רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


איש, גבר | איש, גבר תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה איש, גבר. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "איש, גבר" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה איש, גבר בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

מבוא והגדרות בסיס

בני האדם, המכונים גם "בני אנוש" או "המין האנושי", הם יצורים מורכבים ויוצאי דופן. הגבר הוא הזכר הבוגר במין זה, המוגדר על פי כרומוזומים ייחודיים (XY), איברי מין זכריים ויכולת לייצר תאי זרע. מבחינה ביולוגית, האדם (Homo sapiens) הוא מין של יונק במשפחת ההומינידים והמין היחיד הנותר בתת-השבט הומינינים. כל בני האדם המודרניים (Homo sapiens sapiens) שרדו והחליפו מינים קדומים אחרים של בני אדם שהתקיימו בעבר.   

הבנייה הפיזית של הגבר

גברים נבדלים מנשים במספר מאפיינים פיזיים מובהקים. ראשית, הם מאופיינים על ידי צמיחת שיער גוף רבה יותר, כולל שיער בפנים, חזה ואזור הפין והאשכים. שנית, גברים מפתחים כתפיים ומבנה גוף רחבים יותר, גולגולת גדולה יותר וגרגרת בולטת. הם גם מצטיינים במסת שריר רבה יותר ועובי עצמות מוגבר ביחס לנשים, הודות להורמון הטסטוסטרון הגברי. זה מקנה להם יתרון בכוח פיזי וגובה ממוצע גבוה במקצת מנשים. נוסף על כך, קולו של הגבר נמוך ועמוק יותר כבר מגיל ההתבגרות. 

מערכת הרבייה הזכרית

איבר המין הגברי העיקרי הוא הפין, שדרכו יוצא נוזל הזרע בזמן האורגזמה. הזרע מיוצר באשכים, כאשר תאי הזרע (ספרמטוזואידים) הם תאי המין הגבריים שמכילים את המידע הגנטי האבהי. בעת יחסי המין עם האישה, תאי הזרע חודרים לרחם דרך הנרתיק, וחייבים להגיע אל הביצית בחצוצרה כדי להפרות אותה. ייצור תאי הזרע מבוקר על ידי בלוטת הערמונית. מערכת זו פועלת משלב ההתבגרות הגברית ולכל אורך חייו הבוגרים של הגבר.

בעיות רפואיות שכיחות אצל גברים

למרות שגברים ונשים חולקים מרבית המחלות והבעיות הבריאותיות, ישנן מספר מחלות המצויות בשכיחות גבוהה יותר אצל גברים. המחלות הבולטות ביותר הן מחלות גנטיות כגון המופיליה, עיוורון צבעים וחרשות, מחלות נוירולוגיות כמו אוטיזם ומחלת פרקינסון, ומחלות לב וכלי דם כמו מחלת בירגר. גורם נוסף הוא תוחלת חיים ממוצעת נמוכה במקצת אצל גברים, עם הפרש של כ-3-5 שנים מנשים במדינות מפותחות. הפער גדל אף יותר במדינות מסוימות כמו רוסיה, שם גברים חיים כ-15 שנה פחות מנשים בממוצע.

תפקידי מגדר וגבריות במסורת

במרבית החברות והתרבויות אנושיות קיימים תפקידים קבועים עבור גברים, והתנהגות הנחשבת כ"גברית". תפקידים מסורתיים של גברים כוללים את תפקיד המפרנס והמביא לחם לביתו, המגן והחייל, וכן רועה וצייד. תכונות המזוהות כ"גבריות" היו דומיננטיות,  תוקפנות, תחרותיות, שאפתנות, כוחניות וביטחון עצמי. גברים נדרשו לגלות פחות רגישות בין-אישית ואמפתיה - תכונות שנחשבו כ"נשיות". יחד עם זאת, בחברות אלה גם רחשו כבוד וחשיבות מסוימת לגברים הבוגרים כראשי משפחה ומנהיגים קהילתיים.

שינויים מודרניים בתפיסות הגבריות 

בעידן המודרני, חלו שינויים מהותיים בתפיסות החברתיות של גבריות ותפקידי הגבר.  מגמות של שוויון מגדרי ושחרור האישה דחפו לחלוקה יותר שוויונית של התפקידים המסורתיים בין גברים לנשים. יותר ויותר נשים נכנסות לשוק העבודה, בעוד שגברים נדרשים יותר לתפקידי טיפול בילדים ומשק הבית. כמו כן, תנועות פמיניסטיות וזרמים חברתיים-תרבותיים ערערו את הסטריאוטיפים הישנים של "גבריות", ודגלו בערכים כמו רגישות, הבעה רגשית ואמפתיה גם בקרב גברים.

גברים טרנסג'נדרים ואינטרסקסואלים  

אצל מיעוט של בני האדם,  קיים פער בין הזהות המגדרית העצמית לבין המין הביולוגי שבו נולדו. הגדרת "טרנסג'נדר" מתייחסת לגבר שנולד כנקבה מבחינה ביולוגית אך מגדיר את עצמו כגבר. אינטרסקסואלים הם אנשים שנולדו עם תכונות גופניות או גנטיות שאינן משתייכות באופן חד-משמעי לזכר או לנקבה. מצבים אלו עשויים להציב אתגרים מיוחדים מבחינה פסיכולוגית, חברתית ורפואית בקביעת זהות המגדר והגדרה עצמית.

תרבויות וחברות ייחודיות בנושא גבריות למרות שקיימת מסגרת כללית של תפקידים ותכונות המזוהות כ"גבריות", ההבנה של מושג זה משתנה בין תרבויות שונות ברחבי העולם. בחברות מסורתיות ושבטיות מסוימות, המושג של גבריות קשור באופן הדוק יותר לקשר עם הטבע, לפעילויות ציד ולפרקטיקות מסורתיות האלטרנטיביות למקובל במערב. במקומות אחרים, יש דגש על אספקטים של כוח פיזי, עוצמה, לוחמה וגבורה כמאפיינים את ה"גבריות" האמיתית.

לעומת זאת, בתרבויות אחרות באותה מידה קיימת תפיסה מודרנית יותר של גבריות, אשר אינה רואה סתירה בין להפגין רגש ורכות לבין היותו של הגבר "גברי" לגמרי. כך למשל, גברים במדינות סקנדינביות נהנים מחופשת לידה ומעורבים במידה רבה בגידול הילדים - מצב שהיה נתפס כפחות "גברי" בתרבויות אחרות.

נקודה חשובה - היא שבכל התרבויות, עצם ההגדרה של "מהי גבריות?" נקבעת על ידי החברה והקונבנציות התרבותיות שלה, באופן דומה להבדלים בין חברות ותרבויות בהגדרה של תפקידי נשים וקריטריונים לנשיות. ניתן לראות כיצד עם השנים הגדרות אלו משתנות במידה זו או אחרת עקב התפתחויות חברתיות, טכנולוגיות וערכיות.

אין ספק שנושא הגבריות וההגדרות החברתיות והתרבותיות שלו הוא נושא מרתק ומורכב. כמו רבים מתחומי חיינו, הוא מראה כיצד בני האדם מצליחים לקשור בין המוכתב מבחינה ביולוגית לבין ההגדרות התרבותיות והערכים החברתיים המשתנים. זוהי דוגמה נוספת לגמישות ויכולת ההסתגלות הייחודית למין האנושי. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות: מר
פתרון 3 אותיות: אדם, בעל
פתרון 4 אותיות: אנוש, חבוב  
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:

ביטויים דומים: איש, גבר 3 אותיות, איש, גבר תשבץ, איש, גבר תשחץ, איש, גבר מילון, איש, גבר 
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו