רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


ישוב שאוחד עם נוה מונוסון | יישוב שאוחד עם נוה מונוסון תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה ישוב שאוחד עם נוה מונוסון. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "יישוב שאוחד עם נוה מונוסון" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה ישוב שאוחד עם נוה מונוסון בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

איחוד בין שתי קהילות: יהוד ונווה מונוסון

יהוד-מונוסון, עיר השוכנת במזרח בקעת אונו במחוז המרכז, היא תוצר של איחוד בין שתי קהילות בעלות אופי שונה: העיר יהוד והיישוב הקהילתי נווה מונוסון (הידוע גם כנווה אפרים מונוסון). האיחוד, שהתרחש בשנת 2003, יצר עיר חדשה עם אוכלוסייה של כ-31,674 תושבים (נכון לפברואר 2024), המשלבת בין אוכלוסייה עירונית ותיקה לבין קהילה כפרית בעלת אופי ייחודי. בעוד יהוד מהווה את מרכז העיר הוותיק והגדול יותר, נווה מונוסון שומרת על האוטונומיה שלה באמצעות מנהלה מקומית בעלת מעמד של ועד רובע עירוני.

אוכלוסייה מגוונת ומתפתחת

האוכלוסייה ביהוד-מונוסון מגוונת ומתפתחת בקצב שנתי של כ-0.9%. בעוד שתושבי יהוד מונים כ-22,600 איש, אוכלוסיית נווה מונוסון מונה כ-2,600 איש. מעבר להבדל הגודל, קיים גם פער סוציואקונומי בין שתי הקהילות, כאשר נווה מונוסון מדורגת גבוה יותר מבחינה כלכלית-חברתית. למרות זאת, העיר המאוחדת מציגה נתונים מרשימים בתחום החינוך, עם 86.6% זכאות לתעודת בגרות בקרב תלמידי כיתות י"ב בשנת תשפ"א (2020-2021), והשכר החודשי הממוצע של שכיר בשנת 2019 עמד על 11,061 ש"ח, מעל הממוצע הארצי.

עירייה מאוחדת: אתגרים והצלחות

העירייה המאוחדת של יהוד-מונוסון הוקמה בשנת 2004, תוך התמודדות עם אתגרים כלכליים משמעותיים שכללו חובות מצטברים של כ-200 מיליון ש"ח. למרות הקשיים, העירייה הצליחה לייצב את מצבה הכלכלי באמצעות קיצוצים וייעול, והובילה פרויקטים משמעותיים לפיתוח העיר, כמו אזור התעשייה, תוכנית "לוגנו" לשיקום לב העיר ההיסטורי, ושיתופי פעולה עם רשות שדות התעופה לפיתוח עתידי.

מודל דו-רובדי ייחודי בשלטון המקומי

יהוד-מונוסון מתנהלת במודל דו-רובדי ייחודי, שבו נווה מונוסון נהנית ממידה מסוימת של אוטונומיה במסגרת ועד רובע עירוני. מודל זה מאפשר לתושבי נווה מונוסון לשמור על צביונם הקהילתי הייחודי, תוך קבלת שירותים מוניציפליים מהעירייה המאוחדת. מודל זה הוא ביטוי למדיניות משרד הפנים לעודד איחוד רשויות מקומיות תוך שמירה על אופיים הייחודי של היישובים השונים.

אתרים היסטוריים ונקודות עניין

יהוד-מונוסון עשירה באתרים היסטוריים ותרבותיים, המעידים על עברה המגוון. מדרחוב סעדיה חתוכה, הרחוב הראשי של יהוד, משמר את צביונה של העיירה הערבית יהודייה ששכנה במקום עד 1948. קבר יהודה בן יעקב, מבנה מהתקופה הממלוכית, הוא אתר עלייה לרגל למאמינים מוסלמים. המסגד, שריד נוסף לכפר הערבי, משמש כיום כבית כנסת. בית המשורר נתן יונתן, השוכן בנווה מונוסון, הוא מוקד משיכה לחובבי שירה וספרות.

מוקדי חינוך ותרבות

יהוד-מונוסון מציעה מגוון מוסדות חינוך, כולל חטיבות ביניים ותיכון מקיף, המשרתים את תושבי העיר והסביבה. העיר מתגאה גם במרכז למורשת יהדות טורקיה, המשמר את מורשתה של קהילה חשובה בתולדות יהוד, ובמרכז הנצחה ליהדות ביאליסטוק, המציג את סיפורה של קהילה יהודית מפוארת שנכחדה בשואה.

מבט לעתיד: המשך פיתוח וצמיחה

יהוד-מונוסון, עיר בבקעת אונו, ממשיכה להתפתח ולצמוח, תוך התמודדות עם אתגרים כמו המשך פיתוח אזור התעשייה והתמודדות עם גידול האוכלוסייה. העיר שואפת לשמור על האיזון בין פיתוח עירוני לבין שימור הצביון הקהילתי הייחודי של שתי הקהילות המרכיבות אותה. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות: יהוד
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:

ביטויים דומים: ישוב שאוחד עם נוה מונוסון תשחץ, ישוב שאוחד עם נוה מונוסון פירוש, ישוב שאוחד עם נוה מונוסון תשבץ, ישוב שאוחד עם נוה מונוסון 4 אותיות, 
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו