת סיכונים אמנותיים. בשנים האחרונות, פיט הפך גם למפיק מצליח, כשחברת ההפקה שלו, Plan B Entertainment, עומדת מאחורי סרטים זוכי פרסים כמו "12 שנים של עבדות" (2013) ו"ילדות" (2014). שיתופי הפעולה שלו עם במאים מובילים כמו קוונטין טרנטינו ב"ממזרים חסרי כבוד" (2009) ו"היו זמנים בהוליווד" (2019) ממשיכים להדגים את יכולתו לשלב בין כוכבות לאיכות אמנותית.

השפעת הכוכבים על תעשיית הקולנוע

השחקנים הללו, ורבים אחרים כמותם, שינו את פני תעשיית הקולנוע האמריקאית במספר דרכים משמעותיות. ראשית, הם הרחיבו את מושג ה"כוכב" מעבר לנוכחות על המסך. ברנדו הראה כיצד שחקן יכול להשתמש בתהילתו כדי להעלות מודעות לנושאים חברתיים. קלוני ופיט המשיכו מסורת זו, כשהם משתמשים במעמדם כדי לקדם מטרות הומניטריות ופוליטיות. שנית, הם שינו את אופן בחירת הפרויקטים בהוליווד. הנקס, למשל, הוכיח שניתן לשלב בין סרטים מסחריים לפרויקטים אמנותיים יותר, מה שהשפיע על האופן שבו אולפנים מתייחסים לשחקנים מובילים. שלישית, המעבר של שחקנים כמו קלוני ופיט להפקה ובימוי שינה את מאזן הכוחות בתעשייה, כשכוכבים גדולים יכולים כעת ליזום ולהוביל פרויקטים משלהם.

עתיד הקולנוע האמריקאי והכוכבים הגדולים

כיום, הקולנוע האמריקאי ניצב בפני אתגרים חדשים. עליית פלטפורמות הסטרימינג משנה את אופן צריכת התוכן ומאיימת על מודל ה"בלוקבאסטר" המסורתי. עם זאת, חשיבותם של כוכבים גדולים נותרה משמעותית. שחקנים כמו קלוני, פיט והנקס ממשיכים למשוך קהל לקולנוע ולפלטפורמות דיגיטליות כאחד. יתרה מזאת, היכולת שלהם לייצר תוכן איכותי ולהוביל פרויקטים חדשניים הופכת אותם לנכסים חשובים בעידן של תחרות גוברת על תשומת הלב של הצופים. התפתחויות טכנולוגיות כמו CGI ומציאות מדומה מציבות אתגרים חדשים בפני השחקנים, אך גם מספקות הזדמנויות חדשות ליצירתיות. בעוד שהקולנוע האמריקאי ממשיך להתפתח ולהשתנות, נראה כי הכוכבים הגדולים ימשיכו למלא תפקיד מרכזי בעיצובו ובהובלתו קדימה, תוך התאמה למציאות המשתנה של המאה ה-21. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות: דף, טי, לי, פן, פק
פתרון 3 אותיות: אלן, גיר, דין, דנו, דפו, דרן, האם, הוק, היל, וין, טלר, לאו, סלק, פיט, פשי, פרי, פרל, קיי, קלי, ראד, ריב, שין
פתרון 4 אותיות: או'הר, אסנר, אפלק, בארל, ביטי (בייטי), ג'ונס, דיזל, דייק, הנקס, הקמן, וגנר, וודס, ווהן, ווקר, ויין, טרחו, למון, מארי, מוני, מרפי, נוסי, ניסן, סטאל, סיגל, סמית, פורד, פיין, פירת', פלנס (פאלאנס), פרנץ, צ'ידל, קארי, קוגן, קופר, קוצ'ר, קייג', קרוז, קרני, ראסל, רוני, רורק, ריבס, רייט
פתרון 5 אותיות: אברהם, אוניל, אפרון, באטלר, בוגרט, בוזמן, בייטי, בלושי, ברוקס, ברינר, ברנדו, גייבל, גלובר, דאגלס, דמפסי, האריס, הולדן, הופמן, הסטון, ווייט, ויליס, מורגן, מרטין, נולטה, נולטי, ניומן, ניליס, סטילר, סנדלר, פצ'ינו, פרימן, פרלמן, פרנקו, קאגני, קיטון, קלוני, קרואו, קרטיס, ריילי
פתרון 6 אותיות: ברידג'ס (שחקן ומוזיקאי אמריקאי), ג'יאמטי, גיליאם, דה-ויטו, דה-נירו, דיימון, דינקלג', הווארד, הסלהוף, וויליס, וולברג, וילסון, וינקלר, טרייסי, מרווין, נורטון, סנייפס, ספייסי, פאלאנס, פרסונס, קוסטנר, קריסטל, רדפורד 
פתרון 7 אותיות: אלכסנדר, דיקפריו, הופקינס, ויליאמס, טרבולטה, מלקוביץ', פטינסון
פתרון 8 אותיות ומעלה: 
בורגניין, וושינגטון, מקונוהיי, ניקולסון, ריינולדס, שוורצנגר
פתרון של שתי מילים ומעלה: אד אוניל, אד אסנר, אדוארד נורטון, אד וין, אדי מרפי, אדם סנדלר, אוון וילסון, אוסטין באטלר, אית'ן הוק, אל פצ'ינו, אנתוני הופקינס, ארט קרני, ארנסט בורגניין, אשטון קוצ'ר, בילי קריסטל, ביל מארי, בן אפלק, בן סטילר, בראד פיט, ברוס דרן, ברוס וויליס, ברט ריינולדס, בריאן טי, ג'ון בלושי, ג'ון האם, ג'ונה היל, ג'ון ווייט, ג'ון ויין, ג'ון טרבולטה, ג'וני דף, ג'ון מלקוביץ', ג'ון סי. ריילי, ג'ו פשי, ג'ורג' קלוני, ג'יימס דין, ג'יימס וודס, ג'יימס פרנקו, ג'יימס קאגני, ג'ייסון אלכסנדר, ג'ים פרסונס, ג'ים קארי, ג'ין הקמן, ג'ין קלי, ג'ף ברידג'ס, ג'פרי דין מורגן, ג'קי קוגן, ג'ק למון, ג'ק ניקולסון, ג'ק פאלאנס (פלנס), גרגורי פק, ג'רי קופר, דון צ'ידל, דייוויד הסלהוף, דיק ון (ואן) דייק, דנזל וושינגטון (שחקן ובמאי אמריקאי), דני גלובר, דני דה ויטו, דני טרחו, דני נוסי, דניס או'הר, דניס פרנץ, דני קיי, דסטין הופמן, המפרי בוגרט, הנרי וינקלר, הריסון פורד, וודי אלן, וויל סמית, וורן בייטי (וורן ביטי), ויליאם הולדן, וילם דפו, ויל פרל (שחקן אמריקני), וין דיזל, וסלי סנייפס, זאק אפרון, חואקין פיניקס, טום הנקס, טומי לי ג'ונס, טום סלק, טום קרוז, טוני קרטיס, טיי בארל, יול ברינר, כריסטופר לויד, כריסטופר ריב, כריס פיין, לוק ניליס, לוק פרי, ליאם ניסן, לי מרווין, מאט דיימון, מארק וולברג, מורגן פרימן, מיילס טלר, מייקל קיטון, מיקי רוני, מיקי רורק, מל ברוקס , מקס רייט, מרטין שין, מרלון ברנדו, מתיו מקונוהיי, מת'יו פרי, ניל פטריק האריס, ניקולס קייג', ניק נולטי (נולטה), ניק סטאל, סטיב מרטין, סטיבן סיגל, ספייק לי, ספנסר טרייסי, סת' גיליאם, פול ג'יאמטי, פול דנו, פול ווקר, פול מוני, פול ניומן, פול ראד, פטריק דמפסי, פיטר דינקלג', פ. מארי אברהם, צ'דוויק בוזמן (שחקן קולנוע אמריקאי בעבר), צ'רלטון הסטון, קווין ספייסי, קווין קוסטנר, קולין פירת', קורט ראסל, קיאנו ריבס, קייסי אפלק, קירק דאגלס, קלארק גייבל, קריספין גלובר, ראסל קרואו, רובין ויליאמס, רוב לאו, רוברט דה נירו, רוברט וגנר, רוברט ווהן, רוברט פטינסון, רוברט רדפורד, רון הווארד, רון פרלמן, ריצ'רד ברטון, ריצ'רד גיר, שון פן
ביטויים דומים: שחקן קולנוע אמריקאי שם משפחה, שחקן אמריקאי 5 אותיות, שחקן אמריקאי תשחץ, שחקן אמריקאי תשבץ, שחקן קולנוע אמריקאי מילון, שחקן אמריקאי בעבר תשבץ
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו