רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


פילוסוף גרמני | פילוסוף גרמני בעבר תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם, קבלנו את ההגדרה פילוסוף גרמני בעבר . בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. לעתים יכולה להופיע הגדרה הנגזרת מהגדרה זו כגון: פילוסוף וסוציולוג גרמני.
ראשית, נסתכל על ההגדרה פילוסוף גרמני בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש ארגנו את התשובות לפי סדר האלפבית.

מסע אל עולם המחשבה: פילוסופים גרמנים שהשפיעו על עולם התרבות והידע

גרמניה, ארץ עשירה בהיסטוריה ותרבות, ידועה גם בזכות מסורת פילוסופית מפוארת שהשפיעה רבות על עולם המחשבה. לאורך הדורות, פילוסופים גרמנים רבים תרמו תרומות משמעותיות לתחומים מגוונים, החל מטבע הידע והמציאות ועד לאתיקה, פוליטיקה ואסתטיקה.

במאמר זה נצא למסע מרתק אל תוך עולם המחשבה הגרמני ונכיר כמה מהפילוסופים הבולטים ביותר שפעלו בו. נתמקד בתרומותיהם המרכזיות ובהשפעתם העצומה על הפילוסופיה, החברה והתרבות.

ראשית

לגרמניה יש היסטוריה תרבותית עשירה שתחילתה במאה ה-18, המאופיינת בתרומות של דמויות משפיעות בספרות, שירה, דרמה, מוזיקה, פילוסופיה ומדע. שגשוג תרבותי זה נמשך עד לתבוסתה של גרמניה לאחר מלחמת העולם הראשונה. בהתמקדות בפילוסופיה, הגרמנים מוכרים כענקים אינטלקטואלים בהיסטוריה, עם דמויות בולטות כמו קרל מרקס ופרידריך אנגלס, שפיתחו תיאוריות קומוניסטיות, גוטלוב פרגה, חלוץ הפילוסופיה האנליטית, והוגים בולטים כמו גוטפריד וילהלם לייבניץ ועמנואל קאנט, הנחשבים לגדולי המוחות בכל הזמנים. 

מסורת זו משתרעת על מגוון רחב של פילוסופים גרמנים שתרמו תרומה משמעותית לעיצוב הבנתנו את העולם. השפעת התרבות הגרמנית על הפילוסופיה נותרה היבט מכריע במורשת האינטלקטואלית של המדינה.

עמנואל קאנט - אדריכל התבונה

עמנואל קאנט, אחד הפילוסופים המשפיעים ביותר בכל הזמנים, תרם תרומה אדירה להבנת טבע הידע והמציאות. ב"ביקורת התבונה הטהורה", ניתח קאנט את מבנה התודעה האנושית והראה כיצד אנו תופסים את העולם. הוא הבחין בין שני סוגים עיקריים של משפטים: אנליטיים, שנובעים מהגדרתם, וסינתטיים, שמבוססים על ניסיון חושי. קאנט טען שמשפטים סינתטיים אפריוריים, כלומר משפטים מרחיבי ידע שאינם מבוססים על ניסיון חושי, אפשריים. דוגמאות לכך כוללות משפטים מתמטיים כמו "הקו הישר הקצר ביותר המחבר שתי נקודות הוא הקו הישר העובר ביניהן", ועקרונות פיזיקליים כמו "לכל פעולה יש תגובה שווה בכיוון ההפוך".

קאנט האמין שההכרה האנושית אינה לוח חלק, אלא בעלת מבנים מולדים שקובעים את האופן שבו אנו תופסים את העולם. מבנים אלו כוללים את המושגים של זמן ומרחב, וכן קטגוריות כמו סיבתיות ותלות. קטגוריות אלו, טען קאנט, הן תנאי הכרחי לניסיון, ואינן נובעות ממנו.

גאורג וילהלם פרידריך הגל - דיאלקטיקן ההיסטוריה

גאורג וילהלם פרידריך הגל, פילוסוף גרמני נוסף שהשפיע רבות על הפילוסופיה המודרנית, ידוע בעיקר בזכות שיטתו הייחודית להבנת המציאות וההיסטוריה - דיאלקטיקה הגליאנית. דיאלקטיקה זו טוענת שהמציאות נמצאת בתהליך מתמיד של שינוי והתפתחות, כאשר סתירות פנימיות בתוך המערכת מובילות להתפתחותה.

הגל האמין שההיסטוריה היא תהליך של התקדמות דיאלקטית, שבו כל תקופה מכילה סתירות פנימיות המובילות להתפתחותה של תקופה חדשה. לדבריו, ההיסטוריה מונעת על ידי "רוח מוחלטת", המהווה את הכוח המניע מאחורי כל השינויים וההתפתחויות.

הגל ראה בהיסטוריה האנושית תהליך של התפתחות התודעה העצמית, כאשר כל תקופה חדשה מייצגת צעד נוסף בהבנת המציאות ובהבנת עצמה. תפיסה זו השפיעה רבות על הפילוסופיה של ההיסטוריה, הפוליטיקה והאומנות.

 יורגן הברמאס - פילוסופיה של תקשורת וחברה

יורגן הברמאס, פילוסוף גרמני בן המאה ה-20, תרם רבות לתחום הפילוסופיה הפוליטית והחברתית. הברמאס ראה בתקשורת פתוחה ושוויונית תנאי הכרחי לקיומה של חברה דמוקרטית. הוא טען שדיון ציבורי פתוח ומבוסס על טיעונים רציונליים הוא הדרך היחידה להגיע להסכמות חברתיות לגיטימיות.

הברמאס פיתח תאוריית תקשורת ייחודית, המבוססת על ההבחנה בין "מרחב ציבורי" ל"ספירה פרטית". לדבריו, המרחב הציבורי הוא זירה פתוחה לכל אדם, שבה ניתן לדון בנושאים ציבוריים באופן חופשי ושוויוני. הספירה הפרטית, לעומת זאת, היא תחום חיים אישי שבו לאדם יש זכות לפרטיות ולביטוי עצמי חופשי.

תפיסתו של הברמאס השפיעה רבות על הפילוסופיה הפוליטית, הסוציולוגיה ותקשורת המונים.

פרנקפורט - בית ספרה של המחשבה הפילוסופית

עיר פרנקפורט בגרמניה ידועה כמרכז פילוסופי חשוב, שבו פעלו פילוסופים רבים ומשפיעים לאורך ההיסטוריה. אוניברסיטת פרנקפורט, בפרט, שימשה כבית ספרה של מסורות פילוסופיות חשובות, כגון אסכולת פרנקפורט והפילוסופיה האקזיסטנציאליסטית.

אסכולת פרנקפורט, שנוסדה בשנות ה-20 של המאה ה-20, התמקדה בביקורת החברה הקפיטליסטית ובניתוח התרבות הפופולרית. פילוסופים בולטים מאסכולה זו כוללים את תאודור אדורנו, מקס הורקהיימר וזיגפריד קרקאואר.

הפילוסופיה האקזיסטנציאליסטית, שפרחה בפרנקפורט לאחר מלחמת העולם השנייה, התמקדה בניתוח הקיום האנושי. פילוסופים בולטים ממסורת זו כוללים את מרטין היידגר, קרל יאספרס וז'אן-פול סארטר.

הפילוסופיה הגרמנית: השפעה עולמית

הפילוסופיה הגרמנית היא ענף רחב ומגוון של החשיבה הפילוסופית, שנהגתה בגרמניה או בשפה הגרמנית. היא השפיעה רבות על ההתפתחות הפילוסופית באירופה ובעולם כולו, הן מבחינה תיאורטית והן מבחינה מעשית.

השפעה פילוסופית

הפילוסופיה הגרמנית הובילה לפיתוחם של זרמים פילוסופיים חשובים, ששינו את האופן שבו אנו תופסים את העולם ואת מקומנו בו.

  • הדאונטולוגיה, זרם פילוסופי שטוען שהמוסר נעוץ בחובתנו לקיים את חוקי המוסר, גם אם הם אינם תואמים את רצונותינו או את טובתנו האישית, פותחה על ידי עמנואל קאנט. קאנט טען שהמוסר מבוסס על מושג החובה, ושהחובה היא משהו שאנו חייבים לעשות, לא משהו שאנו רוצים לעשות.
  • האידיאליזם, זרם פילוסופי שטוען שהמציאות היא תוצר של התודעה שלנו, פותח על ידי גאורג וילהלם פרידריך הגל. הגל טען שהעולם שאנחנו חווים הוא תוצר של האופן שבו אנחנו תופסים אותו, ושהמציאות האובייקטיבית היא למעשה אשליה.
  • המרקסיזם, זרם פילוסופי-כלכלי שטוען שהחברה מתנהלת על פי חוקי המאבק בין מעמדות, פותח על ידי קרל מרקס. מרקס טען שהחברה האנושית היא מערכת של יחסי ייצור, שבה ישנם שני מעמדות עיקריים: מעמד העובדים (הפרולטאריה) ומעמד בעלי ההון (הבורגנות).

הגדרות אפשריות בתשבץ:

לסיכום:

הפילוסופיה הגרמנית ידועה במסורת עשירה ומגוונת, שהשפיעה רבות על עולם המחשבה, התרבות והחברה. פילוסופים גרמנים רבים תרמו תרומות משמעותיות לתחומים מגוונים, החל מטבע הידע והמציאות ועד לאתיקה, פוליטיקה ואסתטיקה.

במדריך זה הכרנו כמה מהפילוסופים הגרמנים הבולטים ביותר, ביניהם עמנואל קאנט, גאורג וילהלם פרידריך הגל, פרידריך וילהלם ניטשה, מרטין היידגר, יורגן הברמאס ועוד.

לכל פילוסוף מהם הייתה תרומה ייחודית לעולם המחשבה. קאנט ניסח תיאוריה מקיפה של טבע הידע והמציאות; הגל פיתח שיטת דיאלקטיקה ייחודית להבנת ההיסטוריה; ניטשה ביקר את המוסר הנוצרי והציע תפיסה חדשה של ערכים; היידגר חקר את הקיום האנושי; הברמאס ניתח את חשיבות התקשורת בחברה דמוקרטית; ועוד רבים אחרים. בהצלחה !


מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות
: גנז, הגל (פילוסוף גרמני, מחבר "הפנומנולוגיה של הרוח" / מחבר האנציקלופדיה של מדעי הפילוסופיה), ובר (פילוסוף גרמני בעבר, ממייסדי הסוציולוגיה המודרנית), כהן, קנט (קאנט), קסל, שלר
פתרון 4 אותיות: גדמר, הופה, לנגה, מרקס (כלכלן ופילוסוף גרמני יהודי), פרגה, פריס, קאנט, קרנפ, שלגל, שליק
פתרון 5 אותיות: אנגלס, בליהר, יונגר (פילוסוף וסופר גרמני), לסינג, לצרוס, מימון, ניטשה (פילוסוף גרמני בעבר/פילוסוף גרמני בעבר, מחבר "מעבר לטוב ולרוע"), פיכטה, צרמלו, קסירר
פתרון 6 אותיות: באזדוב, דילתיי, דירינג, הברמאס, היידגר, ליבניץ (לייבניץ), מרקוזה, קלצקין, שטירנר, שטראוס, שפנגלר
פתרון 7 אותיות: בורכארט, ד'אולבאק, הופנאגל, לייבניץ, מנדלסון, קאוטסקי, קאופמן, קוזאנוס, רויכלין, שאר-ישוב
פתרון 8 אותיות ומעלה: הומבולדט, פורמשטכר, רוזנצווייג, שופנהאואר (פילוסוף גרמני במאה ה-19), שטיינהיים
פתרון שתי מילים ומעלה: 
אדוארד גנז, אהרן שאר-ישוב, אויגן דירינג, אוסוואלד שפנגלר, אלפרד שמידט, ארווין הופנאגל, ארנסט יונגר (סופר גרמני), ארנסט צרמלו, ארנסט קסירר, ארתור שופנהאואר, גוטהולד אפרים לסינג, גוטלוב פרגה, גוטפריד וילהלם לייבניץ, גיאורג וילהלם פרידריך הגל, דוד קסל, דוד שטראוס, הברון ד'אולבאק, הנס בליהר, הנס גאורג גדמר, הנס-הרמן הופה, הרברט מרקוזה, הרמן כהן, וילהלם דילתיי, וילהלם פון הומבולדט, ולטר קאופמן, יאקוב פרידריך פריס, יוהאן ברנהרד באזדוב (פילוסוף גרמני), יוהאן גוטליב פיכטה, יוהנס רויכלין, יורגן הברמאס, יעקב קלצקין, יצחק רילף (פילוסוף יהודי גרמני), מוריץ לצרוס, מוריץ שליק, מקס ובר (סוציולוג גרמני), מקס שטירנר, מקס שלר, מרטין היידגר, משה מנדלסון (פילוסוף יהודי גרמני), ניקולאוס קוזאנוס, עמנואל קאנט, פרידריך אלברט לנגה, פרידריך אנגלס, פרידריך וילהלם שלינג, פרידריך ניטשה, פרידריך שלגל, פרידריך שליירמאכר, פרנץ רוזנצווייג, קרל מרקס (פילוסוף וכלכלן גרמני יהודי), קרל קאוטסקי, רודולף בורכארט, רודולף קרנפ, שלמה לוי שטיינהיים, שלמה מימון, שלמה פורמשטכר, תיאודור לסינג
ביטויים דומים: שם של פילוסוף גרמני, פילוסוף גרמני מילון, פילוסוף גרמני פירוש, פילוסוף גרמני 3 אותיות, פילוסוף גרמני תשבץ, מחזאי גרמני, מחבר "אופרה בגרוש"
מחפשים תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
עזרנו לכם למצוא את הפתרון ? תפרגנו לנו בלייק! 
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!

תגובה 1:

  1. פרדיננד יוהאן גוטליב לסל

    https://www.google.com/search?q=%D7%A4%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%A1%D7%95%D7%A3+%D7%99%D7%94%D7%95%D7%93%D7%99+%D7%92%D7%A8%D7%9E%D7%A0%D7%99+%D7%9C%D7%A1%D7%9C&oq=%D7%A4%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%A1%D7%95%D7%A3+%D7%99%D7%94%D7%95%D7%93%D7%99+%D7%92%D7%A8%D7%9E%D7%A0%D7%99+%D7%9C%D7%A1%D7%9C&aqs=chrome..69i57j0i333l4.24072j0j4&client=ms-android-samsung-ga-rev1&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8

    השבמחק

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו