רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


חרפה נצחית | חרפה נצחית תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה חרפה נצחית. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "חרפה נצחית" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה חרפה נצחית בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

"דראון עולם" - מסע אל מקור הביטוי העברי העתיק

בראשית הייתה המילה, ומילים מסוימות מהדהדות בנו עוד היום מתקופות קדומות. הביטוי "דראון עולם" הוא אחד מהם - ביטוי עברי עתיק ששורשיו נעוצים בפרק מדניאל בתנ"ך, אך משמעותו הרלוונטית נשמרת עד עצם היום הזה. בואו נצא למסע ונבין את הביטוי המיוחד הזה לעומקו.

מקור עתיק משכבות עבר

"וְרַבִּים מִיְּשֵׁנֵי אַדְמַת עָפָר יָקִיצוּ אֵלֶּה לְחַיֵּי עוֹלָם וְאֵלֶּה לַחֲרָפוֹת לְדִרְאוֹן עוֹלָם" (דניאל י"ב, פסוק ב'). כך כתוב בנבואת דניאל על תחיית המתים - חלק יקומו לחיים נצחיים, וחלק אחר, הרשעים, יקומו ל"חרפות לדראון עולם" - לחרפה ובושה שתלווה אותם לנצח. המילה "דראון" באה מהמקור הערבי ופירושה "קללה" או "חרפה".

אבן שואבת לתיאורי בושה וכלימה

מתוך מקורו הקדום, הביטוי "דראון עולם" נהפך לאבן שואבת לתיאורי כלימה וחרפה קיצונית. כאשר רוצים לתאר מעשה מכוער ונורא שלא יימחה לעולם, מגיעה לשרת "דראון עולם". התנהגותו השלילית של אותו אדם תהיה לו ל"דראון עולם" - קללה וחרפה לכל החיים. המעשה של אותה קבוצה נתפש כמכוער כל כך, עד שהוא ייזכר "לדראון עולם".

המטפורה נותנת ציור חי ומרתק

הביטוי לא רק מעביר את רעיון הבושה והחרפה לנצח, אלא יוצר תמונה ציורית ומפורטת במיוחד. דראון איננו רק ביטוי שגור, אלא מטפורה מרהיבה ומזעזעת - של קללה גדולה שתלווה את האדם כמו צל לאורך כל הדרך, מעוררת רחמים וגועל חזק כלפי הרשעים שתחייתם תהיה דראונם.    

רלוונטיות בת אלפיים שנה

לסיום, ניתן להתפעל מכך שביטוי שנולד לפני כאלפיים שנה, בימי קדם, ממשיך לחיות ולהיות רלוונטי לחלוטין גם בימינו. "דראון עולם" משרת אותנו על הצד הטוב ביותר כמטפורה חזקה וקולעת לחרפות נצחיות, ולא משנה כמה חולפות השנים, הוא לא איבד כלל מעוקצו המקורי. זהו ביטוי שוקולד שמוכיח כי מילים טובות תמיד ישרדו. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:

פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון של שתי מילים ומעלה:
 אות קין (חרפה, אות קלון), דראון עולם 
ביטויים דומים: חרפה נצחית תשחץ, חרפה נצחית תשבץ, חרפה נצחית 9 אותיות, מה זה חרפה נצחית?, חרפה נצחית מילה נרדפת
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו