רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


משרי הביטחון של ישראל | שר ביטחון בישראל לשעבר תשבץ

פתרון תשחצים. כל התשובות בחינם.  התשובות להגדרה "משרי הביטחון של ישראל" הם:   
לא פעם אנחנו פותחים את הרדיו או הטלוויזיה ושומעים  "שר הביטחון הודיע כי ...". שר הביטחון הוא תפקיד חשוב ביותר (מהחשובים ביותר שבממשלה). למחזיק בתיק זה יש סמכויות נרחבות כמו הטלת צו מעצר מנהלי (שליחת בן אדם לכלא ללא משפט!), כמו כן הוא חבר בקבינט הביטחוני. לא פעם המחזיק בתיק זה הוא ראש הממשלה בעצמו. לעתים ההגדרה יכולה להופיע בצורה הבאה: "היה שר הביטחון" או כך: "משרי הביטחון". 

משרד הביטחון: אבן יסוד בביטחון הלאומי

משרד הביטחון הוא אחד המשרדים החשובים ביותר בממשלת ישראל, ונושא באחריות כבדה להגנה על המדינה ואזרחיה. המשרד מופקד על ניהול מערכת הביטחון, הכוללת את צבא ההגנה לישראל (צה"ל), התעשיות הביטחוניות וגופי המודיעין השונים. בנוסף, המשרד אחראי על פיתוח ורכש של אמצעי לחימה מתקדמים, טיפול בנכי צה"ל ובמשפחות שכולות, וכן קידום שיתופי פעולה ביטחוניים עם מדינות אחרות. תקציב משרד הביטחון הוא הגדול ביותר מבין כל משרדי הממשלה, ומשקף את ההשקעה הרבה של ישראל בביטחונה. המשרד פועל תחת פיקוח של הכנסת וועדותיה, וכן של מבקר המדינה והיועץ המשפטי לממשלה, על מנת להבטיח שקיפות ואחריותיות בפעילותו.

מערכת הביטחון: שילוב זרועות להגנה על המדינה

מערכת הביטחון של ישראל מורכבת משלושה נדבכים עיקריים: הדרג המדיני, הדרג הצבאי והדרג האזרחי. הדרג המדיני, בראשות שר הביטחון, קובע את המדיניות הביטחונית ומתווה את היעדים האסטרטגיים. הדרג הצבאי, ובראשו צה"ל, אחראי על יישום המדיניות וביצוע המשימות המבצעיות. הדרג האזרחי, הכולל את משרד הביטחון, התעשיות הביטחוניות וגופי המודיעין, מספק את התשתית והאמצעים הנדרשים לצה"ל למילוי תפקידו. שיתוף הפעולה בין שלושת הדרגים הוא חיוני להבטחת ביטחונה של ישראל, ומאפשר למדינה להתמודד עם האתגרים הביטחוניים המורכבים הניצבים בפניה.

מנהלת המרכבה והרק"ם (מנת"ק): הכוח מאחורי השריון

מנהלת המרכבה והרק"ם (מנת"ק) היא יחידה ייחודית במשרד הביטחון, האחראית על פיתוח וייצור של כלי הרכב הקרביים המשוריינים של צה"ל, ובראשם טנק המרכבה. מנת"ק הוקמה בשנת 1970, בעקבות החלטת ממשלת ישראל לפתח טנק ישראלי עצמאי, לאחר שמדינות אחרות סירבו למכור לישראל טנקים חדישים. מאז הקמתה, מנת"ק הפכה לסמל למצוינות טכנולוגית ולחדשנות ישראלית, והיא אחראית לפיתוחם של כמה מהכלים המשוריינים המתקדמים והממוגנים ביותר בעולם.

המרכבה: סיפור הצלחה מפואר

טנק המרכבה, פרי פיתוחה של מנת"ק, הוא סיפור הצלחה ישראלי יוצא דופן. המרכבה, שנחשב לאחד הטנקים המתקדמים והממוגנים ביותר בעולם, תוכנן במיוחד כדי לענות על הצרכים הייחודיים של צה"ל ולספק הגנה מרבית ללוחמים. במהלך השנים, פותחו ארבעה דורות של המרכבה, כל אחד מהם משופר ומתקדם מקודמו, וכיום נמצא בפיתוח הדור החמישי – המרכבה ברק. המרכבה הוכיח את עצמו בקרבות רבים, והפך לסמל לעוצמתו של צה"ל וליכולות הטכנולוגיות של ישראל.

מעבר למרכבה: נגמ"שים ומיגון מתקדם

מנת"ק אינה מסתפקת בפיתוח טנקים, והיא אחראית גם על פיתוח וייצור של נגמ"שים מתקדמים, כגון הנמ"ר והאיתן. הנמ"ר, שנחשב לנגמ"ש הממוגן ביותר בעולם, מספק הגנה מרבית ללוחמים ומאפשר להם לפעול ביעילות בשדה הקרב המודרני. האיתן, נגמ"ש גלגלי 8X8, מציע שילוב ייחודי של ניידות, מיגון וכוח אש, ומספק מענה לאתגרים המבצעיים המשתנים. בנוסף, מנת"ק מפתחת מערכות מיגון מתקדמות, כגון מערכת "מעיל רוח" להגנה אקטיבית מפני טילים, המשפרות את שרידותם של כלי הרכב ושל הלוחמים.

מנת"ק כיום: מובילה את החדשנות בשדה הקרב

מנת"ק ממשיכה להוביל את החדשנות בתחום הרק"ם, ומפתחת טכנולוגיות מתקדמות לשיפור יכולותיהם של כלי הרכב הקרביים של צה"ל. המנהלה מורכבת משלוש מחלקות עיקריות: מחלקת פיתוח הטנק, האחראית על תכנון ופיתוח הפלטפורמות; מחלקת התוכניות והפרויקטים, המנהלת את תהליכי הייצור וההצטיידות; והחטיבה לרק"ם עתידי, האחראית על פיתוח פלטפורמות עתידיות ושיתופי פעולה. מנת"ק פועלת בשיתוף פעולה הדוק עם התעשיות הביטחוניות והאזרחיות בישראל, ומסייעת לחזק את הכלכלה והתעסוקה בפריפריה.

מבט לעתיד: אתגרים והזדמנויות

מנת"ק ניצבת בפני אתגרים רבים, כגון הצורך להתמודד עם איומים חדשים ומתפתחים, לפתח טכנולוגיות מתקדמות ולהתאים את כלי הרכב לצרכים המשתנים של צה"ל. עם זאת, המנהלה ממשיכה להוביל את החדשנות בתחום הרק"ם, ומפתחת פתרונות יצירתיים לאתגרים אלו. שיתוף הפעולה ההדוק בין מנת"ק, צה"ל והתעשיות הביטחוניות מאפשר לישראל לשמור על יתרונה האיכותי בשדה הקרב ולהבטיח את ביטחונה גם בעתיד. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: בנט, ברק, גנץ, פרס, פרץ
פתרון 4 אותיות: ארנס (משרי הביטחון של ישראל), בגין, גלנט, דיין, לבון (שר הביטחון של מדינת ישראל בזמן פרשת "עסק הביש" / משרי הביטחון של ישראל בשנות ה-50), מופז, רבין, שמיר, שרון
פתרון 5 אותיות: אשכול, ויצמן, יעלון, מרדכי
פתרון 6 אותיות:
 ליברמן, נתניהו
פתרון 7 אותיות:
פתרון 8 אותיות ומעלה:
בן אליעזר, בן גוריון
פתרון של שתי מילים ומעלה: אביגדור ליברמן, א
הוד ברק, אריאל שרון, בנימין בן אליעזר, בנימין גנץ, בנימין נתניהו, דוד בן-גוריון, יואב גלנט, יצחק מרדכי (שר הביטחון ה-12 של מדינת ישראל), יצחק רבין, יצחק שמיר, לוי אשכול, מנחם בגין, משה ארנס (שר הביטחון לשעבר בממשלת ישראל), משה דיין, משה יעלון, נפתלי בנט, עזר ויצמן, עמיר פרץ (היה שר הבטחון), פנחס לבון (שר הביטחון בתקופת "הפרשה" "העסק ביש"/שר הביטחון השני של מדינת ישראל), שאול מופז, שמעון פרס

מחפשים תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
עזרנו לכם למצוא את הפתרון ? תפרגנו לנו בלייק! 
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!

3 תגובות:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו