רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


רוק, ריר | רוק, ריר תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה רוק, ריר. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "רוק, ריר" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה רוק, ריר בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה.

רוק: הנוזל החיוני לתפקוד תקין של הגוף

רוק, המופרש מבלוטות הרוק שבחלל הפה, הוא נוזל בעל הרכב ייחודי המורכב בעיקר ממים, אך גם מכיל אלקטרוליטים, אנזימים וחומרים נוספים. תפקידו של הרוק חורג מעבר לריכוך המזון והפירוקו, והוא חיוני לתהליכים רבים בגוף, החל מחישת הטעם ועד להגנה מפני חיידקים ונגיפים. הרוק מכיל אנזימים כמו אלפא-עמילאז וליפאז, המפרקים פחמימות ושומנים בהתאמה, ומסייעים בעיכול המזון כבר בשלב הלעיסה. בנוסף, הרוק מכיל חומרים אנטי-בקטריאליים ואנטי-ויראליים, כמו ליזוזים ולקטופרוקסידאז, התורמים להגנה על חלל הפה מפני זיהומים.

הקשר בין רוק לחוש הטעם

הרוק ממלא תפקיד מכריע בחוש הטעם. הוא מאפשר המסת תרכובות מסיסות במזון, כמו מלח וסוכר, ובכך מאפשר לקולטני הטעם שעל הלשון לזהות את הטעמים השונים. בנוסף, הרוק מפרק רב-סוכרים לחד-סוכרים, המפעילים קולטני טעם מתוק, ולכן לעיסה ממושכת של מזון עמילני מעצימה את תחושת המתיקות. הרוק גם מסייע בהנעת רכיבי המזון אל קולטני הטעם, ומחסור ברוק עלול לגרום לעיוותים בתחושת הטעם. מחקרים אף מצביעים על כך שהרוק עשוי למלא תפקיד בחישת הארומה של המזון, המשפיעה על תפיסת הטעם הכוללת.

רוק כגורם מגן מפני מחלות

הרוק הוא למעשה החוליה הראשונה במערכת החיסון, ומסייע בהגנה על הגוף מפני חיידקים ונגיפים. הרוק מכיל חומרים אנטי-בקטריאליים ואנטי-ויראליים, כמו ליזוזים ולקטופרוקסידאז, אשר מפרקים את דפנות התאים של חיידקים מסוימים ומנטרלים נגיפים. בנוסף, הרוק מסייע בשטיפת חלל הפה משאריות מזון, ובכך מונע את התרבותם של חיידקים מזיקים. מחקרים מראים כי הרוק מכיל גם חומרים אנטי-פטרייתיים, המסייעים במניעת זיהומים פטרייתיים בחלל הפה.

המרקקה: פתרון היגייני ליריקה

המרקקה, כלי קיבול שנועד ליריקה, שימשה בעבר כפתרון היגייני ליריקה של רוק וליחה, בעיקר במקומות ציבוריים. המרקקה הייתה נפוצה במיוחד בקרב אנשים שסבלו משחפת, אשר פלטו ליחה בעת השיעול, ובכך סייעה במניעת התפשטות המחלה. המרקקות הציבוריות הכילו לעיתים תמיסות חומר מחטא, כמו פנול, כדי להפחית את הסיכון להעברת מחלות. עם השנים, עם העלייה במודעות להיגיינה ושינויים בהרגלי הצריכה של טבק, השימוש במרקקות הלך ופחת, והן הפכו לפריט נדיר בנוף הציבורי.

המרקקה בראי ההיסטוריה והתרבות

המרקקה, על אף היותה כלי פשוט למראה, מילאה תפקיד משמעותי בהיסטוריה ובתרבות האנושית. במאה ה-19, המרקקה הייתה פריט נפוץ בבתי מרזח, מלונות, חנויות ובנקים, ושימשה כפתרון היגייני ליריקה של טבק לעיסה. המרקקות יוצרו ממגוון חומרים, החל מברזל פשוט ועד לפורצלן מעוטר, והיוו סמל לנימוסים והיגיינה. בסין, בתקופת שושלת צ'ינג, המרקקה אף שימשה בטקסים רשמיים, והייתה עשויה מזהב.

המרקקה כיום: שימושים מודרניים

כיום, המרקקה אינה נפוצה כבעבר, אך עדיין ניתן למצוא אותה בשימוש בתחומים מסוימים. ייננים וטועמי קפה ותה מקצועיים משתמשים במרקקות כדי לירוק את המשקאות לאחר שטעמו אותם, ובכך למנוע שכרות או צריכת יתר של קפאין. רופאי שיניים מספקים מרקקות למטופלים במהלך הטיפול, כדי לאפשר להם לירוק בנוחות. בנוסף, ישנם אנשים הסובלים ממחלות ריאה, כמו שחפת או COPD, אשר עדיין משתמשים במרקקות אישיות כדי להיפטר מליחה עודפת.

לסיכום

הרוק והמרקקה, על אף היותם שני נושאים שונים לכאורה, קשורים זה בזה בקשר היסטורי ותרבותי. הרוק, הנוזל החיוני לתפקוד תקין של הגוף, והמרקקה, הכלי ששימש בעבר כפתרון היגייני ליריקה, מהווים יחד דוגמה לאופן שבו התרבות האנושית התפתחה והשתנתה לאורך השנים. בעוד שהרוק ממשיך למלא תפקיד חיוני בגוף האדם, המרקקה הפכה לפריט נדיר, המזכיר לנו את ההיסטוריה והתרבות שלנו. בהצלחה
 !



מודעות




פתרון 2 אותיות: רר (הזיל רוק מפיו)
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון של שתי מילים ומעלה: 
עסיס החך (כינוי לרוק) 
ביטויים דומים: רוק, ריר 7 אותיות, רוק, ריר תשבץ, רוק, ריר תשחץ, רוק, ריר מילון, רוק, ריר פירוש, רוק, ריר מילה נרדפת, מה זה רוק, ריר?
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו