רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


עיר בפולין | מערי פולין תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה עיר בפולין. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "עיר בפולין" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה עיר בפולין בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה.

מבוא 

פולין היא מדינה מרכזית באירופה, שהשפיעה רבות על ההיסטוריה היבשתית במהלך מאות שנים. מוצאה כמדינה לאומית, התפתחותה למעצמה בימי הביניים, איבוד עצמאותה והמאבק להשיבה, וגלגוליה המודרניים - כולם מרכיבים סיפור מרתק ועשיר.

המקורות:

שורשי פולין כמדינה נטועים בהגירת שבטים סלאביים לאזור פולין הנוכחית החל מהמאה ה-9 לספירה. השבט "פולאניה" שהתיישב בלב האזור הוא שעיצב את המדינה המוקדמת. השם "פולין" מקורו כנראה במילה הסלאבית "פולה" שפירושה שדה, בהתייחסות לשטחי החקלאות הנרחבים שאפיינו את האזור. יהודים התיישבו אף הם בפולין כבר במאה ה-10.

הצמיחה בימי הביניים:

קבלת הנצרות במאה ה-10 והשליטה היציבה של שושלות כמו "פיאסט" אפשרו את צמיחתה של פולין כמעצמה אזורית חשובה. תחת השושלת ההיגלונית במאות ה-14-16, פולין המאוחדת עם ליטא הפכה לאחת המדינות העשירות והחזקות ביותר באירופה. היא פיתחה מוסדות דמוקרטיים מתקדמים לתקופתה, כמו הפרלמנט הלאומי הסיים, וב-1791 אף אימצה את החוקה הכתובה הראשונה באירופה, מעין "מגילת זכויות" למדינה.  

איבוד העצמאות והמאבק: 

בשלהי המאה ה-18, לאחר שפרחה מבחינה כלכלית ותרבותית, איבדה פולין את עצמאותה כשהיא חולקה בין שכנותיה הגדולות - רוסיה, פרוסיה ואוסטריה. למעלה ממאה שנה לא הייתה יותר מדינה פולנית עצמאית. בתקופה זו התרחשו מרידות פטריוטיות רבות של הפולנים במטרה להשיב את חירותם, אך כולן נכשלו. רק לאחר מלחמת העולם הראשונה, ב-1918, הרפובליקה הפולנית זכתה מחדש לעצמאית.

המאה ה-20 

הרפובליקה הפולנית השנייה החזיקה מעמד רק כעשרים שנה, עד שנכבשה ב-1939 על ידי הנאצים והסובייטים במהלך הפלישה המשולבת שפתחה את מלחמת העולם השנייה. פולין ספגה אבידות אדירות במלחמה, כ-6 מיליון הרוגים שהיוו 20% מאוכלוסייתה. מחצית מההרוגים היו יהודים שנרצחו בשואה, בטרגדיה שקיבלה ביטוי מחריד במחנות המוות כמו אושוויץ.  
לאחר המלחמה הפכה פולין לחלק מגוש המדינות הקומוניסטיות הנשלטות על ידי ברית המועצות. רק ב-1989, בעקבות המהפכה של תנועת "סולידריות", חזרה הדמוקרטיה לפולין.

המציאות המודרנית

מאז נפילת הקומוניזם, עברה פולין תמורות משמעותיות. ב-1997 נכתבה חוקה חדשה במדינה, ובשנים הבאות היא יצרה קשרים הדוקים עם המערב. ב-1999 הצטרפה פולין לברית נאט"ו, וב-2004 היא הפכה לחברה באיחוד האירופי - מהלך שסימן את השלמת המעבר שלה לדמוקרטיה ומשק שוק מערביים. 
כיום פולין היא חלק אינטגרלי מהמארג האירופי, עם כלכלת שוק משגשגת ומעמד בכיר בקרב מדינות היבשת. המסורות והזהות הלאומית המיוחדת שלה, לצד השתלבותה המוצלחת במערב, הופכות אותה למשחקנית ייחודית וחשובה בנוף האירופי.

ערים בולטות בפולין:

ורשה היא בירת פולין והעיר הגדולה ביותר במדינה עם כ-1.7 מיליון תושבים. ממוקמת על גדות נהר הוויסלה, ורשה שימשה כבירת פולין מאז 1596. בעיר ריכוז גבוה של מוסדות ממשלה, תרבות ועסקים. מרכז העיר ההיסטורי עם הרובע העתיק וכיכר העיר העתיקה מהווים אבן שואבת לתיירים. ורשה ידועה גם כמוקד למוסיקה קלאסית ואירועי תרבות בינלאומיים. במהלך מלחמת העולם השנייה נהרסה ורשה כמעט כליל אך שוקמה במלואה לאחר המלחמה.  

קרקוב היא העיר השנייה בגודלה בפולין ואחת הערים העתיקות ביותר במדינה, שנוסדה כבר במאה ה-7. היא שימשה כבירת פולין במשך מאות שנים עד 1596. המרכז ההיסטורי המשוחזר של קרקוב עם הרובע העתיק, קתדרלת ואוול העתיקה והכיכר הראשית הגדולה הם אתרי מוקד עיקריים בעיר. יופייה ההיסטורי של קרקוב והמורשת התרבותית העשירה שלה הפכו אותה ליעד תיירות מרכזי בפולין.

לודז' היא העיר השלישית בגודלה בפולין והייתה מרכז תעשייתי חשוב במיוחד במאה ה-19, כשכונתה "מנצ'סטר הפולנית". לודז' התפתחה במהירות מכפר קטן לעיר תעשייתית גדולה בזכות תעשיית הטקסטיל שלה. גם כיום יש בלודז' פעילות תעשייתית משמעותית, במיוחד של חברות רב-לאומיות שמשכנות בה מפעלים ומרכזים לוגיסטיים. מיקומה המרכזי של לודז' בפולין תורם לקשרי התחבורה והתעשייה הטובים שלה. בהצלחה !


מודעות





תשובה 2 אותיות:
תשובה 3 אותיות: אלק (עיר בצפון מזרח פולין), חלם (עיר במזרח פולין)
תשובה 4 אותיות: ורשה, לודז' (עיר במרכז פולין)
תשובה 5 אותיות: גדנסק (עיר נמל בפולין / עיר נמל בצפון פולין), טורון (עיר בפולין, מקום הולדתו של ניקולאוס קופרניקוס), טרנוב, לובין (עיירה בפולין), לוביץ', מיילץ, פוזנן, פלוצק, קרקוב (עיר בפולין, בעבר הייתה בירתה/עיר גדולה בפולין), שצ'צ'ין
תשובה 6 אותיות: בלחטוב, גדיניה (עיר נמל בפולין), ורוצלב, יבוזנו, ירוסלב, לובלין, פשיטיק, קטוביץ
תשובה 7 אותיות: אלבלונג, ולוצלבק (ולוצלאווק), זאקופנה (עיירת סקי בפולין)
תשובה (מיוחד מ-8 אותיות): ביאליסטוק, ולוצלאווק (ולוצלאבק), סווינוצ'י (עיר נמל בפולין)
ביטויים דומים: עיר בפולין מילון, עיר בפולין פירוש, עיר בפולין מילה נרדפת, עיר בפולין 5 אותיות, עיר גדולה בפולין תשבץ
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

12 תגובות:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו