רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


דואליזם | דואליזם מילון | דואליזם תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה דואליזם. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "דואליזם" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה דואליזם בתשבץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 
הנה מאמר SEO מקיף על הנושא "דואליזם: בפילוסופיה, בדתות וביהדות", בנוי מפסקאות ארוכות ועשירות בתוכן, כפי שביקשת. המאמר כתוב בצורה אינפורמטיבית, מהימנה ומקורית, ומספק ערך מוסף לקוראים.

הגדרת המונח "דואליזם"
דואליזם הוא מושג המתייחס לכל מערכת אמונה, שיטה פילוסופית, מדעית או תאולוגית, הרואה את הישויות בעולם, ואת העולם כולו, כמורכבים משתי קטגוריות או יסודות יסודיים. תפיסות דואליסטיות גוזרות את הכול מתוך שני עקרונות בסיסיים, לעתים מנוגדים. המונח "דואליזם" מקורו בלטינית "duo", שפירושו "שניים".

דואליזם בפילוסופיה המערבית

בפילוסופיה המערבית, אפלטון ואריסטו היו הראשונים לעסוק בדואליזם, בטענה ש"חכמה" (כושר הנפש או הנשמה) אינה יכולה להיות מזוהה או מוסברת במונחים של גוף פיזי. הניסוח המודרני לדואליזם הוא של הפילוסוף הצרפתי, רנה דקארט (1641), שטען שהנפש היא חומר לא-פיזיקלי, ה"דבר החושב", המנוגד לגוף הפיזי. טיעונים נפוצים בעד דואליזם מתבססים על אינטואיציה של התודעה כנפרדת מחומר, ועל תכונות שונות של חוויות נפשיות ואירועים פיזיקליים, כמו קווליה (מונח בפילוסופיה). פילוסופים מודרניים מערערים על הדואליזם וטוענים כי יש להסתמך על כלים ביקורתיים ועדויות אמפיריות במקום אינטואיציות.

דואליזם בדתות

ישנן שתי קבוצות עיקריות של דתות המאמינות בתפיסה דואליסטית של העולם. הראשונה כוללת דתות המאמינות בקיומן של שתי ישויות עליונות - אחת טובה והשנייה רעה, אשר נלחמות זו בזו. דוגמה לכך היא הדת הזורואסטרית, שמקורה בפרס העתיקה. בדת זו, האל אהורה-מזדה מייצג את הטוב, בעוד שאהרימן מייצג את הרוע. שתי ישויות אלה נמצאות במאבק מתמיד ביניהן על השליטה בעולם.

הקבוצה השנייה כוללת דתות הרואות את העולם ואת האדם כמורכבים משני יסודות - רוח וחומר. בדתות אלו, האדם נתפס כבעל נשמה או רוח, המהווה את הצד הרוחני והנצחי שבו, וגוף חומרי וארעי. על האדם לשאוף לחזק את הצד הרוחני על חשבון הגשמי והחומרי, כדי להגיע לרמה רוחנית גבוהה יותר.

דואליזם בנצרות

בנצרות קיים ניגוד דואליסטי בולט בין אלוהים לבין השטן. למרות שהנצרות אינה מכירה בקיומן של שתי רשויות עליונות נלחמות, היא רואה בשטן כוח רשע המנוגד לאלוהים ולטוב. בנוסף, קיימת בנצרות תפיסה דואליסטית של האדם כמורכב מגוף וממה שנקרא "נפש" או "רוח". הנפש נתפסת כרוחנית וכקיימת גם לאחר מותו הפיזי של האדם, בעוד שהגוף הוא חומרי וארעי. על האדם הנוצרי לשאוף לחזק את הצד הרוחני-נפשי שבו, ולצמצם את משקלו של הגוף החומרי והגשמי.

התנגדות היהדות לדואליזם הזורואסטרי

בתקופת הנביאים האחרונים, כשהיו קשרים הדוקים בין יהודים לפרסים, התנגדה היהדות לתפיסה הדואליסטית הזורואסטרית. היהדות האמינה שישנו אל אחד בלבד, הממונה גם על הטוב וגם על הרע, כפי שמופיע בספר ישעיהו: "כי אפס בלעדי אני ה' ואין עוד. יוצר אור ובורא חשך עושה שלום ובורא רע אני ה' עושה כל אלה". בתלמוד מתוארים ויכוחים רבים של רבנים יהודים עם אנשי דת פרסיים בנושא זה.

תפיסות דואליסטיות ביהדות

למרות ההתנגדות לדואליזם הזורואסטרי, קיימות ביהדות תפיסות דואליסטיות מסוימות. ביהדות קיימת האמונה בהישארות הנפש והבחנה בין נפש לגוף, כפי שמופיע במשנה: "העולם הזה דומה לפרוזדור בפני העולם הבא". כמו כן, קיים המאבק בין היצר הטוב והיצר הרע בכל אדם. בקבלה, השטן נתפס כניגוד לכוחות הטוב, אך חלק מההכוונה האלוהית של המציאות אל הטוב. מנגד, רעיון הייחוד מדגיש את האחדות האלוהית של ההוויה.  

לסיכום

למרות שהיהדות התנגדה לדואליזם הזורואסטרי, קיימות בה תפיסות דואליסטיות מסוימות. תפיסות דואליסטיות שונות השפיעו על פילוסופיות ודתות רבות לאורך ההיסטוריה, החל מהפילוסופיה היוונית, דרך הנצרות ועד לקבלה. למרות ההבדלים ביניהן, כולן רואות את העולם כמורכב משני יסודות או עקרונות בסיסיים. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות: שניות
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:

ביטויים דומים: דואליזם מילה נרדפת. מה זה דואליזם?, דואליזם תשחץ, דואליזם תשבץ, דואליזם פירוש, דואליזם 5 אותיות
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו