רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


כוכב קולנוע אמריקאי | כוכב קולנוע אמריקאי בעבר

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה כוכב קולנוע אמריקאי. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "כוכב קולנוע אמריקאי בעבר" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה שחקן אמריקאי בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

קולנוע אמריקאי: מהוליווד ועד פרסי הזהב

הקולנוע האמריקאי, שנודע גם בשם "קולנוע הוליוודי", הוא אחד מענפי הסרטים המפותחים והמצליחים ביותר בעולם. ראשיתו בסוף המאה ה-19, עם הופעת הסרטים הראשונים כמו "סצנת הנפחות" משנת 1893. תעשיית הקולנוע האמריקאית התפתחה במהירות בתחילת המאה ה-20, כאשר יוצרי סרטים החלו להתרכז באזור דרום קליפורניה, במיוחד בשכונת הוליווד בלוס אנג'לס. הסיבות לכך היו מגוונות, כולל מזג האוויר הנוח שאפשר צילומים חיצוניים לאורך כל השנה, ומגוון סוגי הנוף הקיימים באזור. בתחילת דרכה, תעשיית הקולנוע משכה אליה מהגרים רבים, במיוחד יהודים, שמצאו בה הזדמנות תעסוקתית בתקופה של אפליה בתחומים אחרים. אישים כמו סמואל גולדווין, האחים וורנר ולואי ב. מאייר היו בין מייסדי האולפנים הגדולים, שהפכו את הוליווד למרכז העולמי של תעשיית הקולנוע.

עידן הזהב של הוליווד: שנות ה-30 וה-40

שנות השלושים והארבעים של המאה ה-20 נחשבות ל"עידן הזהב של הוליווד". בתקופה זו, אולפני הסרטים הפיקו מגוון רחב של סרטים, כולל מערבונים, קומדיות סלפסטיק, סרטי "פילם נואר", מחזות זמר, סרטי אנימציה מצוירים וסרטים ביוגרפיים. האולפנים העסיקו אלפי אנשים בתפקידים שונים, מאנשי יצירה ועד טכנאים ואנשי מלאכה. בנוסף, האולפנים החזיקו בבעלותם מאות בתי קולנוע ברחבי ארצות הברית, מה שאפשר להם שליטה מלאה על תהליך ההפקה, ההפצה וההקרנה של הסרטים. שיא התקופה היה באמצע שנות הארבעים, כאשר הופקו כ-400 סרטים בשנה והוצגו בפני קהל של כ-90 מיליון צופים אמריקאים מדי שבוע. סרטים מפורסמים מתקופה זו כוללים את "הקוסם מארץ עוץ", "חלף עם הרוח", "קזבלנקה" ו"אלו חיים נפלאים". עם זאת, בסוף שנות הארבעים החל דעיכתו של "עידן הזהב", בעיקר בשל חקיקה אנטי-מונופוליסטית שהפרידה בין הפקת הסרטים להקרנתם, ובשל עליית הטלוויזיה כמדיום בידורי מתחרה.

אולפני הקולנוע הגדולים: וולט דיסני ויוניברסל

בין האולפנים הבולטים בתעשיית הקולנוע האמריקאית, שני שמות מתבלטים במיוחד: וולט דיסני ויוניברסל. וולט דיסני, שנוסד ב-1923 על ידי וולט ורוי דיסני, החל את דרכו כאולפן אנימציה קטן והתפתח לאחת מחברות הבידור הגדולות בעולם. האולפן התפרסם תחילה בזכות סרטי אנימציה קצרים, ובהמשך הפיק סרטי אנימציה באורך מלא, סרטים עלילתיים, סדרות טלוויזיה ופארקי שעשועים. הדמויות שיצר דיסני, כמו מיקי מאוס, הפכו לאייקונים תרבותיים עולמיים. יוניברסל, לעומת זאת, נוסדה ב-1912 והיא אחת מחברות הקולנוע הוותיקות ביותר בהוליווד. האולפן התמחה במגוון רחב של ז'אנרים, מסרטי אימה קלאסיים ועד קומדיות ומותחנים. יוניברסל גם הפעילה את אחד מפארקי השעשועים הפופולריים בעולם, המבוסס על סרטיה. שני האולפנים הללו ממשיכים להיות כוח מוביל בתעשיית הקולנוע והבידור העולמית, תוך שהם מתאימים את עצמם לשינויים הטכנולוגיים והתרבותיים של המאה ה-21.

פרס האוסקר: היוקרה והמחלוקת

פרסי האקדמיה, הידועים יותר בכינויים "פרסי האוסקר", הם ללא ספק הפרסים היוקרתיים ביותר בתעשיית הקולנוע העולמית. הטקס הראשון נערך ב-1929, והפך במהרה לאירוע התרבותי המרכזי של הוליווד. הפרסים מוענקים על ידי האקדמיה האמריקאית לקולנוע, המונה כיום כ-10,000 חברים מתחומים שונים בתעשייה. תהליך הבחירה בזוכים מורכב ומתחיל חודשים לפני הטקס עצמו, כאשר חברי האקדמיה בוחרים מועמדים בקטגוריות השונות. הקטגוריות המרכזיות כוללות הסרט הטוב ביותר, הבימוי, המשחק (גברים ונשים בתפקידים ראשיים ומשניים), התסריט, הצילום ואפקטים מיוחדים. לאורך השנים, פרסי האוסקר זכו לביקורת על היעדר גיוון בבחירת המועמדים והזוכים, מה שהוביל לשינויים בהרכב חברי האקדמיה ובכללי הבחירה. בשנת 2020, למשל, הוכרזו כללים חדשים לקטגוריית הסרט הטוב ביותר, המחייבים גיוון בצוות ההפקה ובשחקנים. למרות הביקורת, פרס האוסקר נותר סמל לשאיפה האמנותית והמקצועית הגבוהה ביותר בתעשיית הקולנוע העולמית.

פרס גלובוס הזהב: בין הוליווד לעיתונות הזרה

פרס גלובוס הזהב, המוענק על ידי איגוד העיתונאים הזרים בהוליווד (HFPA), הוא אחד הפרסים החשובים בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה האמריקאית. הטקס הראשון נערך ב-1944, והוא נחשב לאחד האירועים המרכזיים ב"עונת הפרסים" של הוליווד. בניגוד לאוסקר, גלובוס הזהב מעניק פרסים גם לתוכניות טלוויזיה, ומחלק את הסרטים לקטגוריות נפרדות של דרמה וקומדיה/מחזמר. הפרס נחשב למנבא טוב של זוכי האוסקר, אם כי יש הבדלים משמעותיים בין השניים. בשנים האחרונות, פרס גלובוס הזהב עמד במרכזן של מחלוקות, בעיקר סביב השאלות של גיוון וייצוג באיגוד העיתונאים הזרים. בשנת 2021, למשל, נחשף כי באיגוד לא היו חברים שחורים, מה שהוביל לחרם נרחב על הטקס מצד חברות הפקה, שחקנים ואנשי תעשייה. בעקבות זאת, האיגוד הכריז על רפורמות משמעותיות, כולל הגדלת מספר החברים וגיוון שורותיו. למרות האתגרים, גלובוס הזהב ממשיך להיות אירוע משמעותי בלוח השנה של תעשיית הבידור האמריקאית.

התפתחויות טכנולוגיות בקולנוע האמריקאי

הקולנוע האמריקאי היה תמיד בחזית החדשנות הטכנולוגית, והתפתחויות טכנולוגיות שינו באופן דרמטי את אופן יצירת הסרטים והצפייה בהם. המעבר מסרטים אילמים לסרטים מדברים בסוף שנות ה-20 של המאה הקודמת היה מהפכה של ממש, ששינתה את פני התעשייה. בהמשך, הכנסת הצבע לסרטים, שהגיעה לשיאה בשנות ה-30 וה-40, פתחה אפשרויות חדשות ליוצרים. התפתחות האנימציה, מסרטיו המוקדמים של וולט דיסני ועד לאנימציה הממוחשבת של ימינו, הייתה גם היא מהפכנית. בעשורים האחרונים, הטכנולוגיה הדיגיטלית שינתה כמעט כל היבט של יצירת סרטים, מהצילום ועד לעריכה ולאפקטים המיוחדים. סרטים כמו "פארק היורה" ו"אווטאר" הדגימו את הפוטנציאל העצום של טכנולוגיות חדשות בקולנוע. במקביל, שינויים בטכנולוגיות הצפייה, מהופעת הטלוויזיה ועד לעידן הסטרימינג, השפיעו עמוקות על אופן צריכת התוכן הקולנועי ועל מודל העסקי של תעשיית הקולנוע.

מגמות עכשוויות ועתיד הקולנוע האמריקאי

הקולנוע האמריקאי של המאה ה-21 מתמודד עם אתגרים ושינויים משמעותיים. עליית פלטפורמות הסטרימינג כמו נטפליקס, אמזון פריים והולו שינתה את דפוסי הצפייה ואת אופן הפקת התוכן. חברות אלה לא רק מפיצות סרטים, אלא גם מפיקות תוכן מקורי בתקציבים גדולים, מה שמאתגר את המודל המסורתי של אולפני הקולנוע. במקביל, יש דגש גובר על גיוון ושוויון בתעשייה, הן מבחינת הסיפורים המסופרים והן מבחינת האנשים מאחורי ולפני המצלמה. סרטים כמו "שחור הוא הצבע החדש" ו"משפחה משוגעת עשירה" הדגימו את הפוטנציאל הקופתי והאמנותי של סיפורים מגוונים. הגלובליזציה משפיעה גם היא על הקולנוע האמריקאי, עם שיתופי פעולה בינלאומיים רבים יותר והתאמת סרטים לקהלים גלובליים. האתגר העיקרי עבור תעשיית הקולנוע האמריקאית הוא לשמור על הרלוונטיות שלה בעידן של תחרות גוברת על תשומת הלב של הצופים, תוך שמירה על איכות אמנותית וחדשנות. עם זאת, היכולת של הקולנוע האמריקאי להתאים את עצמו לשינויים ולהמציא את עצמו מחדש מבטיחה כי הוא ימשיך להיות כוח מוביל בתרבות העולמית בשנים הבאות. בהצלחה !



מודעות





תשובה 2 אותיות: פק
תשובה 3 אותיות: גיר (כוכב קולנוע הוליוודי), דין, הוק, וין, פיט, קיי
תשובה 4 אותיות: הנקס, הקמן, למון, מרפי, נוסי, קארי, קנדי, ראסל, רורק
תשובה 5 אותיות: בוגרט, דילון, הופמן, ויליס, ניומן (היה שחקן יהודי אמריקאי בולט), פצ'ינו, פרימן, קלוני, קרטיס
תשובה 6 אותיות: דיימון, וויליס, מרווין, רדפורד
תשובה 7 אותיות: 
תשובה (מיוחד מ-8 אותיות):
תשובה של 2 מילים ומעלה:
אד וין, אית'ן הוק (שחקן אמריקאי), אל פצ'ינו, ארתור קנדי, בראד פיט (כוכב קולנוע הוליוודי), ברוס וויליס, ג'ורג' קלוני, ג'יימס דין, ג'ים קארי (כוכב קולנוע אמריקאי), ג'ין הקמן, ג'ק למון, גרגורי פק, דני נוסי (שחקן קולנוע אמריקאי), דני קיי (שחקן אמריקאי בעבר), דסטין הופמן, המפרי בוגרט, טום הנקס, טוני קרטיס, לי מרווין (שחקן אמריקאי בעבר), מאט דיימון, מאט דילון (כוכב קולנוע אמריקאי, שיחק ב"התרסקות" בבימויו של פול האגיס, שזכה בשלושה פרסי אוסקר), מורגן פרימן, מיקי רורק (כוכב הוליוודי), פול ניומן, קורט ראסל, רוברט רדפורד, ריצ'רד גיר (כוכב קולנוע הוליוודי)
ביטויים דומים: כוכב קולנוע אמריקאי תשבץ, כוכב קולנוע אמריקאי 2 אותיות, כוכב קולנוע אמריקאי מילון, כוכב קולנוע אמריקאי פירוש, כוכב קולנוע אמריקאי תשבץ, שם של כוכב קולנוע אמריקאי, שחקן קולנוע אמריקאי בעברשחקן קולנוע אמריקאי 8 אותיות
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

2 תגובות:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו