רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


מאבני החושן, אבן חושן

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה מאבני החושן. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "אבן חושן" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה מאבני החושן בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

אבני החושן

אבני החושן, 12 אבנים יקרות ששכנו על חזהו של הכהן הגדול, הן הרבה יותר מתכשיט מרהיב. הן שריד היסטורי בעל משמעות עמוקה, סמל לאחדות לאומית, ביטוי לקשר מיוחד בין אלוהים לעם, ומקור השראה לאומנות, ספרות ומחקר.

אבני החושן: סמל לאחדות

12 אבני החושן, כל אחת ייחודית ומרהיבה בדרכה, ייצגו את 12 שבטי ישראל. בכך, הן הדגישו את האחדות והחיבור בין חלקי העם. הן היוו תזכורת מתמדת לכך שעם ישראל, למרות גיוון שבטיו, הוא גוף אחד מאוחד.

דוגמה:

בספר שמות, כאשר אלוהים נותן למשה את הוראות בניית המשכן, הוא מדגיש את חשיבות שיתוף כל שבטי ישראל בפרויקט: "וְנָשָׂ֣א אַ֠הֲרֹ֠ן אֶת־שְׁמ֨וֹת בְּנֵֽי־יִשְׂרָאֵ֜ל בְּחֹ֧שֶׁן הַמִּשְׁפָּ֛ט עַל־לִבּ֖וֹ בְּבֹא֣וֹ אֶל־הַקֹּ֑דֶשׁ לְזִכָּרֹ֥ן לִפְנֵֽי־יְהֹוָ֖ה תָּמִֽיד". (שמות כ"ח, כ"ט).

אבני החושן: קשר מיוחד עם ה'

על פי המסורת, דרך האורים והתומים, כלי נעלם ששכן בתוך החושן, יכלו הכהנים הגדולים לקבל תשובות והנחיות מאלוהים. דרך אבני החושן, העם היהודי חווה קשר מיוחד עם אלוהיו, וקיבל הדרכה ותמיכה בעתות קשות.

דוגמה:

בספר במדבר, כאשר משה מתלבט האם לצאת למלחמה נגד עמלק, הוא פונה אל האורים והתומים, פריטים מסוימים שהונחו בדרך קבע בתוך החושן, לקבלת תשובה: "וְלִפְנֵ֨י אֶלְעָזָ֤ר הַכֹּהֵן֙ יַעֲמֹ֔ד וְשָׁ֥אַל ל֛וֹ בְּמִשְׁפַּ֥ט הָאוּרִ֖ים לִפְנֵ֣י יְהֹוָ֑ה עַל־פִּ֨יו יֵצְא֜וּ וְעַל־פִּ֣יו יָבֹ֗אוּ ה֛וּא וְכׇל־בְּנֵי־יִשְׂרָאֵ֥ל אִתּ֖וֹ וְכׇל־הָעֵדָֽה". (במדבר כ"ז, כא').

אבני החושן: זיכרון היסטורי ותרבותי

אבני החושן, שכל אחת מהן נבחרה בקפידה, סימלו ערכים ותכונות מרכזיות בעם היהודי. הן שימשו כמעין תזכורת מתמדת להיסטוריה ולמורשת העשירה של העם.

דוגמה:

אבן האודם, המסמלת את שבט ראובן, קשורה לתכונות של מנהיגות ועוצמה. אבן השוהם, המסמלת את שבט יוסף, קשורה לתכונות של חוכמה ויופי.

אבני החושן: תכשיט בעל תכונות מיוחדות

לכל אחת מאבני החושן יוחסו תכונות ייחודיות, הן מבחינה פיזית והן מבחינה רוחנית. תכונות אלו תרמו להילה המיוחדת שאפפה את החושן.

דוגמה:

אבן הספיר, המסמלת את שבט יששכר, נחשבה לאבן המביאה חוכמה ודעת. אבן הלשם, המסמלת את שבט דן, נחשבה לאבן המביאה הצלחה וברכה.

השפעות אבני החושן:

  • סמל לאחדות לאומית: אבני החושן ממשיכות לשמש כסמל לאחדות העם היהודי, הן בישראל והן בתפוצות.
  • קשר מיוחד בין אלוהים לעם: זיכרון הקשר המיוחד בין אלוהים לעם דרך אבני החושן ממשיך לעורר השראה ורוחניות.
  • תזכורת היסטורית ותרבותית: אבני החושן הן תזכורת מתמדת להיסטוריה ולמורשת העשירה של העם היהודי.
בהצלחה !


מודעות





תשובה 2 אותיות: 
תשובה 3 אותיות: לשם, שבו, שהם
תשובה 4 אותיות: 
ברקת, ישפה, נופך, ספיר, פטדה (אבן טובה), שוהם, אודם (מאבני החושן)
תשובה 5 אותיות: יהלום, תרשיש (מאבני החושן של הכוהן הגדול), אחלמה
תשובה 6 אותיות: 
תשובה 7 אותיות: 
תשובה (מיוחד מ-8 אותיות):
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

4 תגובות:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו