רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


פילוסוף פורטוגלי | פילוסוף יהודי פורטוגלי תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה פילוסוף פורטוגלי. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "פילוסוף פורטוגלי בעבר" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה פילוסוף פורטוגלי יהודי בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

פורטוגל יככר פורה למחשבה יהודית

תור הזהב של יהדות ספרד ופורטוגל, שהחל במאה ה-10 והגיע לשיאו במאות ה-14 וה-15, היה פרק זמן יוצא דופן בהיסטוריה היהודית. בתקופה זו, יהודים רבים הגיעו לעמדות מפתח בחצרות המלוכה ובחברה הכללית, ותרמו תרומה משמעותית למדע, לתרבות ולאמנות. פורטוגל, למרות היותה מדינה קטנה יחסית, הפכה למרכז חשוב של יצירה אינטלקטואלית יהודית, ופילוסופים פורטוגלים השפיעו רבות על המחשבה היהודית בתקופת הרנסנס ואחריה. במאמר זה נתמקד בשלושה פילוסופים פורטוגלים בולטים: יצחק אברבנאל, בנו יהודה אברבנאל (המוכר גם בשם לאונה אבראו) ואוריאל אקוסטה. כל אחד מהם תרם תרומה ייחודית למחשבה היהודית, והשפעתם ניכרת עד היום.

יצחק אברבנאל: מדינאי ופרשן מקראי

יצחק אברבנאל (1437-1508) היה דמות מרכזית בחיי היהודים בחצי האי האיברי בסוף המאה ה-15. הוא שימש כשר אוצר ויועץ למלכי פורטוגל, קסטיליה ואראגון, וניסה למנוע את גירוש ספרד בשנת 1492. אברבנאל היה גם פרשן מקראי חשוב, שפירושיו לתורה ולנביאים זכו להשפעה רבה. הוא הדגיש את החשיבות של הבנת ההקשר ההיסטורי והפוליטי של הטקסט המקראי, וגישתו הרציונלית וההיסטורית הייתה חדשנית לתקופתו. גירוש ספרד השפיע עמוקות על הגותו של אברבנאל, והוא ראה בו עונש על חטאי העם היהודי. אולם, הוא גם האמין בגאולה העתידה לבוא, והפירוש שלו לתנ"ך נועד לחזק את האמונה והתקווה בקרב היהודים.

יהודה אברבנאל (לאונה אבראו): משורר האהבה והפילוסוף הנודד

יהודה אברבנאל (1460-1520), בנו של יצחק אברבנאל, היה משורר ופילוסוף נודע. הוא חיבר את הספר "שיחות על האהבה" (Dialoghi d'Amore), שהפך לרב מכר והשפיע רבות על הספרות והפילוסופיה של הרנסנס. בספר זה, אברבנאל משלב בין מחשבה יהודית, נאופלטוניזם ופילוסופיה של הרנסנס, ומציג תפיסה מקורית של האהבה ככוח קוסמי המחבר בין האדם לאלוהים. חייו של יהודה אברבנאל היו רצופים נדודים, והוא חי בפורטוגל, ספרד, איטליה וערים נוספות. חוויותיו האישיות והרקע התרבותי העשיר שלו השתקפו ביצירתו, שהייתה חדשנית ופורצת דרך לתקופתה.

אוריאל אקוסטה: המורד והכופר

אוריאל אקוסטה (1585-1640) היה דמות טרגית ומורכבת. הוא נולד למשפחה אנוסה בפורטוגל, אך חזר ליהדות בגיל מבוגר. אקוסטה היה בעל השכלה רחבה וביקורתי, והוא פקפק ביסודות היהדות הרבנית והאמין בתנ"ך כמקור הסמכות היחיד. הוא פרסם מספר ספרים שבהם מתח ביקורת חריפה על הרבנים והמסורת, וטען שהיהדות צריכה לחזור לפשטות המקרא. עמדותיו עוררו התנגדות עזה בקהילה היהודית, והוא הוחרם פעמיים. בסופו של דבר, אקוסטה התאבד לאחר שהושפל בפומבי על ידי הקהילה. למרות חייו הקצרים והסוערים, אקוסטה השאיר חותם משמעותי על המחשבה היהודית. הוא נחשב לאחד מאבות הביקורת על היהדות הרבנית, והגותו השפיעה על הוגים חילוניים וליברליים רבים.

השפעות הדדיות והקשרים בין הפילוסופים

שלושת הפילוסופים הפורטוגלים הללו היו קשורים זה לזה בקשרים משפחתיים ורעיוניים. יצחק ויהודה אברבנאל היו אב ובן, והגירוש מספרד השפיע עמוקות על שניהם. יצחק ראה בגירוש עונש על חטאי העם, בעוד יהודה ראה בו הזדמנות להתחדשות רוחנית. אוריאל אקוסטה, שהיה צעיר בהרבה, הושפע מרעיונותיו הביקורתיים של יהודה אברבנאל, אך הלך צעד נוסף והטיל ספק ביסודות היהדות הרבנית עצמה. שלושתם היו הוגים מקוריים ופורצי דרך, שהעזו לאתגר את המוסכמות של זמנם.

פילוסופים פורטוגלים בהקשר הרחב של הפילוסופיה היהודית

הפילוסופים הפורטוגלים היו חלק מתנועה רחבה יותר של מחשבה יהודית בתקופת הרנסנס. הם הושפעו מהוגים יהודים מרכזיים אחרים בני זמנם, כמו הרמב"ם, רלב"ג וחסדאי קרשקש, אך גם תרמו תרומה ייחודית לשיח הפילוסופי היהודי. הם שילבו בין מסורת יהודית לבין רעיונות פילוסופיים יווניים וערביים, והעלו שאלות נועזות על טבע האל, היחס בין דת לפילוסופיה, והמקום של היהדות בעולם המודרני.

סיכום ומסקנות

יצחק אברבנאל, יהודה אברבנאל ואוריאל אקוסטה היו שלושה פילוסופים פורטוגלים שהשפיעו רבות על המחשבה היהודית. הם חיו בתקופה סוערת של שינויים פוליטיים וחברתיים, והגותו משקפת את האתגרים וההזדמנויות של התקופה. מורשתם ממשיכה להעסיק חוקרים והוגים עד היום, והיא מהווה מקור השראה לדורות של יהודים. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות: נונש
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות: אקוסטה
פתרון 7 אותיות: 
אברבנאל, דה אורטה 
פתרון 8 אותיות ומעלה: אבן ביליה, מונטאלטו
פתרון של שתי מילים ומעלה: 
אוריאל אקוסטה, אליהו מונטאלטו, גרסיה דה אורטה, דוד אבן ביליה, יהודה אברבנאל, יצחק אברבנאל, פדרו נונש
ביטויים דומים: פילוסוף פורטוגלי תשבץ, פילוסוף יהודי פורטוגלי תשחץ, פילוסוף פורטוגלי מילון, פילוסוף יהודי פורטוגלי שם משפחה
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו