רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


משקה חריף, משקה אלכוהולי, משקה משכר, סוג של משקה אלכוהולי

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה משקה אלכוהולי. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "משקה חריף" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה סוג של משקה אלכוהולי בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

הגדרת מונחים -  משקה אלכוהולי:

למרות שהמונחים "משקה אלכוהולי", "משכר" ו"חריף" נוגעים לאותו סוג משקאות, קיימים הבדלי גוונים ביניהם. המונח הכולל ביותר הוא "משקה אלכוהולי" המתייחס לכל משקה המכיל אלכוהול אתילי, ללא קשר לריכוז. "משקה משכר" הוא ביטוי שמדגיש את ההשפעה המרכזית של האלכוהול - השכרות וחוסר שיקול דעת. מנגד, "משקה חריף" מציין רמת חריפות וריכוז אלכוהול גבוהים במיוחד, בדרך כלל מעל 20% אלכוהול בנפח. דוגמאות למשקאות חריפים הן וודקה (40%), ויסקי (40%+), טקילה (40%) ועוד. משקאות עם ריכוז אלכוהול נמוך יותר כמו בירה ויין לא נחשבים "חריפים" לפי ההגדרה, למרות שהם עדיין משכרים.

סוגי משקאות משכרים:

הבירה נחשבת לאחד המשקאות העתיקים בעולם, עם עדויות ליצור ושתייה לפני כ-7,000 שנים לפחות. היא עשויה מדגנים מסוגים שונים כמו שעורה, חיטה או תירס, שעוברים תהליך של התססה והופכים למשקה המכיל בין 4%-8% אלכוהול. בימי קדם, יוצרה באופן ביתי וכיום מיוצרת בבתי חרושת גדולים. היין הוא משקה עתיק אף הוא המופק מענבים טריים בתהליך של התססה. רמת האלכוהול ביין נעה בדרך כלל בין 12%-15%. שני המשקאות החריפים הנפוצים ביותר הם הוודקה והוויסקי. הוודקה מקורה ברוסיה והיא נהנית מפופולריות עצומה ברחבי העולם הסלאבי. היא מיוצרת מדגנים או תפוחי אדמה מזוקקים ומכילה בין 35%-50% אלכוהול. הוויסקי הוא משקה מזוקק מדגנים, עם טעמים ייחודיים הנוצרים בתהליכי ייצור שונים. הטקילה היא משקה המבוסס על צמח האגבה וייחודית למקסיקו.

ההיסטוריה של שתיית משקאות משכרים: 

עדויות לשתיית משקאות מותססים וחריפים נתגלו כבר בתקופות קדומות. הממצא הארכאולוגי העתיק ביותר הוא שרידי דגנים שעברו התססה, מלפני כ-13,000 שנה במערת רקפת, אתר ארכאולוגי-פרהיסטורי, בהר הכרמל. החוקרים משערים שהמשקה המשכר שימש לטקסים כגון קבורה באותה תקופה. בתרבויות מפותחות יותר כמו מצרים העתיקה, בבל, יוון ורומא הייתה למשקאות אלכוהוליים כבר חשיבות דתית וחגיגית מובהקת. ציורים וממצאים רבים ממחישים את מרכזיותם בפולחנים ובטקסים עבור האלים. בעמים אחרים, כמו הגרמנים והסלאבים, היוו המשקאות המשכרים חלק בלתי נפרד מהמסורת התרבותית. התגבשו מנהגי שתייה, טקסים ומסורות סביב מועדי החג והאירועים החברתיים. כך למשל במסורת הרוסית הוודקה היא מרכיב הכרחי בכל שמחה ומפגש משפחתי.

ההשפעות הבריאותיות:

צריכה מתונה של משקאות אלכוהוליים עשויה להיות בעלת השפעות חיוביות מסוימות על הבריאות. עבודות מחקר מראות שאלכוהול בכמויות קטנות עשוי למתן מתחים ולחצים נפשיים, לשפר מצב רוח ותחושת רוגע. בקרב חלק מהאוכלוסיות, נמצא גם קשר בין צריכת כוסית יין לבין הפחתת הסיכון לסוגים מסוימים של מחלות לב. עם זאת, חריגה מכמויות מתונות עלולה להיות בעלת השלכות בריאותיות קשות. צריכה כרונית וממושכת של כמויות גבוהות של אלכוהול מובילה להתפתחות מחלות כבד חמורות כגון שחמת הכבד והזנחה תזונתית. היא מגבירה גם באופן ניכר את הסיכון למחלות לב, סרטן ובעיות נפשיות כמו דיכאון. זאת בנוסף לסיכון הישיר לנזקי התנהגות כתוצאה מחוסר שליטה ושיפוט. במהלך ההיריון, צריכת אלכוהול עלולה לגרום לפגיעה חמורה בעובר. בשל הסיכונים המרובים הללו, ההמלצה הרפואית היא לצמצם צריכת אלכוהול ככל האפשר.

נתונים על צריכת אלכוהול בעולם ובישראל

על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי, בשנת 2016 הצריכה הגולמית של אלכוהול עמדה על 6.4 ליטרים לנפש בשנה בקרב בני 15 ומעלה בממוצע עולמי. בישראל, הצריכה הממוצעת באותה שנה הייתה נמוכה יותר ועמדה על 3.8 ליטרים לנפש. עם זאת, קיים פער גדול לפי מגדר בצריכה המקומית - כ-6.4 ליטרים בממוצע לגברים לעומת רק 1.4 ליטרים לנשים.

הסוג הפופולרי ביותר של משקה אלכוהולי בישראל הוא בירה, המהווה 54% מצריכת האלכוהול. לעומת זאת, היין מהווה רק 5% מהצריכה. כ-6% מהאוכלוסייה הבוגרת בישראל סובלת מהפרעות הקשורות באלכוהול, ועוד 3% נחשבים כמכורים לאלכוהול. נתון מדאיג הוא שכ-2.5% ממקרי המוות במדינה קשורים לצריכת אלכוהול.

לסיכום:

משקאות אלכוהוליים וחריפים משולבים עמוק במסורת ותרבות האנושית מאז ומעולם. למרות שצריכתם המתונה והמרוסנת מקובלת רחבות ככלי לחגיגה, בילוי והרגעה, הם עלולים גם להוביל לנזקים חמורים אם מגזימים בהם. הבנה של המקורות ההיסטוריים והתפקידים התרבותיים של משקאות אלו, לצד הכרת ההשלכות הבריאותיות השליליות, עשויה לסייע בהפנמת הצורך לנהוג איפוק ולשלוט בשתייה. זהו הדרך הבטוחה והנכונה ליהנות מיתרון השמחה והרגיעה שבמשקה משכר מבלי לשלם את מחיר החריגה. בהצלחה !


מודעות





תשובה 2 אותיות:
תשובה 3 אותיות: ארק, ג'ין, יין (משקה משכר), יי"ש (משקה משכר ר"ת) ערק (משקה אלכוהולי חריף), רום (משקה אלכוהולי/משקה חריף), שרי
תשובה 4 אותיות: אוזו (משקה אלכוהולי יווני), בירה (משקה משכר), ליקר (משקה אלכוהולי מתקתק / משקה אלכוהולי ממותק / משקה חריף מתקתק), סאקה, עראק, פונץ' (משקה אלכוהולי המכיל פירות), פרנו (מן משקה חריף), קירש (משקה אלכוהולי המופק מדובדבנים), שיבס, שנפס
תשובה 5 אותיות: בריזר, ברנדי (משקה משכר), גראפה, וודקה (משקה אלכוהולי חריף), ויסקי, ורמוט (משקה אלכוהולי), טקילה (משקה אלכוהולי מקסיקני), קמפרי
תשובה 6 אותיות: אבסינת (משקה חריף ומר), בורבון (משקה חריף העשוי מתירס), וויסקי, יין יבש (סוג של משקה שיכר), יין לבן (סוג של משקה אלכוהולי), יין שרף (סוג של משקה אלכוהולי) מרטיני, סמבוקה (משקה חריף), קוניאק, קלבדוס, שמפניה (משקה אלכוהולי תוסס)
תשובה 7 אותיות: ארמניאק (מן ברנדי צרפתי), בחרובקה, וישניאק (מן משקה חריף), טריפל סק, יין אדום
תשובה (מיוחד מ-8 אותיות): זוברובקה, יגרמייסטר, יין נתזים , פינה קולדה (קוקטייל אלכוהולי מתוק)
ביטויים דומים: משקה משכר בעל צבע בהיר, משקה חריף 3 אותיות, משקה חריף מילון, שם של משקה אלכוהולי תשבץ, משקה אלכוהולי 5 אותיות, מה זה משקה אלכוהולי?, משקה אלכוהולי מילה נרדפת, סוג של משקה אלכוהולי, מה זה משקה משכר?, שם של משקה חריף, יין דובדבנים, משקה משכר מבעבע, משקה משכר,
מחפשים תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
עזרנו לכם למצוא את הפתרון ? תפרגנו לנו בלייק! 
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!

13 תגובות:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו