רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


הוא יישא באחריות | "הוא יישא באחריות" תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה הוא יישא באחריות. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "הוא יישא באחריות" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה הוא יישא באחריות בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

פתיחה:

האם שמעתם פעם את הביטוי "דמו בראשו"? אולי נתקלתם בו בספר יהושע, אולי בציטוט של בנימין נתניהו, או אולי אפילו בשיחת חולין. אבל מה באמת משמעות הביטוי העתיק הזה? האם הוא מתייחס רק למוות פיזי, או שמא יש לו משמעויות נוספות, מטאפוריות יותר? במאמר זה נצלול אל מעמקי הביטוי "דמו בראשו", נגלה את מקורותיו במקרא, נבחן את השימושים השונים שלו לאורך ההיסטוריה, ונראה כיצד הוא רלוונטי לחיינו גם היום.

דמו בראשו: יותר מסתם שפיכות דמים?

במבט ראשון, הביטוי "דמו בראשו" עשוי להישמע אלים ומפחיד, כאילו מדובר באיום מפורש על חייו של אדם. אך למעשה, הביטוי הזה מורכב ומעניין הרבה יותר. במקורו, הוא מתייחס לאחריות האישית של אדם למעשיו, ולתוצאותיהם, גם אם הן חמורות כמו מוות. לדוגמה, בספר יהושע, המרגלים אומרים לרחב "דמו בראשו" של כל מי שיצא מביתה, כלומר הם לא יהיו אחראים לגורלו. 

אחריות אישית בעידן המקראי: דמו בראשו של מי?

בעולם העתיק, שבו האמונות הדתיות היו חזקות והחוקים נוקשים, האחריות האישית הייתה ערך עליון. הביטוי "דמו בראשו" שימש כדי להדגיש את החשיבות של קבלת החלטות מושכלות, ואת ההשלכות החמורות של מעשים פזיזים. הוא שימש גם כאזהרה מפני התערבות בגורלם של אחרים, והזכיר לאנשים כי לכל אדם יש את הנתיב שלו בחיים, ואת האחריות לבחור בו בתבונה.

דמו בראשו במשפט: בין אשמה לאחריות

במערכת המשפט, הביטוי "דמו בראשו" יכול לשמש כדי להטיל אחריות על אדם לנזק שנגרם, גם אם לא הייתה לו כוונה לפגוע. לדוגמה, אם אדם נוהג בשכרות וגורם לתאונה קטלנית, ניתן לומר ש"דמו בראשו" של הקורבן, גם אם לא הייתה לו כוונה לרצוח. במקרה זה, הביטוי מדגיש את החשיבות של ציות לחוק והימנעות ממעשים מסוכנים.

דמו בראשו בפוליטיקה: מילים כחרבות

בפוליטיקה, הביטוי "דמו בראשו" יכול לשמש ככלי רטורי רב עוצמה, כדי להטיל את האשמה על היריב הפוליטי, או כדי להצדיק פעולות צבאיות. לדוגמה, בנימין נתניהו השתמש בביטוי הזה כדי להצדיק את המדיניות התקיפה של ישראל נגד הטרור. במקרה זה, הביטוי משמש כדי ליצור תחושה של צדק ונקמה, ולהציג את היריב כאויב מסוכן.

דמו בראשו בחיי היומיום: בין אחריות אישית לחוסר אונים

גם בחיי היומיום, הביטוי "דמו בראשו" יכול לשמש כדי להביע תחושות של אחריות, אשמה, או חוסר אונים. לדוגמה, אם אדם מנסה לעזור לחבר במצוקה, אך ללא הצלחה, הוא עשוי לומר "דמו בראשו", כלומר הוא עשה כל שביכולתו, והאחריות לגורלו של החבר מוטלת עליו בלבד.

פסקת סיכום:

הביטוי "דמו בראשו" הוא הרבה יותר מסתם ביטוי מקראי עתיק. הוא משקף את המורכבות של חיינו, את האחריות שאנו נושאים על כתפינו, ואת ההשלכות של מעשינו, לטוב ולרע. הוא מזכיר לנו כי לכל בחירה שאנו עושים יש מחיר, וכי עלינו לשקול היטב את מעשינו לפני שאנו פועלים. בין אם אנו משתמשים בו כדי להביע אחריות, אשמה, או חוסר אונים, הביטוי "דמו בראשו" הוא תזכורת חשובה לחשיבות של חיים מודעים ומלאי משמעות. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון של שתי מילים ומעלה: 
דמו בראשו
ביטויים דומים: הוא יישא באחריות מילון, הוא יישא באחריות פירוש, הוא יישא באחריות 8 אותיות, מה זה הוא יישא באחריות?, הוא יישא באחריות מילה נרדפת
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו