רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


לשון ים | לשון ים תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה לשון ים . בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "לשון ים" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה לשון ים בתשבץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

מפרץ: מבנה גאוגרפי וסוגי מפרצים

מפרץ הוא אזור גאוגרפי שבו הים "פורץ" לתוך היבשה ויוצר אזור שבו הים מוקף ביבשה משלושה כיוונים, לרוב בסביבות 240 מעלות. המפרצים נוצרים כתוצאה מהבדלים בעמידות הסלעים בפני שחיקה. גלים שוחקים סלעים רכים מהר יותר ויוצרים מפרצים, בעוד סלעים קשים יותר עמידים בפני שחיקה ויוצרים לשון יבשה בולטת. סוגי מפרצים כוללים פיורדים, שהינם מפרצים צרים עם חופים צוקיים שנוצרו על ידי קרחונים, ולגונות, שהן מפרצים המופרדים מהים על ידי רצועת חול. מפרצים גדולים במיוחד מכונים לעיתים "ים", כמו הים האדום, שהוא למעשה מפרץ של האוקיינוס ההודי. היווצרותם של מפרצים היא תהליך מתמשך שבו קו החוף משתנה עקב כוחות השחיקה והצטברות המשקעים.

היווצרות מפרצים ומפרצונים

מפרצים נוצרים כתוצאה מהשפעת כוחות טבע כמו גלים, רוח וגשם על קו החוף. תהליך זה כולל שחיקת סלעים רכים והצטברות משקעים באזורים מוגנים יותר. כאשר סלעים רכים נשחקים מהר יותר מסלעים קשים המקיפים אותם, נוצרים מפרצונים עם כניסות צרות. מפרצונים הם סוג של מפרץ קטן יותר, לרוב עגול או מעוין, ולעיתים ממוקמים בתוך מפרץ גדול יותר. הם נוצרים גם על ידי שחיקה מעריכית של סלעים רכים, מה שמותיר קירות עגולים של סלעים קשים עם כניסות צרות. במקרים מסוימים, מפרצים קטנים, נחלים או גומחות בחוף מוגדרים כמפרצונים. תהליכים אלה מובילים לשינויים במבנה המפרץ לאורך הזמן, דבר שמשפיע על האקולוגיה המקומית והפעילות האנושית באזור.

החשיבות הכלכלית והתחבורתית של מפרצים

מפרצים מספקים יתרון משמעותי בתחום התחבורה והתקשורת עם שאר העולם. היכולת לבנות מספר רב של נמלים במפרצים מאפשרת לעיירות וערים לנצל שירותי תחבורה חיצוניים משופרים. נמלים במפרץ מציעים נוחות תחבורתית והגנה מפני רוחות וגלים חזקים, דבר שמאפשר פעילות ימית יעילה יותר. בנוסף, המפרצים מספקים אדמה פורייה לחקלאות ומקומות דיג בטוחים. חשיבותם הכלכלית של מפרצים גדלה עוד יותר עם התפתחות הסחר הבינלאומי, שכן הם מהווים מיקומים אידיאליים להקמת נמלים המאפשרים חיבור יעיל לשוק הגלובלי והתחבורה הבינלאומית. נמלים כמו נמל ג'בל עלי, שהוא הנמל המלאכותי הגדול בעולם, מדגימים את היתרונות הכלכליים העצומים של מפרצים.

מפרץ אילת: גאוגרפיה, כלכלה ואקולוגיה

מפרץ אילת, המוכר גם כמפרץ עקבה, הוא לשון ים ארוכה וצרה המפרידה בין חצי האי סיני לחצי האי ערב. אורכו כ-180 קילומטר ורוחבו המרבי 25 קילומטר. שטחו של המפרץ הוא 2,880 קמ"ר ונפחו 2,500 ק"מ מעוקב. עומקו הממוצע הוא 900 מטר ועומקו המרבי 1,820 מטר. מפרץ אילת מהווה חלק מהבקע הסורי-אפריקני, מה שמסביר את עומקו הרב. משני עבריו מתנשאים הרי סיני והרי אדום ומדין. המפרץ נחשב לים טרופי עם טמפרטורת מים ממוצעת של יותר מ-20 מעלות צלזיוס. הוא עשיר במינים של דגים טרופיים, צדפות, חלזונות ואלמוגים, מה שהופך אותו לאטרקציה תיירותית מרכזית. בנוסף, המפרץ מהווה עורק תחבורה חשוב לישראל ולמדינות רבות באפריקה ובאסיה, בעיקר בזכות קרבתו לתעלת סואץ.

מפרץ מקסיקו: טבע, אקלים וכלכלה

מפרץ מקסיקו הוא מפרץ באוקיינוס האטלנטי בצפון אמריקה, וגובל בארצות הברית, מקסיקו וקובה. שטחו 1.6 מיליון קמ"ר והנקודה העמוקה ביותר בו היא תהום סיגסבי שעומקה 4,384 מטרים. המפרץ מחובר לאוקיינוס האטלנטי דרך מצרי פלורידה ולים הקריבי דרך תעלת יוקטן. המים הקרים העולים מהתהומות במפרץ מעודדים צמיחת פלנקטון, המספק מזון לסוגים רבים של דגים קטנים, חסילונים ותמנונים. המדף היבשתי הרדוד מקל על שאיבת הנפט, וישנם מספר רב של אסדות קידוח לאורך החוף. נמלים עיקריים במפרץ כוללים את טמפה (עיר נמל בארה"ב), ניו אורלינס ויוסטון בארצות הברית, וטמפיקו ווראקרוס במקסיקו. המפרץ הוא גם אזור דיג מרכזי, במיוחד לדיג חסילונים וצדפות.

מפרץ בנגל: הגאוגרפיה הגדולה והאתגרים הסביבתיים

מפרץ בנגל, המפרץ הגדול בעולם, יוצר את החלק הצפון מזרחי של האוקיינוס ההודי. המפרץ, המזכיר בצורתו משולש, גובל במזרח עם חצי האי המלאי ובמערב עם הודו. בקצהו הצפוני נמצאות מערב בנגל ובנגלדש (מדינה בדרום אסיה). המפרץ מקבל את מימיהם של נהרות רבים, כולל הגנגס, מגנה וברהמפוטרה בצפון, ונהרות מהנדי, גודברי, קרישנה וקברי בדרום. נהר האייארוודי במיאנמר זורם אף הוא למפרץ. אזור המפרץ עשיר ביער מנגרוביים, כמו סנדרבנס, המהווה בית למגוון עשיר של צמחייה ובעלי חיים. נמלים חשובים במפרץ כוללים את צ'יטגונג ומונגולה בבנגלדש, ומדרס וישקפטנם בהודו. החוף הבנגלי כולל רצועות חוף ארוכות כמו חוף קוקס באזר, ואיים כמו האי צפון סנטינל המאוכלס בשבט מבודד.

סיכום: המורכבות והחשיבות של מפרצים בעולם

מפרצים הם חלק בלתי נפרד מהגאוגרפיה העולמית, ויש להם חשיבות כלכלית, תחבורתית ואקולוגית רבה. מפרצים כמו מפרץ אילת, מפרץ מקסיקו ומפרץ בנגל מהווים דוגמאות מצוינות למורכבות ולחשיבות של אזורים גאוגרפיים אלה. הם מציעים יתרונות תחבורתיים וכלכליים משמעותיים, ומשמשים כאזורי דיג מרכזיים ובתי גידול למגוון רחב של צמחייה ובעלי חיים. בנוסף, הם מספקים מקומות מוגנים להתיישבות אנושית ותשתיות תיירותיות מפותחות. עם התפתחות הסחר הבינלאומי, חשיבותם של המפרצים גדלה עוד יותר, והם מהווים חלק מרכזי בחיבור בין מדינות ובתחבורה הבינלאומית. המפרצים מהווים מוקד פעילות כלכלית ותיירותית ומציגים דינמיות והשתנות מתמדת, מה שמחייב שמירה קפדנית על האיזון הטבעי להמשך קיומם ושגשוגם. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות: מפרץ
פתרון 5 אותיות: לגונה
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
  
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:

ביטויים דומים: לשון ים תשחץ, לשון ים 4 אותיות, לשון ים תשבץ, לשון ים פירוש, לשון ים מילה נרדפת
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו