רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


מעצמה באמריקה | מעצמה באמריקה תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה מעצמה באמריקה. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "מעצמה באמריקה" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה מעצמה באמריקה בתשבץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

מעצמות ומעצמות-על: מבט על הכוחות המעצבים את העולם

מעצמה היא מדינה בעלת השפעה משמעותית על הזירה הבינלאומית, המתבטאת בכוח כלכלי, צבאי, פוליטי ולעיתים גם תרבותי. מעצמת-על, לעומת זאת, היא מדינה בעלת השפעה גלובלית מכרעת, המסוגלת להשפיע על מהלכים בינלאומיים בקנה מידה עולמי. ההבדל בין השתיים נעוץ בהיקף ובעומק ההשפעה: בעוד מעצמה יכולה להיות בעלת השפעה אזורית או בתחום מסוים, מעצמת-על מפגינה עליונות ברוב או בכל התחומים הללו ברמה העולמית. לאורך ההיסטוריה, מעצמות שונות עלו וירדו, כגון האימפריה הרומית, האימפריה הבריטית והאימפריה העות'מאנית. כל אחת מהן השפיעה על סדר העולמי בתקופתה, אך המושג "מעצמת-על" במובנו המודרני התגבש בעיקר לאחר מלחמת העולם השנייה, עם עלייתן של ארצות הברית וברית המועצות למעמד זה.

התפתחות היסטורית של מעצמות העל

המערכת הבינלאומית המודרנית התעצבה במידה רבה לאחר מלחמת העולם השנייה. עם סיומה של המלחמה, התברר כי מאזן הכוחות העולמי השתנה באופן דרמטי. בריטניה וצרפת, שהיו מעצמות דומיננטיות לפני המלחמה, איבדו מכוחן, בעוד ארצות הברית וברית המועצות עלו למעמד של מעצמות-על. הקמת האו"ם ב-1945 שיקפה את המציאות החדשה הזו, כאשר חמש המדינות המנצחות במלחמה - ארצות הברית, ברית המועצות, בריטניה, צרפת וסין - קיבלו מעמד של חברות קבועות במועצת הביטחון, עם זכות וטו. מבנה זה ביטא את ההכרה בכוחן ובאחריותן של מעצמות אלו לשמירה על הסדר העולמי. עם זאת, במהרה התברר כי ארצות הברית וברית המועצות הן שתי המעצמות הדומיננטיות ביותר, מה שהוביל לתקופת המלחמה הקרה שאופיינה בתחרות אידיאולוגית, כלכלית וצבאית בין שתי מעצמות-העל.

ארצות הברית כמעצמת על

ארצות הברית עלתה למעמד של מעצמת-על לאחר מלחמת העולם השנייה, כשהיא יוצאת מהמלחמה כמדינה החזקה ביותר מבחינה כלכלית וצבאית. היתרון הטכנולוגי שלה, שהתבטא בין היתר בפיתוח הנשק הגרעיני, העניק לה יתרון אסטרטגי משמעותי. מבחינה כלכלית, ארצות הברית הפכה למנוע הצמיחה העולמי, עם התוצר המקומי הגולמי הגדול בעולם. מעמדה כמעצמת-על התבטא גם בהשפעתה התרבותית הגלובלית, בעיקר דרך תעשיית הקולנוע והטלוויזיה של הוליווד. בתחום הפוליטי, ארצות הברית הובילה את הגוש המערבי במהלך המלחמה הקרה, תוך קידום ערכים של דמוקרטיה וכלכלת שוק חופשי. לאחר התפרקות ברית המועצות ב-1991, נותרה ארצות הברית כמעצמת-העל היחידה בעולם, מצב שנמשך עד היום, על אף עלייתן של מעצמות חדשות כמו סין.

ברית המועצות כמעצמת על (לפני פירוקה)

ברית המועצות, שהוקמה ב-1922, הפכה למעצמת-על לאחר מלחמת העולם השנייה. למרות האבדות הכבדות שספגה במלחמה, הצליחה ברית המועצות לצאת ממנה כמעצמה צבאית אדירה, עם השפעה פוליטית נרחבת במזרח אירופה ובחלקים אחרים של העולם. המשטר הסובייטי, שהתאפיין בשלטון מרכזי חזק וכלכלה מתוכננת, הצליח להפוך את ברית המועצות למעצמה תעשייתית וטכנולוגית. ההישגים בתחום החלל, ובראשם שיגור הלוויין הראשון (ספוטניק) והאדם הראשון לחלל (יורי גגרין), סימלו את עוצמתה הטכנולוגית. במהלך המלחמה הקרה, ברית המועצות הובילה את הגוש המזרחי והתחרתה עם ארצות הברית על השפעה גלובלית, תוך קידום האידיאולוגיה הקומוניסטית. עם זאת, הכלכלה המתוכננת והמשטר הריכוזי הובילו בסופו של דבר לקשיים כלכליים וחברתיים שתרמו להתפרקותה ב-1991.

התפרקות ברית המועצות והשלכותיה על מאזן הכוחות העולמי

התפרקותה של ברית המועצות ב-1991 היוותה נקודת מפנה דרמטית במערכת הבינלאומית. תהליך ההתפרקות, שהחל עם רפורמות הפרסטרויקה והגלסנוסט של מיכאיל גורבצ'וב, הוביל לקריסת המשטר הקומוניסטי ולהתפרקות ברית המועצות ל-15 מדינות עצמאיות. אירוע זה סימן את סופה של המלחמה הקרה ואת המעבר ממערכת בינלאומית דו-קוטבית למערכת חד-קוטבית בהובלת ארצות הברית. רוסיה, כיורשתה העיקרית של ברית המועצות, שמרה על חלק ממעמדה הבינלאומי, כולל מקומה כחברה קבועה במועצת הביטחון של האו"ם, אך איבדה את מעמדה כמעצמת-על. השינוי הזה הוביל לתקופה של הגמוניה אמריקאית בזירה הבינלאומית, אך גם פתח פתח לעלייתן של מעצמות חדשות, ובראשן סין.

סין כמעצמה עולה

בעשורים האחרונים, סין הפכה למעצמה עולמית משמעותית, עם השפעה הולכת וגוברת בזירה הבינלאומית. הצמיחה הכלכלית המהירה של סין, שהחלה עם הרפורמות של דנג שיאופינג בסוף שנות ה-70, הפכה אותה לכלכלה השנייה בגודלה בעולם. סין השקיעה משאבים רבים בפיתוח יכולותיה הצבאיות והטכנולוגיות, והפכה לשחקן מרכזי בסוגיות בינלאומיות. יוזמת "החגורה והדרך" (Belt and Road Initiative) מדגימה את שאיפותיה הגלובליות של סין, תוך יצירת רשת של קשרים כלכליים ואסטרטגיים ברחבי העולם. עם זאת, עלייתה של סין מעוררת אתגרים ומחלוקות, במיוחד מול ארצות הברית, סביב סוגיות כמו סכסוכי טריטוריה בים סין הדרומי, מעמדה של טאיוואן, וזכויות אדם. למרות כוחה הגדל, רוב המומחים עדיין אינם מגדירים את סין כמעצמת-על, אלא כמעצמה עולה המאתגרת את הסדר העולמי הקיים.

מאפייני המערכת הבינלאומית העכשווית

המערכת הבינלאומית כיום מאופיינת במורכבות רבה, עם דינמיקה משתנה בין מעצמות שונות. בעוד ארצות הברית נותרה המעצמה הדומיננטית ביותר, עלייתה של סין והתחזקותן של מעצמות אזוריות כמו הודו, ברזיל ואיחוד האמירויות הערביות, מובילות למערכת רב-קוטבית יותר. רוסיה, למרות אובדן מעמדה כמעצמת-על, ממשיכה לשחק תפקיד משמעותי בזירה הבינלאומית, במיוחד באזורים כמו מזרח אירופה והמזרח התיכון. האתגרים הגלובליים של המאה ה-21, כגון שינויי האקלים, טרור בינלאומי ומגפות עולמיות, מדגישים את הצורך בשיתוף פעולה בין מעצמות. בה בעת, מתחים גאופוליטיים, במיוחד בין ארצות הברית לסין, ממשיכים לעצב את היחסים הבינלאומיים. המערכת הנוכחית מאופיינת גם בעלייתם של שחקנים לא-מדינתיים, כמו תאגידים רב-לאומיים וארגונים בינלאומיים, המשפיעים על הדינמיקה העולמית לצד המעצמות המסורתיות. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון של שתי מילים ומעלה: 
ארצות הברית
ביטויים דומים: מעצמה באמריקה פירוש, מעצמה באמריקה מילון, מעצמה באמריקה תשחץ, מעצמה באמריקה תשבץ, מעצמה באמריקה 10 אותיות
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו