רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


גרגירי אבק באוויר המקשים על הראות | גרגירי אבק באוויר המקשים על הראות תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה גרגירי אבק באוויר המקשים על הראות. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "גרגירי אבק באוויר המקשים על הראות" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה גרגירי אבק באוויר המקשים על הראות בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

סופות חול ואבק: עוצמה הרסנית בטבע

סופות חול ואבק הן תופעות מטאורולוגיות עוצמתיות, בהן רוחות חזקות מעלות לאוויר כמויות עצומות של חלקיקי חול ואבק. ההבדל העיקרי בין סופות חול לסופות אבק הוא בגודל החלקיקים: סופות חול נושאות בעיקר גרגירי חול גדולים יחסית, בעוד סופות אבק מכילות חלקיקים קטנים יותר. סופות אלו נפוצות באזורים מדבריים כמו הסהרה, הנגב, מדבר גובי ומונגוליה. הן נגרמות לרוב משילוב של תנאים כמו יובש קיצוני, רוחות חזקות ואי יציבות אטמוספרית. לסופות חול ואבק השפעות הרסניות על הסביבה, החקלאות והבריאות, וטווח השפעתן יכול להגיע לאלפי קילומטרים.

מהו אובך וכיצד הוא נוצר?

אובך הוא תופעה מטאורולוגית בה מצטברים באוויר חלקיקים מרחפים כמו אבק, חול, פיח ומזהמים אחרים, המפחיתים את הראות ומקשים על הנשימה. בניגוד לערפל, הנוצר מהתעבות אדי מים, האובך מורכב מחלקיקים מוצקים. היווצרותו קשורה לרוב בתופעת האינוורסיה (מונח במטאורולוגיה), מצב בו שכבת אוויר חמה נמצאת מעל שכבת אוויר קרה, ומונעת את עליית האוויר המזוהם כלפי מעלה. כך, המזהמים נלכדים בשכבות הנמוכות ויוצרים אובך. מקורות האובך מגוונים: סופות חול ואבק המגיעות מאזורים מדבריים, פליטות תעשייתיות מכלי רכב ומפעלים, שריפות ועוד. בישראל, האובך נפוץ בעיקר בחודשי הקיץ והסתיו, כאשר רוחות מזרחיות נושאות אבק וחול מהמדבר.

זיהום אוויר: האיום הסביבתי הגדול ביותר

זיהום אוויר הוא תופעה כלל עולמית, הנובעת מפליטת מזהמים לאטמוספירה ממקורות שונים, טבעיים ומעשה ידי אדם. המקורות העיקריים לזיהום אוויר כוללים שריפת דלקים מאובנים (פחם, נפט וגז), פליטות מכלי רכב ותעשייה, שריפות יער וחקלאות. המזהמים העיקריים כוללים חלקיקים נשימים עדינים (PM2.5), תחמוצות חנקן, אוזון, גופרית דו-חמצנית ותרכובות אורגניות נדיפות. זיהום אוויר גורם למגוון רחב של בעיות בריאותיות, החל מקשיי נשימה, אסתמה ומחלות לב וכלי דם, ועד לסרטן ופגיעה בהתפתחות ילדים. בנוסף, זיהום אוויר תורם לשינוי האקלים ולהתחממות הגלובלית.

ערפיח: שילוב קטלני של ערפל וזיהום

ערפיח הוא תופעה הנוצרת משילוב של ערפל עם זיהום אוויר. הוא מכיל חלקיקים מזהמים כמו תחמוצות חנקן, אוזון ותרכובות אורגניות נדיפות, המגיבים עם אור השמש ליצירת ערפיח פוטוכימי. הערפיח נפוץ בעיקר באזורים עירוניים ותעשייתיים, בהם ריכוז המזהמים גבוה. הוא גורם למגוון רחב של בעיות בריאותיות, כמו גירוי העיניים ודרכי הנשימה, החמרת אסתמה ומחלות לב, ואף עלול לגרום לתמותה. הערים המפורסמות ביותר בערפיח הכבד שלהן הן לוס אנג'לס (מדינה בארה"ב) ולונדון (עיר הבירה של אנגליה), אך התופעה קיימת גם בערים רבות אחרות ברחבי העולם.

השפעת האדם על התופעות והקשר ביניהן

פעילות האדם, ובפרט שריפת דלקים מאובנים, תעשייה וחקלאות אינטנסיבית, היא הגורם העיקרי להחמרת תופעות אלו. פליטת גזי חממה מגבירה את אפקט החממה וגורמת להתחממות כדור הארץ, שבתורה מגבירה את תדירות ועוצמת סופות האבק והחול. זיהום האוויר, הנובע בעיקר מפעילות אנושית, הוא המרכיב העיקרי באובך ובערפיח, ומחמיר את השפעותיהם המזיקות על הבריאות והסביבה. תהליכי מדבור, הנגרמים גם הם מפעילות האדם, מגבירים את זמינות החול והאבק לסופות, ומחריפים את הבעיה.

אובך בישראל: גורמים ומאפיינים ייחודיים

בישראל, האובך, אוויר ספוג אבק, הוא תופעה מוכרת ושכיחה, בעיקר באזורים הדרומיים והמרכזיים. הגורמים העיקריים לאובך בישראל הם סופות חול ואבק המגיעות מהסהרה וממדבריות ערב, וכן זיהום אוויר מקומי הנובע מתחבורה, תעשייה ופעילות חקלאית. האובך בישראל מתאפיין בריכוזים גבוהים של חלקיקים נשימים עדינים (PM2.5), המזיקים במיוחד לבריאות. בנוסף, האובך הישראלי מכיל לעיתים גם מזהמים נוספים כמו תחמוצות גופרית וחנקן, המגיעים מפליטות תעשייתיות.

סיכום והמלצות להתמודדות עם הסכנות

אובך, זיהום אוויר, סופות חול וערפיח הם תופעות מטאורולוגיות וסביבתיות בעלות השפעות בריאותיות וסביבתיות חמורות. פעילות האדם היא הגורם העיקרי להחמרתן, ולכן חשוב לנקוט בצעדים לצמצום זיהום האוויר והפחתת פליטות גזי חממה. בימים בהם יש אובך כבד, מומלץ להישאר במקומות סגורים, להימנע מפעילות גופנית מאומצת ולהשתמש במסכות פנים מיוחדות המסננות חלקיקים. בנוסף, חשוב לעקוב אחר תחזיות מזג האוויר והתרעות על זיהום אוויר, ולהיות מודעים להנחיות הרשויות. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות: אובך
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:

ביטויים דומים: גרגירי אבק באוויר המקשים על הראות תשחץ, גרגירי אבק באוויר המקשים על הראות תשבץ, גרגירי אבק באוויר המקשים על הראות פירוש, מה זה גרגירי אבק באוויר המקשים על הראות?, גרגירי אבק באוויר המקשים על הראות 4 אותיות
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו