רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


אתר באזור עמק האלה | אתר באזור עמק האלה תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה אתר באזור עמק האלה. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "אתר באזור עמק האלה" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה אתר באזור עמק האלה בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה.

צומת אסטרטגי בלב עמק האלה - היסטוריה וחפירות ארכיאולוגיות

תל עזקה, השוכן בלב עמק האלה, הוא אתר ארכיאולוגי מרתק בעל חשיבות היסטורית רבה. מיקומו האסטרטגי, המשקיף על צומת דרכים מרכזי המחבר בין גת פלשתים להרי יהודה ובין בית שמש ללכיש, הפך אותו לעיר מבוצרת ומרכזית לאורך תקופות רבות. הממצאים הארכיאולוגיים שנחשפו בתל, ביניהם חומות, מגדלים, מצודה וחותמות למלך, מעידים על תקופות של פריחה ושגשוג לצד תקופות של חורבן וכיבוש. במאמר זה נצא למסע בזמן אל עברה המרתק של עזקה, נבחן את הממצאים הארכיאולוגיים וננסה להבין את תפקידה ומשמעותה לאורך ההיסטוריה.

פירוש השם "עזקה" והקשר לממצאים הארכיאולוגיים

השם "עזקה" מעורר סקרנות רבה בקרב חוקרים וחובבי היסטוריה. פירוש השם בארמית הוא "גדר" או "משוכה", המרמז על חוזקה וביצוריה של העיר. ממצאים ארכיאולוגיים, כגון חומות ומגדלים, תומכים בפירוש זה ומעידים על חשיבותה של עזקה כעיר מבצר לאורך ההיסטוריה. השם מופיע גם במקורות קדומים, כמו התנ"ך, ומקושר לאירועים היסטוריים חשובים. הקשר בין פירוש השם לתפקיד העיר ולממצאים הארכיאולוגיים מעורר שאלות מחקר מרתקות לגבי הקשר בין שם המקום לתכונותיו הפיזיות והתפקיד שהוא מילא לאורך הדורות.

עזקה בתקופת המקרא: מבריחת מלכי האמורי לחורבן הבית הראשון

עזקה מוזכרת מספר פעמים בתנ"ך, והאזכורים הללו מספקים הצצה לתפקידה ומשמעותה בתקופת המקרא. העיר מופיעה לראשונה בספר יהושע, בהקשר של בריחתם של חמשת מלכי האמורי לאחר קרב גבעון. בהמשך, בספר שמואל, עזקה מוזכרת כנקודת ציון חשובה בקרב דוד וגוליית, כאשר הפלשתים חונים בין שכה לעזקה וצבא ישראל שוכן בעמק האלה. בנוסף, עזקה מתוארת כאחת הערים שביצר רחבעם, המלך הראשון של ממלכת יהודה לאחר פילוג הממלכה המאוחדת. לבסוף, ערב חורבן הבית הראשון, הנביא ירמיהו מציין את עזקה כאחת משתי הערים האחרונות שנותרו ביהודה, לצד לכיש, תחת מצור בבל. הממצאים הארכיאולוגיים, כמו ביצורי רחבעם ושכבת החורבן הבבלית, תומכים בתיאורים המקראיים ומחזקים את הבנתנו את תפקידה של עזקה כעיר גבול אסטרטגית בתקופה זו.

עזקה תחת שלטון אשור: כתובת עזקה וסוללת המצור

במאה ה-8 לפנה"ס, עזקה נכבשה על ידי סנחריב מלך אשור במסעו לכיבוש ממלכת יהודה. האירוע מתועד בכתובת עזקה, כתובת אשורית המתארת את המצור והחורבן שהותיר הצבא האשורי בעיר. בחפירות הארכיאולוגיות נחשפה סוללת מצור אשורית מרשימה, המעידה על הטכנולוגיה והאסטרטגיה הצבאית המתקדמת של האשורים. כיבוש עזקה היה אירוע מרכזי במסע הכיבוש של סנחריב והותיר את חותמו על העיר ועל האזור כולו. הממצאים הארכיאולוגיים, בשילוב עם הכתובת ההיסטורית, מספקים תמונה מוחשית של האירוע הדרמטי והשלכותיו על המשך ההיסטוריה של ממלכת יהודה.

עזקה בתקופות מאוחרות יותר: מהתקופה ההלניסטית ועד התקופה הביזנטית

הממצאים הארכיאולוגיים בתל עזקה מעידים על המשך קיומה של העיר גם בתקופות מאוחרות יותר, לאחר החורבן הבבלי. בתקופה ההלניסטית, הרומית והביזנטית, עזקה המשיכה לשמש כמרכז אזורי חשוב. מערות המסתור שנחשפו באתר, המתוארכות לתקופת מרד בר כוכבא, מעידות על המאבק היהודי בשלטון הרומי והניסיון להסתתר מפני הצבא הרומי. בנוסף, עדויות היסטוריות וארכיאולוגיות מצביעות על קיומה של כנסייה ביזנטית מפוארת באתר, אשר ייתכן ונקשרה לזכריה הנביא או לזכריה אבי יוחנן המטביל. הממצאים הללו מעשירים את הבנתנו את ההיסטוריה של עזקה ומדגישים את המשכיותה וחשיבותה גם בתקופות מאוחרות יותר.

חפירות ארכיאולוגיות בתל עזקה: תגליות וממצאים

תל עזקה הוא אחד האתרים הראשונים שנחפרו בארץ ישראל, החל מסוף המאה ה-19 ועד לחפירות הנוכחיות המתנהלות על ידי אוניברסיטת תל אביב ואוניברסיטת היידלברג. החפירות חשפו ממצאים מרתקים המעידים על תקופות שונות של פריחה וחורבן לאורך ההיסטוריה של העיר. בין הממצאים הבולטים ניתן למנות את שכבת החורבן הכנענית המכונה "מיני-פומפיי", המגדלים, המצודה, החותמות והממצאים האחרים. החפירות הארכיאולוגיות בתל עזקה תורמות רבות להבנת ההיסטוריה של העיר והאזור כולו, ומעוררות שאלות מחקר חדשות לגבי תפקיד העיר ומשמעותה לאורך הדורות.

סיכום: תל עזקה כעדות חיה להיסטוריה סוערת

תל עזקה הוא אתר ארכיאולוגי מרתק בעל חשיבות היסטורית רבה. מיקומו האסטרטגי, הממצאים הארכיאולוגיים והאזכורים במקורות היסטוריים, מציירים תמונה מרתקת של עיר שעמדה בצומת הדרכים של ההיסטוריה. עזקה הייתה עדה לקרבות ומלחמות, לפריחה ושגשוג, לחורבן ובנייה מחדש. המחקר הארכיאולוגי בתל עזקה ממשיך לחשוף פרטים חדשים על עברה המרתק של העיר ומספק הצצה לתפקיד שמילאה לאורך הדורות. האתר מהווה עדות חיה להיסטוריה הסוערת של האזור ומזמין את המבקרים לצאת למסע בזמן אל עברה המפואר. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות: עזקה
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון של שתי מילים ומעלה: 
תל עזקה

ביטויים דומים: אתר באזור עמק האלה 6 אותיות, אתר באזור עמק האלה תשחץ, אתר באזור עמק האלה תשבץ, אתר באזור עמק האלה מילון, מושב בעמק האלה
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו