רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


קיבוץ ברמת כורזים | קיבוץ ברמת כורזים תבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה קיבוץ ברמת כורזים. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "קיבוץ ברמת כורזים" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה קיבוץ ברמת כורזים בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה.

קיבוצים ברמת כורזים - סקירה מעמיקה

רמת כורזים היא אזור טבעי בצפון הארץ, המפריד בין עמק החולה לארץ כינרות. זוהי אזור שמנצל את מיקומו האסטרטגי בדרכי מעבר היסטוריות, והפך לנקודת התיישבות של מספר קיבוצים בולטים, שעיצבו את פניו בעשורים האחרונים. בואו נצלול למורשת ההתיישבותית העשירה של אזור זה.

כפר הנשיא - קיבוץ הוותיק והחשוב ברמת כורזים

כפר הנשיא הוקם בשנת 1948 על ידי עולים חברי גרעין "הבונים" מבריטניה, שעברו הכשרה בחדרה לפני עלייתם. הקיבוץ נקרא תחילה "קיבוץ הבונים" על שם תנועת הנוער שממנה בא גרעין המייסדים, אך בדצמבר 1949 הוסב שמו לכפר הנשיא, על שמו של הנשיא הראשון של מדינת ישראל - חיים ויצמן. לאחר שתי שנים, עלה הקיבוץ לנקודת הקבע שלו, כ-2 ק"מ מערבה.

כפר הנשיא עוסק במגוון ענפי חקלאות מסורתיים כמו מטעי אבוקדו והדרים, גידולי שדה ומשתלת ערערים, לול ובקר לבשר. בנוסף להיותו קיבוץ חקלאי, הקיבוץ הקים מפעל תעשייתי בשם "הבונים", שמתמחה בייצור ברזי תעשייה. בשנת 1992, הקים הקיבוץ גם תחנת כוח הידרואלקטרית קטנה על נהר הירדן, בשותפות עם אנשי עסקים. התחנה מספקת אנרגיה חלופית ונקייה ללא זיהום, וחשובה להיותה אחד מהפרויקטים התעשייתיים המרכזיים של הקיבוץ.

מחניים - עלייה ונפילה של יישוב חקלאי

השורשים של מחניים נעוצים כבר בשנת 1891, אז רכשה אגודת "אהבת ציון" של חובבי ציון בגליציה את אדמות האזור, בכוונה להקים מושבה במקום. בשנת 1898 אכן התיישבו שם משפחות מגליציה, בעיקר ממחוז בוצ'אץ' והסביבה, ובראשם אברהם זאלץ וזכריה שפירא, שקראו למקום על שם העיר המקראית מחנים שבגלעד. אולם, הניסיון להקים מושבה במקום לא צלח, בשל חוסר התמצאות בתנאי הארץ, מחסור בהון וחוסר מקצועיות.

לאחר מספר ניסיונות לייישב את האזור, בשנת 1939 נבנתה מחניים מחדש, הפעם על ידי חברי קיבוץ "יודפת" מצפת, שהקימו את הקיבוץ הנוכחי. במהלך שנות החמישים של המאה ה-20 עבר הקיבוץ משבר קשה, כאשר חלק מחבריו פרשו ממנו. במקומם הגיע לקיבוץ גרעין של תנועת המחנות העולים. מאז, מחניים התייצב והפך לאחד הקיבוצים המרכזיים באזור רמת כורזים.

עמיעד - קיבוץ תעשייתי חדשני

עמיעד הוקם בינואר 1946 על ידי משוחררי הפלמ"ח מגרעין "החושלים", שהוכשר בגבע. תחילה, הקיבוץ נקרא "ג'יב יוסף" על שם האתר הארכאולוגי הסמוך, אך משנות החמישים המוקדמות התקבל שמו הנוכחי - עמיעד.

עמיעד הוא קיבוץ מגוון, המשלב חקלאות מסורתית (מטעים, בקר, לול) עם פעילות תעשייתית מתקדמת. הענף העיקרי של הקיבוץ הוא מפעל "עמיעד מערכות מים", המפתח ומייצר מערכות סינון מים לשימוש ביתי, חקלאי, תעשייתי ותשתיות. בנוסף, בקיבוץ פועל מוסך מורשה של לנד רובר, יקב עמיעד, ומתקיים בו אירוח כפרי ומסעדה למטיילים.

עמיעד ממשיך לקיים את מוסדות הקיבוץ המסורתיים - ספרייה, מרפאה, חדר אוכל, מתקני ספורט ועוד, ומשלב יזמות פרטית בקרב חבריו.

גדות - קיבוץ שהוקם על חורבות יישוב קודם

גדות הוא קיבוץ אשר נוסד בשנת 1949. הקיבוץ ממוקם על רמת כורזים בצמוד לגבולה הצפוני עם חלקו הדרומי של עמק החולה. היישוב נקרא כך משום מיקומו סמוך לגדת הירדן הזורם ממזרח. הוא נמצא סמוך לחורבות המושבה משמר הירדן ולצומת גדות, הקושר בין כביש 91 לרמת הגולן וכביש 918 לגונן.

הקיבוץ משתייך מוניציפלית למועצה אזורית הגליל העליון. הוא נמנה עם קיבוצי התנועה הקיבוצית המאוחדת (תק"ם), ולפני התאחדותה היה חלק מהקיבוץ המאוחד. ענפי המשק בקיבוץ כוללים גידולי שדה, אבוקדו, פרדס, לול פיטום, מחלבה לגבינות, חדרי אירוח ומפעל פלסטיק למוצרי אריזה.

שמו המקורי של הקיבוץ היה "הגוברים", אך בשנת 1955 שונה השם באופן רשמי ל"גדות", בעקבות נאומו של אבא אבן בו טען שהגדה המזרחית של הירדן שייכת לישראל. הקיבוץ הוקם בידי גרעין נח"ל מתנועת הנוער העובד, על אדמות המושבה ההרוסה משמר הירדן.

לסיכום: רמת כורזים כמרכז התיישבותי עשיר

רמת כורזים מהווה אזור התיישבותי עשיר ומגוון, המושפע מיתרונות הגיאוגרפיה והטופוגרפיה של האזור. הקיבוצים השוכנים ברמה - כפר הנשיא, מחניים ועמיעד - משקפים את התפתחות ההתיישבות בצפון, מניסיונות הפרחת השממה בתחילת המאה ה-20 ועד להקמת יישובים חקלאיים-תעשייתיים מתקדמים בת זמננו. חווית ביקור באזור זה מאפשרת הצצה אל עולם ההתיישבות הקיבוצית בארץ בכלל, ואת ייחודו של אזור רמת כורזים בפרט. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות: גדות
פתרון 5 אותיות: עמיעד 
פתרון 6 אותיות: מחניים
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון של שתי מילים ומעלה: 
כפר הנשיא, משמר הירדן (מושב ברמת כורזים)

ביטויים דומים: קיבוץ ברמת כורזים תשחץ, קיבוץ ברמת כורזים פירוש, קיבוץ ברמת כורזים תשבץ, קיבוץ ברמת כורזים 6 אותיות
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו