רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


עיר בטורקיה | עיר בטורקיה תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה עיר בטורקיה. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "עיר בטורקיה" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה עיר בטורקיה בתשבץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

טורקיה המודרנית: צומת דרכים גיאופוליטית ותרבותית

טורקיה, רפובליקה המשתרעת על פני שתי יבשות, היא צומת דרכים גיאוגרפית ותרבותית ייחודית. מיקומה האסטרטגי בין אסיה לאירופה הפך אותה לגשר בין תרבויות עתיקות ומודרניות, והשפיע רבות על ההיסטוריה העשירה והמורכבת שלה. טורקיה המודרנית היא מדינה מוסלמית בעלת מורשת חילונית חזקה, שנוסדה על ידי מוסטפא כמאל אטאטורק לאחר התמוטטות האימפריה העות'מאנית. אטאטורק הנהיג רפורמות מרחיקות לכת במטרה להפוך את טורקיה למדינה מודרנית, חילונית ודמוקרטית, והשפעתו עדיין ניכרת בחברה ובפוליטיקה הטורקית. טורקיה היא חברה בנאט"ו ובעלת ברית חשובה של המערב, אך גם שומרת על קשרים חזקים עם מדינות האזור ועם העולם המוסלמי.

מסע היסטורי מרתק: מהאימפריה העות'מאנית לרפובליקה המודרנית

ההיסטוריה של טורקיה היא סיפור מרתק של עלייתה ונפילתה של אחת האימפריות הגדולות והמשפיעות ביותר בהיסטוריה – האימפריה העות'מאנית. במשך מאות שנים שלטה האימפריה על שטחים נרחבים באסיה, אירופה ואפריקה, והותירה חותם בל יימחה על התרבות, האמנות והארכיטקטורה של האזור. לאחר מלחמת העולם הראשונה והתמוטטות האימפריה, מוסטפא כמאל אטאטורק הוביל את המאבק לעצמאות טורקיה והקים את הרפובליקה המודרנית. אטאטורק הנהיג שורה של רפורמות מרחיקות לכת, כולל שינוי האלפבית, הפרדת הדת מהמדינה וקידום זכויות נשים. מאז הקמתה, טורקיה ידעה תקופות של יציבות פוליטית לצד הפיכות צבאיות ומאבקים על אופייה של המדינה.

יחסי טורקיה-ישראל: ברית אסטרטגית, סכסוכים ומאמצי פיוס

היחסים בין טורקיה לישראל היו מורכבים לאורך השנים, עם תקופות של שיתוף פעולה הדוק לצד תקופות של מתיחות וסכסוכים. טורקיה הייתה המדינה המוסלמית הראשונה שהכירה בישראל, ושתי המדינות נהנו מיחסים דיפלומטיים וכלכליים משמעותיים. עם זאת, היחסים התערערו בעקבות ביקורתו של רג'פ טאיפ ארדואן על ישראל ותמיכתו בפלסטינים, וכן בעקבות אירועים כמו מבצע עופרת יצוקה ומשט המרמרה. בשנת 2016, לאחר שנים של מתיחות, נחתם הסכם פיוס בין המדינות, והן שבו לשתף פעולה בתחומים שונים. עם זאת, היחסים נותרו מורכבים, והתבטאויותיו של ארדואן נגד ישראל מעוררות לא פעם מחלוקות.

אתגרים פוליטיים עכשוויים: משאל העם, השפעת ארדואן והמתח בין חילוניות לאסלאם

בשנת 2017, לאחר משאל עם שנוי במחלוקת, טורקיה עברה מרפובליקה פרלמנטרית לרפובליקה נשיאותית, והנשיא רג'פ טאיפ ארדואן קיבל סמכויות נרחבות. ארדואן, דמות שנויה במחלוקת, הוביל את טורקיה במשך שנים רבות, והשפעתו על המדינה ניכרת בכל תחומי החיים. תחת שלטונו, טורקיה חוותה צמיחה כלכלית משמעותית והתקרבה לעולם המוסלמי, אך גם התמודדה עם ביקורת על שחיקת הדמוקרטיה, פגיעה בחופש העיתונות ודיכוי מתנגדי משטר. המתח בין חילוניות לאסלאם נותר נושא מרכזי בפוליטיקה הטורקית, והוא ממשיך לעצב את החברה והתרבות במדינה.

השאיפה להצטרף לאיחוד האירופי: חלום רחוק או עתיד אפשרי?

טורקיה מנהלת משא ומתן ארוך שנים להצטרפות לאיחוד האירופי, אך התהליך מתקדם בעצלתיים בשל מחלוקות על נושאים כמו זכויות אדם, חופש הביטוי והסכסוך בקפריסין. ישנם קולות בטורקיה התומכים בהצטרפות לאיחוד, מתוך אמונה שהדבר יביא לצמיחה כלכלית ולשיפור במצב זכויות האדם במדינה. אחרים מתנגדים להצטרפות, בטענה שהדבר יפגע בזהותה המוסלמית של טורקיה ויחליש את ריבונותה. עתידה של טורקיה ביחס לאיחוד האירופי נותר לוט בערפל, וההחלטה האם להצטרף לאיחוד היא אחת הסוגיות המרכזיות העומדות בפני המדינה.

גן עדן לגיאוגרפים: נופים מגוונים, הרי געש ומקווי מים מרכזיים

טורקיה מתברכת במגוון גיאוגרפי מרהיב, הכולל רכסי הרים נישאים, מישורים פוריים, חופים מפורצים ואגמים מלוחים. הרי הפונטוס בצפון והרי הטאורוס בדרום יוצרים נוף דרמטי ומציעים אפשרויות רבות לטיולים ולפעילויות ספורט. במזרח המדינה משתרעת רמה מבותרת על ידי נהרות ונחלים, ובה אגנים של ימות מלוחות, שהגדולה שבהן היא ימת ואן. מיקומה של טורקיה על צומת של לוחות טקטוניים הופך אותה לאזור פעיל מבחינה סייסמית, ורעידות אדמה הן תופעה שכיחה. בנוסף, טורקיה עשירה במקורות מים, ונהרות הפרת והחידקל, שמקורם בהרי הטאורוס, זורמים דרך שטחה.

טיפים למטיילים בערים המרכזיות של טורקיה

איסטנבול: מומלץ להקדיש לפחות 4-5 ימים לביקור באיסטנבול, כדי להספיק לראות את האתרים המרכזיים ולחוות את האווירה הייחודית של העיר. מומלץ לרכוש את כרטיס "Istanbul Museum Pass", המאפשר כניסה חינם או מוזלת לרוב המוזיאונים והאתרים ההיסטוריים בעיר. מומלץ גם לנסות את המטבח הטורקי המקומי, הכולל מאכלים כמו קבב, לחמא בעג'ין ובקלאווה.

אנקרה: מומלץ להקדיש 2-3 ימים לביקור באנקרה, כדי להספיק לראות את האתרים המרכזיים ולחוות את האווירה המודרנית של העיר. מומלץ לבקר במוזיאון אטאטורק, המציג את חייו ופועלו של מייסד הרפובליקה הטורקית, ובמוזיאון הציוויליזציות האנטוליות, המציג את ההיסטוריה העשירה של האזור. מומלץ גם לנסות את המטבח המקומי של אנקרה, הכולל מאכלים כמו מנטי, גוזלמה ואסקנדר קבב.

איזמיר: מומלץ להקדיש 3-4 ימים לביקור באיזמיר, כדי להספיק לראות את האתרים המרכזיים וליהנות מהחופים היפים של העיר. מומלץ לבקר באגורה העתיקה, שהייתה מרכז העיר בתקופה הרומית, ובמגדל השעון, שהוא אחד מסמליה המפורסמים של איזמיר. מומלץ גם לנסות את המטבח המקומי של איזמיר, הכולל מאכלים כמו בורק, קומפיר ומידיה דולמה.

סיכום: טורקיה – עבר, הווה ועתיד

טורקיה היא מדינה מרתקת ומורכבת, עשירה בהיסטוריה, תרבות ויופי טבעי. מיקומה האסטרטגי, ההיסטוריה הסוערת והתרבות הייחודית שלה הופכים אותה ליעד תיירותי פופולרי ולשחקן מרכזי בזירה הבינלאומית. עם זאת, טורקיה מתמודדת גם עם אתגרים משמעותיים, כולל מתחים פוליטיים, אי שוויון כלכלי וסוגיות של זכויות אדם. עתידה של טורקיה תלוי ביכולתה להתמודד עם אתגרים אלו ולמצוא איזון בין זהותה המוסלמית למורשתה החילונית, ובין שאיפותיה להצטרף לאיחוד האירופי לבין רצונה לשמור על עצמאותה וריבונותה. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: ואן, חרן, קמר
פתרון 4 אותיות: אדנה, בטמן, גבזה, גרמה, טוקט, קארס
פתרון 5 אותיות: אורפה, אלניה, אמסיה, אנקרה, בורסה, בינגל, טרסוס, מלטיה, מרדין, סיווס, סינופ, סמסון, צ'רמיק, קוניה, תרסוס
פתרון 6 אותיות: אדיאמן, אדירנה, איזמיר, איזניק, אנטליה, אנטקיה, אספרטה, ארדהאן, בודרום, דניזלי, טונג'לי, מרמריס, נציבין, קייסרי
פתרון 7 אותיות: אלביסטן, קאראמאן
פתרון 8 אותיות ומעלה: איסטנבול, אסקישהיר, דיארבקיר, ספרנבולו, קהרמאנמרש
פתרון של שתי מילים ומעלה:
ביטויים דומים: עיר בטורקיה 6 אותיות, עיר בטורקיה מילון, עיר בטורקיה תשחץ, עיר בטורקיה תשבץ, עיר בטורקיה שתי מילים, עיר עתיקה בטורקיהעיר נמל בטורקיהעיר קיט בטורקיהעיר בטורקיה, משם בא פאלוס (שאול), השליח הנוצרי
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו