רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


חוקר ארצות צרפתי | מגלה ארצות צרפתי תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה חוקר ארצות צרפתי. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "מגלה ארצות צרפתי" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה חוקר ארצות צרפתי בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

תקופת הזהב של מגלי הארצות הצרפתים

במהלך המאות ה-16 עד ה-19, צרפת תרמה תרומה משמעותית לגילוי ארצות ולהרחבת הידע העולמי. תקופה זו, שניתן לכנותה "תקופת הזהב" של מגלי הארצות הצרפתים, התאפיינה במסעות מחקר שהובילו לתגליות גיאוגרפיות, מדעיות ותרבותיות מרחיקות לכת. ארבעה מגלי ארצות בולטים מתקופה זו - סמואל דה שמפלן, ז'אן שארדן, אנטואן תומסון ד'אבדי וז'אן-פרנסואה לה פרוז - הותירו חותם עמוק על ההיסטוריה והמדע. מסעותיהם התרחשו על רקע התחרות הקולוניאלית בין המעצמות האירופיות והרצון להרחיב את גבולות הידע האנושי. כל אחד מהם תרם בדרכו הייחודית להבנת העולם, החל מחקר צפון אמריקה, דרך מחקר המזרח התיכון והמזרח הרחוק, ועד לחקר אפריקה והאוקיינוס השקט.

סמואל דה שמפלן: מייסד צרפת החדשה

סמואל דה שמפלן, שנולד בין 1567 ל-1570 ונפטר ב-1635, נחשב לאבי צרפת החדשה ומייסד קוויבק. מסעותיו לצפון אמריקה, שהחלו ב-1603, הובילו לגילויים משמעותיים, כולל האגם הנושא את שמו - אגם שמפליין. ב-3 ביולי 1608, הקים שמפלן את האתר המבוצר שהפך לימים לעיר קוויבק, מה שסימן את תחילת ההתיישבות הצרפתית הקבועה בצפון אמריקה. שמפלן לא הסתפק בגילוי גיאוגרפי גרידא; הוא יצר קשרים עם שבטים ילידיים כמו האלגונקווינים, מה שאפשר לו לחקור אזורים נרחבים ולתעד את אורח חייהם. תרומתו לקרטוגרפיה הייתה משמעותית, כאשר המפות שיצר שימשו דורות של מתיישבים ומגלי ארצות שבאו אחריו. יומני המסע שלו וספריו, כמו "Des Sauvages", סיפקו מידע מפורט על הגיאוגרפיה, הצמחייה, בעלי החיים והתרבויות הילידיות של צפון אמריקה, והיוו בסיס חשוב למחקר האתנוגרפי של האזור.

ז'אן שארדן: מגלה האימפריה הפרסית

ז'אן שארדן, שנולד ב-1643 ונפטר ב-1713, היה תכשיטן ונוסע צרפתי שתרם תרומה משמעותית להבנת האימפריה הפרסית והודו במאה ה-17. מסעותיו לפרס, שהחלו ב-1665, נבעו במקור ממניעים מסחריים - רכישת אבני חן וסחר בתכשיטים. אולם שארדן הפך במהרה לחוקר מעמיק של התרבות והחברה הפרסית. הוא זכה לחסותו של השאה עבאס השני, מה שאפשר לו גישה ייחודית לחצר המלוכה ולמוסדות השלטון. ספרי מסעותיו, שפורסמו תחת הכותרת "Journal du voyage du chevalier Chardin en Perse", זכו לתפוצה נרחבת והשפיעו רבות על הוגי הנאורות באירופה. שארדן לא הסתפק בתיאור גיאוגרפי; הוא חקר לעומק את המבנים הפוליטיים, המדעים, האמנויות, התעשייה והמנהגים של האימפריה הפרסית. עבודתו נחשבת עד היום למקור ראשוני חשוב להבנת הציוויליזציה הפרסית של המאה ה-17, והיא ממשיכה להיות מושא למחקר ועניין בקרב היסטוריונים ומזרחנים.

אנטואן תומסון ד'אבדי: המדען הרב-תחומי של אתיופיה

אנטואן תומסון ד'אבדי, שנולד ב-1810 ונפטר ב-1897, היה מגלה ארצות, גאוגרף, אתנולוג, בלשן ואסטרונום. מסעותיו לאתיופיה, שהחלו ב-1837 יחד עם אחיו ארנו-מישל, נמשכו למעלה מעשור והובילו לתגליות משמעותיות בתחומים מגוונים. ד'אבדי חקר את הגיאוגרפיה של אתיופיה, יצר מפות מדויקות של האזור, ותרם רבות להבנת הגאולוגיה והארכאולוגיה המקומית. עבודתו הבלשנית כללה מחקר מעמיק של שפות אתיופיות, והוא אף ערך מילון של השפה האמהרית. בנוסף לכך, ד'אבדי אסף וקטלג מאות כתבי יד אתיופיים, תרומה משמעותית לשימור המורשת התרבותית של האזור. תרומתו למדע לא הסתכמה באתיופיה; הוא פיתח שיטות חדשות בגאודזיה והמציא תאודוליט משופר למדידת זוויות. מעבר לכך, ד'אבדי היה חוקר נלהב של התרבות והשפה הבסקית, תחום שבו השאיר חותם משמעותי. הטירה שבנה, אבדיה, מהווה עדות לתחומי העניין המגוונים שלו ולתרומתו למדע ולתרבות.

ז'אן-פרנסואה לה פרוז: המגלה הימי האחרון

ז'אן-פרנסואה גאלו, רוזן לה פרוז, שנולד ב-1741 ונעלם ב-1788, היה אחד ממגלי הארצות הימיים האחרונים בעידן הגילויים הגדולים. מינויו ב-1785 על ידי לואי השישה עשר להוביל משלחת מחקר לאוקיינוס השקט היה שיאו של קריירה ימית מפוארת. המסע הגדול של לה פרוז, שכלל את הספינות "ל'אסטרולאב" ו"לה בוסול", היה יוצא דופן בהיקפו ובאופיו המדעי. הצוות כלל מדענים מתחומים שונים, מה שהפך את המשלחת למעבדה צפה של ידע. לה פרוז חקר אזורים נרחבים באוקיינוס השקט, כולל אלסקה, קליפורניה, מזרח אסיה, והאיים הפולינזיים. הוא תרם תרומה משמעותית לקרטוגרפיה של אזורים אלה ולהבנת הזרמים והתנאים הימיים באוקיינוס השקט. יחסו ההומני לילידים ולאנשי צוותו היה יוצא דופן לתקופתו, והוא הקפיד לתעד את מנהגי העמים שפגש באופן מכבד ומדויק. היעלמותו המסתורית ליד איי סלומון ב-1788 הותירה חותם עמוק על הדמיון הציבורי והמדעי, והובילה למשלחות חיפוש רבות בעשורים שלאחר מכן.

תרומות מדעיות ותרבותיות של מגלי הארצות הצרפתים

ארבעת מגלי הארצות הצרפתים הללו תרמו תרומה משמעותית להתפתחות מדעים רבים ולהעמקת ההבנה התרבותית של אזורים שונים בעולם. שיטות המחקר והתיעוד שלהם היו חדשניות לזמנם והניחו את היסודות למחקר המודרני בתחומים כמו גיאוגרפיה, אתנולוגיה, בלשנות ואסטרונומיה. שמפלן היה חלוץ בשילוב בין מיפוי מדויק לתיעוד אתנוגרפי, מה שהפך את עבודתו לבסיס להבנת צפון אמריקה. שארדן הציב רף חדש לעומק המחקר התרבותי והחברתי, והשפעתו על חוקרי המזרח התיכון ניכרת עד היום. ד'אבדי הדגים את חשיבות המחקר הרב-תחומי, כאשר שילב בין מדעים מדויקים לחקר השפה והתרבות. לה פרוז, בתורו, הוביל את המחקר הימי לרמה חדשה של דיוק ומקיפות. יחד, עבודתם תרמה להתפתחות הידע האנציקלופדי באירופה ולהעמקת ההבנה של תרבויות זרות. השפעתם ניכרת לא רק בתחומי המדע הספציפיים, אלא גם באופן שבו אירופה תפסה את העולם ואת מקומה בו.

מורשתם של מגלי הארצות הצרפתים בימינו

מורשתם של ארבעת מגלי הארצות הצרפתים ממשיכה להדהד גם בימינו. אתרים היסטוריים וגיאוגרפיים רבים נושאים את שמותיהם ומנציחים את פועלם. העיר קוויבק, שנוסדה על ידי שמפלן, היא כיום אתר מורשת עולמית של אונסק"ו ומהווה עדות חיה לתחילת ההתיישבות הצרפתית בצפון אמריקה. כתביו של שארדן ממשיכים לשמש מקור חשוב להיסטוריונים ומזרחנים החוקרים את איראן של המאה ה-17. הטירה שבנה ד'אבדי, אבדיה, משמשת כיום כמרכז מחקר ותיירות, המנציח את תרומתו למדע ולתרבות. המצר הנושא את שמו של לה פרוז ממשיך להיות נקודת ציון חשובה בניווט ימי. מעבר לאתרים הפיזיים, מחקריהם של ארבעת המגלים הללו ממשיכים להשפיע על הבנתנו את ההיסטוריה והתרבות של אזורים שונים בעולם. הם מהווים נקודת מוצא חשובה למחקרים עכשוויים בתחומים מגוונים, מאנתרופולוגיה ועד לימודי סביבה. יתרה מזאת, סיפוריהם ממשיכים לעורר השראה ועניין בקרב הציבור הרחב, מדגימים את חשיבות הסקרנות האינטלקטואלית והאומץ לחקור את הבלתי נודע. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות: 
סגין, קאיה, תבנו
פתרון 5 אותיות: גרניה, ד'אבדי, פונסה
פתרון 6 אותיות: דה-וורן, לה-פרוז, ניקולה, קרטייה
פתרון 7 אותיות: בונפלאן, ברוגייר, דאורביל, דה-שמפלן
פתרון 8 אותיות ומעלה: דה-שמפליין, פרמנטייה
פתרון של שתי מילים ומעלה: אמה בונפלאן, ארנו-מישל ד'אבדי, ז'אן גיום ברוגייר, ז'אן דה תבנו, ז'אן ניקולה, ז'אן פרמנטייה, ז'אן פרנסואה לה פרוז, ז'אק קרטייה, ז'ול דיומון דאורביל, לואיז סגין, מלכיצדק תבנו, סמואל דה שמפלן (דה שמפליין), פייר גולטיה דה וורן, פרנסיס גרניה, רנה קאיה, שארל פונסה
ביטויים דומים: חוקר ארצות צרפתי 9 אותיות, חוקר ארצות צרפתי מילון, חוקר ארצות צרפתי שם משפחה, חוקר ארצות צרפתי תשבץ, חוקר ארצות צרפתי תשחץ
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו