רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


שועל מדברי | שועל מדברי קטן תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה שועל מדברי. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "שועל מדברי קטן" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה סוג של שועל בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

סוגי שועלים ותפוצתם

השועל הוא יונק טורף השייך למשפחת הכלביים. מבין כל הכלביים, רק המינים הנמנים על הסוג הטקסונומי Vulpes נחשבים "שועלים אמיתיים". סוג זה כולל כ-12 מינים עיקריים ועשרות תת-מינים של שועלים הפזורים ברחבי העולם. השועל המצוי (Vulpes vulpes) הוא המין הנפוץ ביותר, מצוי במרבית שטחי חצי הכדור הצפוני ובאוסטרליה. שועל השלג (V. lagopus) חי באזורים הארקטיים.

מאפייני השועל

השועל הוא יונק קטן ממוצע בגודלו. אורך גופו של השועל המצוי, למשל, הוא 60-70 ס"מ, זנבו באורך 30-40 ס"מ וגובהו 35-50 ס"מ. משקלו נע בין 4 ל-15 ק"ג. מבנה גופו מחודד, לו חרטום ארוך, אוזניים קטנות ואישונים צרים המותאמים לראיית לילה. שערו צפוף בצבעים משתנים של כתום, אדום, אפור ולבן, לעיתים עם סימני היכר כמו כתמים או פסים שחורים. רגליו מרופדות בפרווה צפופה.

סביבות מחייה

שועלים חיים במגוון סביבות, כמו יערות, חורש, שטחים פתוחים, מדבריות וגם בקרבת יישובים עירוניים. הם נפוצים ברוב יבשות העולם, פרט לאנטארקטיקה. השועל השלג, למשל, חי באזורים הארקטיים הקפואים, בעוד שועל החולות חי במדבריות חמים. שועל המדבר (V. zerda) נפוץ בצפון אפריקה והמזרח התיכון, ושועל הצוקים (V. cana) חי במדבר יהודה ובערבה בישראל.

התנהגות והרגלי ציד 

אורח חייהם של השועלים הוא בעיקר לילי, כשהם יוצאים לחפש מזון. רובם טורפים יחידניים הצדים מגוון טרפים כמו מכרסמים, ציפורים וביציהן, חרקים ופגרים. שועלים גמישים במזונם ויכולים להסתפק במקורות אחרים כמו פירות ושאריות מזון של בני אדם. שועלי השלג יכולים לטרוף גם טרפים גדולים יותר כמו ארנבות וגורי כלבי ים. הם בעלי יכולת ריצה מהירה וניידות גבוהה בסביבות המחיה שלהם.

מחזור החיים

שועלים הם יצורים חברתיים במידה מסוימת. הם חיים בזוגות בעונת הרבייה, שנמשכת בדרך כלל בין החודשים אפריל-יולי. ההיריון נמשך כ-50-60 ימים, ובסופו מולידה הנקבה בדרך כלל 4-8 גורים. שני ההורים מטפלים בגורים ומלמדים אותם ציד במשך כ-10 חודשים עד בגרותם. הגורים יונקים במשך מספר שבועות. תוחלת החיים של השועלים נעה בין 5 ל-7 שנים.

בתי גידול ומיקום המאורות

שועלים חיים במאורות תת-קרקעיות שהם חופרים או יורשים ממינים אחרים. השועל המהיר (V. velox), למשל, עשוי להחזיק עד 13 מאורות בתחום מחייתו. מיקום המאורות משתנה לפי הסביבה - שועל השלג ימקם אותן מתחת לשלג, שועל הצוקים יעדיף מצוקים וסלעים, ושועלים אחרים יתגוררו גם בשטחים פתוחים או בקרבת יישובי אדם. המאורות משמשות לשינה, גידול גורים והסתרת מזון.

שועלים נדירים ומרתקים

רוב המינים השכיחים של השועלים האמיתיים הם השועל המצוי והשועל השלג, אך קיימים גם מינים נדירים ומרתקים. השועל המהיר (V. velox) נחשב למין השועל המהיר ביותר עם יכולת ריצה של יותר מ-60 קמ"ש. שועל החול הטיבטי (V. ferrilata) חי באזור הרמה הטיבטית בגבהים של 3,500-5,200 מטרים מעל פני הים. לשועל זה ראש מרובע מיוחד, חוטם גדול המסייע בנשימה יעילה בגבהים השונים וכריות רגליים מרופדות היטב כנגד הקור. הוא ניזון בעיקר מלמינגים קטנים ונוהג לעתים לשתף פעולה בציד עם דובים כחולים טיבטיים. 

השועל החיוור הוא אחד השועלים הנדירים ביותר וחי ברצועה צרה בלבד בצפון אפריקה. שועל הכֵּף מצוי רק בדרום יבשת אפריקה. מינים נדירים אלה סובלים מאובדן בתי גידול טבעיים עקב פעילות אנושית.

חשיבות שימור השועלים

אף על פי שאוכלוסיות שועלים מסוימות נחשבות מזיקים ויכולות להוות סכנה כמפיצות מחלות, לשועלים תפקיד חשוב במארג המזון ובשמירה על האיזון האקולוגי בסביבות החיות שלהם. הם מווסתים אוכלוסיות של מכרסמים ומינים אחרים שלהם משמשים כטרף.

לאובדן בתי הגידול של השועלים ולירידה במספרם עלולות להיות השלכות שליליות על המערכות האקולוגיות. לכן, חשוב לנקוט צעדים לשימור המינים הנדירים והפגיעים ולהגן עליהם מפני איומים כמו אובדן בית גידול, זיהום סביבתי וציד בלתי חוקי. שמירה על קיומם של השועלים תבטיח מגוון ביולוגי עשיר יותר. בהצלחה !



מודעות





תשובה 2 אותיות: 
תשובה 3 אותיות: הכף, פנק (שועל המדבר), שלג
תשובה 4 אותיות: מצוי  
תשובה 5 אותיות: בנגלי, חיוור, צוקים  
תשובה 6 אותיות: החולות    
תשובה 7 אותיות: מקרוטיס, קורסאקי   
תשובה (מיוחד מ-8 אותיות): שועל מצוי (שועל אדום), שועל אוזנן, שועל החול הטיבטי, שועל החולות, שועל הכף, שועל השלג, שועל חול טיבטי, שועל חיוור, שועל מהיר, שועל צוקים, שועל שלג (שועל ארקטי)
ביטויים דומים: שועל מדברי מילון, שועל מדברי קטן תשבץ, שועל מדברי קטן פירוש, שועל מדברי 3 אותיות, סוג של שועל תשחץ 
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו