רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


קטע קריאה מספר נביאים | קטע קריאה מספר נביאים תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה קטע קריאה מספר נביאים. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "קטע קריאה מספר נביאים" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה קטע קריאה מספר נביאים בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

הקריאה הנלווית למשה רבנו

מדריך זה מגדיר את ההפטרה ומסבירה את חשיבותה הרוחנית והתרבותית עבור העם היהודי. ההפטרה היא קטע קריאה בספר נביאים שנהוג לקרוא בציבור בבתי הכנסת בשבתות, במועדי ישראל ובתעניות. קריאתה מהווה המשך ישיר לקריאת התורה ונועדה לשמר את המסורת היהודית ולהעשיר את החוויה הרוחנית של הציבור. ההפטרה מחברת את העם לדברי הנביאים ולמסריהם הנצחיים, ומשלימה את קריאת התורה במעגל שנתי.

שורשים היסטוריים ומקורות עתיקים

בפסקה זו נפרט את ההיסטוריה של קריאת ההפטרה והדעות השונות לגבי מקורותיה. קיימות מספר השערות לגבי התקופה בה החלה מסורת קריאת ההפטרות: חלק סבורים שהיא החלה עם חתימת ספרי הנביאים, אחרים מייחסים אותה לעזרא הסופר ותקנתו לקרוא בתורה. לפי דעה אחרת, ההפטרות נתקנו כתחליף לקריאת התורה בתקופות של גזירות שלטוניות. העדות הראשונה בידינו לקריאת ההפטרה מופיעה בברית החדשה, והתלמוד מספר על אירוע בו נקראה ההפטרה בנוכחות רבי אליעזר בן הורקנוס שחי בימי חורבן בית שני.  

הקשר לפרשיות השבוע וגיבוש המסורת

בפסקה זו נסביר את הקריטריונים לבחירת קטעי ההפטרות ואת הקשר שלהן לפרשיות השבוע או לאירועים מיוחדים. ההפטרה נבחרת כך שתהיה קשורה בקשר ענייני לנושא הפרשה שנקראת באותו שבוע או לאירוע הסמוך לקריאתה. כך למשל, הפטרת פרשת במדבר פותחת במילים "והיה מספר בני ישראל כחול הים" והיא קשורה לפרשה שבה מסופר על מפקד בני ישראל. במשך הזמן, בחירות מסוימות של קטעי ההפטרה התגבשו והפכו למסורת בקהילות היהודיות השונות, מה שהוביל למגוון מסורות קריאה.

טקסים ומנהגים בקריאת ההפטרה   

בפסקה זו נתאר את המנהגים והטקסים הקשורים בקריאת ההפטרה. קריאת ההפטרה כרוכה בניגונים מיוחדים השונים מניגוני קריאת התורה, וכן בברכות ייחודיות הנאמרות לפניה ואחריה. קורא ההפטרה נקרא "מפטיר" והוא האדם האחרון שנקרא לתורה, לעתים בעלי שמחות זוכים לכבוד זה. קיימים מנהגים שונים בקהילות היהודיות כמו הוספת פסוקים קבועים לפני ואחרי ההפטרה. בקהילות החסידיות, המפטיר קורא בלחש והציבור קורא לעצמו.  

קטע קריאה מספר נביאים בטקסי בר/בת מצווה

בפסקה זו נתמקד בחשיבות קריאת ההפטרה בטקסי בר/בת המצווה. ביהדות האורתודוקסית, אצל רוב יהודי אשכנז ותימן, וחלק מהספרדים, נהוג שבטקס בר המצווה יקרא הנער את ההפטרה. גם בקהילות הרפורמיות והקונסרבטיביות, ובקהילות אורתודוקסיות-שוויוניות, בנות המצווה קוראות בהפטרה. לעומת זאת, בקהילות ספרדיות רבות הנער אינו קורא בהפטרה אלא עולה לתורה לקטע אחר.

שמירה על המסורת והעשרה רוחנית

בפסקה החותמת נדון במשמעות ובתפקיד של קריאת ההפטרה בימינו. קריאת ההפטרה משמשת ככלי חשוב לשימור המסורת היהודית העתיקה ולהמשכיות הזיקה לתנ"ך ולמקורות היהדות. יתרה מכך, היא מהווה העשרה רוחנית לציבור השומעים, מחברת בין דורות שונים, ומעבירה את מסרי הנביאים הנצחיים לדורות הבאים. קטע קריאה בספר נביאים זה משמר את הקשר ההדוק בין העם היהודי לדבר ה' ולמורשתו הרוחנית העשירה.
בהצלחה !


מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות: הפטרה
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:

ביטויים דומים: קטע קריאה מספר נביאים מילון, קטע קריאה מספר נביאים תשבץ, קטע קריאה מספר נביאים תשחץ, קטע קריאה מספר נביאים 5 אותיות
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו