רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


פרשה בספר שמות | פרשה בחומש שמות תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה פרשה בספר שמות. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "פרשה בספר שמות" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה פרשה בספר שמות בתשבץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה.

הסיפור המדהים מאחורי ספר שמות מפלט מאימת העבדות במצרים למסע מופלא דרך קריעת ים לספר שמות יש את כל המרכיבים של דרמה אנושית מרגשת - עבדות קשה, התעללות, פחדים, תקוות וניסים מדהימים. נעקוב אחרי הסאגה המופלאה של בני ישראל, משעבודם הנורא במצרים ועד חירותם דרך נסים כמו קריעת ים סוף והמסע להר סיני לקבלת התורה. כובשים ללא רחמים:

בתחילת הספר, בני ישראל חיים כאורחים רצויים במצרים בזכות יוסף שהציל את המדינה מרעב. אך כאשר "קם מלך חדש על מצרים אשר לא ידע את יוסף", הוא החל לראות את העם הגדל כאיום ביטחוני. המלך הפך את בני ישראל לעבדים במטרה למנוע את התגברותם והתעצמותם. תיאורי העינויים והעבודה הקשה מזעזעים את הלב. משה הגדול: איך גדל עבד עברי להיות נביא ומנהיג אגדי

בתוך התופת הזו נולד משה, שאמו הצליחה להצילו מגזר ההרג ונשלח בתיבה בנהר. הוא נמצא על ידי בת פרעה ונחשב כנכד המלוכה, עד שראה את סבלם של אחיו העבדים ובחר לצאת להילחם למענם. במדבר הוא נקרא על ידי האל שהתגלה אליו בסנה הבוער, וציווה עליו לשוב ולהוציא את עמו ממצרים. עשר המכות:

כשפרעה סירב לשחרר את בני ישראל, האל הכביד עליו ומצרים כולה בעשר מכות איומות - מהפיכת מי היאור לדם ועד ברד, ארבה וחושך מוחלט. בכל פעם נראה שפרעה נכנע, אך לבסוף הוא היה מקשיח את לבו. רק אחרי מכת בכורות, שבה כל בכור במצרים נהרג, הוא נאלץ לשחרר את בני ישראל. סיפורו המרתק של חג הפסח המקורי

לפני היציאה ציווה האל שבני ישראל יסמנו את דלתותיהם בדם שה כדי שמלאך המוות יפסח על בתיהם. מכאן השם "פסח" ומנהגי החג כמו אכילת מצות. זהו הלילה שעד היום יהודים חוגגים בסדר הפסח, לזכר הנס והיציאה ממצרים. קריעת ים סוף

לאחר היציאה, פרעה חוזר בו ויוצא לרדוף אחרי בני ישראל עד לים סוף. שם האל קורע את הים לשניים וישראל חוצה במעבר יבשתי תוך כדי שירת שירה. כשהמצרים מנסים לעבור מיםהים חוזרים למקומם וטובעים את כולם. התיאור המרהיב של הנס הזה משאיר את הקורא נשימתו נעתקת. 40 שנה במדבר

לאחר היציאה הדרמטית ממצרים, נאלצים בני ישראל לנדוד 40 שנה במדבר קשה ומלא מכשולים - החל מצמא וחוסר מזון ועד התנגדות אויבת מאנשי עמלק (עם מקראי). בשיאו של הסיפור, העם מגיע להר סיני וקולט את עשרת הדיברות ועוד מצוות התורה ישירות מהאלוהים - חוויה ייחודית ומזעזעת. מה מלמד אותנו הסיפור האדיר הזה?

קבלת התורה בהר סיני מסמלת את השחרור הרוחני של העם, מעבר לשחרורו הפיזי ממצרים. ספר שמות לא רק מתאר תקופה היסטורית מכוננת, אלא גם מלמד ערכים נצחיים של חירות, מוסר ומשמעות. העם היהודי שרד נדודים וגלויות רבות במשך אלפי שנים רק בזכות ההנחיות והתובנות שקיבל בהר סיני. הקשר האמיץ בין חירות פיזית לחירות רוחנית:

חגיגות חג הפסח שבו אנו מתבוננים על סיפור יציאת מצרים, מזכירות כל שנה שחירות אמיתית אינה רק פיזית אלא גם נפשית ורוחנית. היציאה לחירות מחייבת שחרור פנימי משעבודים שליליים כמו חומרנות, שנאה ודעות קדומות. ספר שמות הוא הסיפור הקלאסי על השתחררות והתחדשות - מסר נצחי ורלוונטי לכל אדם. בהצלחה !




מודעות




פתרון 2 אותיות: בא
פתרון 3 אותיות: 
פתרון 4 אותיות: 
בשלח, וארא, יתרו, שמות, תצוה 

פתרון 5 אותיות: ויקהל, פקודי, תרומה
פתרון 6 אותיות: משפטים
פתרון 7 אותיות:  
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה: 
כי תשא
ביטויים דומים: פרשה בספר שמות תשחץ, פרשה בספר שמות תשבץ, פרשה בספר שמות מילון, מה זה פרשה בספר שמות?, פרשה בספר שמות מילה נרדפת
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו