רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


מלך מצרי קדום | מלך מצרי קדום תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה מלך מצרי קדום. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "מלך מצרי קדום" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה מלך מצרי קדום בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה.

מלך מצרי

מצרים העתיקה הייתה ממלכה חזקה ומפותחת ששלטה באזור המזרח התיכון במשך אלפי שנים. במהלך תקופה זו, שלטו במצרים מאות פרעונים, שמילאו תפקיד חשוב בחיי המדינה.

מי היה פרעה?

פרעה היה המלך של מצרים העתיקה. הוא נחשב לבן האלים, והיה בעל כוח רב. פרעה היה אחראי על ניהול המדינה, על הצבא, על הדת ועל כל תחומי החיים.

כיצד הפך מישהו לפרעון?

פרעה היה בדרך כלל בנו של פרעה הקודם. במקרים מסוימים, אם לא היה בן זכר, הייתה יכולה לשלוט אישה. פרעה היה צריך לעבור טקס הכתרה רשמי, שבמהלכו הוא היה מקבל את הכוח והסמכות מהאלים.

מה היו תפקידיו של פרעה?

פרעה היה אחראי על כל תחומי החיים במצרים. הוא היה אחראי על הניהול הפוליטי, על הצבא, על הדת ועל הכלכלה. פרעה היה גם אחראי על הקמת מבנים ציבוריים, כמו מקדשים, פירמידות ועוד.

איך נראו פרעונים?

פרעונים היו בדרך כלל גברים גבוהים וחזקים. הם היו לבושים בבגדים מפוארים, וחיו בארמונות מפוארים. פרעונים היו גם חובבי אמנות ומוזיקה, והם תמכו באומנים ובמוזיקאים.

הנה כמה פרעונים מפורסמים:

  • נערמר היה פרעה הראשון של מצרים המאוחדת. הוא שלט בסוף המאה ה-32 לפני הספירה, והוא היה אחראי על איחוד מצרים העליונה והתחתונה.
  • חתשפסות הייתה המלכה החמישית של מצרים במאה ה-15 לפני הספירה, והיא הייתה ידועה כמנהיגה חזקה ומצליחה. משמעות שמה - "הבכירה שבנשות האצולה"
  • רעמסס השני היה אחד הפרעונים הידועים ביותר. הוא שלט בשנים 1213-1279 לפני הספירה (כ-66 שנה!), היה נשוי ל-7 נשים מלכותיות והחזיק 200 פילגשים. הוא בנה את עיר הבירה פר-רעמסס.
  • תות ענח' אמון היה פרעה צעיר ומוכשר שנפטר בגיל צעיר. הוא שלט במאה ה-14 לפני הספירה, והוא היה ידוע ביופיו. קברו, בעמק המלכים, התגלה על שלל אוצרותיו במאה ה-20.

סוף השושלת הפרעונית

בשנת 31 לפנה"ס, כבש יוליוס קיסר את מצרים. לאחר מותו של קיסר, שלטה מצרים תחת שלטון בית תלמי. בית תלמי היה משפחה יוונית ששלטה במצרים במשך כ-300 שנה. בשנת 30 לפנה"ס, כבש אוגוסטוס קיסר את מצרים, והפך אותה לפרובינציה רומית. עם כיבוש מצרים על ידי הרומאים, הגיע לסיומו שלטון הפרעונים במצרים.

לסיכום

פרעונים היו מנהיגי מצרים העתיקה. הם היו בעלי כוח רב, והיו אחראים על כל תחומי החיים בממלכה. פרעונים היו בדרך כלל גברים גבוהים וחזקים, והם היו לבושים בבגדים מפוארים. פרעונים היו גם חובבי אמנות ומוזיקה, והם תמכו באומנים ובמוזיקאים. בהצלחה !



מודעות





תשובה 2 אותיות: סת
תשובה 3 אותיות: נכו 
תשובה 4 אותיות: 
ח'ופו, פרעה, שישק, תלמי  
תשובה 5 אותיות: נערמר, סמנדס, רעמסס, ששנוק, תהרקה
תשובה 6 אותיות: כסרכסס, נפריתס, סיאמון, פסמתיך, תחותמס  
תשובה 7 אותיות: אמנחותפ
תשובה 8 אותיות:
 
אוסורכון, ארתחשסתא, ארתחששתא, קלאופטרה (מלכת מצתרים בעבר)
תשובה של שתי מילים ומעלה: תות ענח' אמון
ביטויים דומים: מלך מצרי 4 אותיות, מלך מצרי קדום תשחץ, מלך מצרי מילון, מלך מצרי קדום תשבץ

כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

3 תגובות:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו