רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


התקופה העתיקה | התקופה העתיקה תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה התקופה העתיקה. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "התקופה העתיקה" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה התקופה העתיקה בתשבץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

נושא המאמר: ימי קדם: העת החדשה, ימי הביניים, העת העתיקה

מבוא: חלוקת ההיסטוריה לתקופות מרכזיות

ההיסטוריה האנושית מחולקת לתקופות מרכזיות על פי התפתחויות חשובות שהתרחשו במהלכן. שלוש התקופות המכונות "ימי הקדם" הן העת החדשה, ימי הביניים והעת העתיקה. תקופות אלו מייצגות שלבים משמעותיים בהתפתחות האנושית ותרבותה במשך אלפי שנים. מאמר זה סוקר את התקופות הללו, את התחומים ואירועי המפתח שאפיינו אותן, וחשיבותן בהקשר ההיסטורי הרחב.

העת החדשה: תמורות מכריעות בדרך להווה

העת החדשה היא התקופה השלישית והנוכחית בחלוקה ההיסטורית המקובלת. ראשיתה נקבעה על ידי היסטוריונים בשנת 1492 עם גילוי אמריקה בידי כריסטופר קולומבוס (מגלה ארצות). בתקופה זו התרחשו תמורות מכריעות שעיצבו את העולם המודרני. הרפורמציה הפרוטסטנטית החלה בשנת 1517 והביאה לשינויים גדולים בדת הנוצרית ובהשפעתה החברתית. מסעות החקר הימיים שהחלו בסוף המאה ה-15 חשפו יבשות חדשות ופתחו נתיבי סחר חדשים. במקביל, צמחו מדינות לאום מרכזיות והמונרכיות המלכותיות התחזקו. בתחום הכלכלי חלו שינויים דמוגרפיים וצמיחה במסחר והון. התקופה הובילה גם לתחייה תרבותית מרכזית בתנועת הרנסאנס באיטליה ובצפון אירופה.      

ימי הביניים: התקופה החשוכה שקדמה לעת החדשה  

ימי הביניים הם התקופה ההיסטורית שקדמה לעת החדשה ונמשכה כ-1000 שנה, מהמאה ה-5 לספירה ועד המאות ה-15-17 בהתאם לאזורים השונים. התקופה כונתה גם "התקופה החשוכה" בהשוואה להישגים התרבותיים של העת העתיקה והרנסאנס שבאה אחריה. המונח "ימי הביניים" נטבע במקור בתקופת הרנסאנס באיטליה (מדינה באירופה) כדי לתאר את התקופה שבין נפילת האימפריה הרומית לבין התחייה הרוחנית והתרבותית. קיימות דעות שונות בנוגע לתארוך המדויק של תחילתה וסיומה של התקופה, אך היא נחשבת לעידן של קיפאון תרבותי וחברתי יחסי לעומת התקופות שלפניה ואחריה.  

המעבר לעת החדשה: התמורות שהובילו לשינוי המרכזי

מעבר ימי הביניים לעת החדשה סומן בשורה של תמורות מכריעות: הרפורמציה הפרוטסטנטית החלה בשנת 1517 ויצרה שינוי מהפכני בנצרות והשלכות גדולות על החברה. במקביל החלה עלייתן של מדינות הלאום המודרניות והמונרכיות המרכזיות. מסעות החקר הימיים שהתרחשו בתקופה זו גילו יבשות חדשות וקידמו את המסחר העולמי. בנוסף, התרחשו שינויים דמוגרפיים ומעבר לכלכלה מונטרית יותר. בתרבות, תנועת הרנסאנס שצמחה באיטליה ובצפון אירופה הביאה את תחיית הערכים ההומניסטיים והקלאסיים לאחר ימי הביניים.         

העת העתיקה: התרבויות הקדומות של האנושות

העת העתיקה מתייחסת לתקופה הקדומה שקדמה לימי הביניים, מתחילת כתיבת השפה (כ-3300 לפנה"ס) ועד נפילת האימפריה הרומית במאה ה-5 לספירה. התקופה כוללת את הציוויליזציות הקדומות ביותר במסופוטמיה, מצרים (מדינה באפריקה), יוון, רומא והודו העתיקה. בתקופה זו התפתחו הכתב, המתמטיקה, הפילוסופיה ותחומי דעת מרכזיים אחרים שהשפיעו על תרבות האנושות בהמשך דרכה. העת העתיקה מחולקת לתקופות משנה - תקופת הברונזה והברזל, לפי הטכנולוגיה השולטת בעיבוד מתכות.

בידוד וקשרים מועטים בין התרבויות בעת העתיקה

אחד המאפיינים המרכזיים של העת העתיקה היה הבידוד היחסי בין התרבויות השונות באזורים גיאוגרפיים שונים כמו מזרח אסיה, אמריקה ואירופה. הדבר נבע מאמצעי התחבורה והקשר הדלים שהיו קיימים באותה עת. התרבויות התפתחו באופן עצמאי במרכזים תרבותיים נפרדים ובמידה רבה ללא השפעה הדדית. עם זאת, לעתים התרחשו גלי הגירה ענקיים וכיבושים שגרמו להעלמותן של תרבויות שלמות וצמיחתן של תרבויות חדשות על חורבותיהן. כך נקטעו הרצפים התרבותיים בצורה דרמטית באזורים שונים.        

סיכום וחשיבות המחקר ההיסטורי על ימי הקדם

המחקר ההיסטורי של ימי הקדם - העת החדשה, ימי הביניים והעת העתיקה - חשוב להבנת ההתפתחות האנושית והמקורות התרבותיים שלנו. התקופות הללו מכילות מפתח להבנת רצף האירועים המרכזיים שעיצבו את העולם המודרני - החל מהתגליות והתמורות הגדולות בעת החדשה, דרך התקופה הארוכה והמורכבת של ימי הביניים, ועד לראשית הציוויליזציה האנושית בעת העתיקה.

המחקר על ימי הקדם מאפשר לנו להבין את השורשים ההיסטוריים של תרבויות ודתות עתיקות שרבות מהן עדיין קיימות כיום. הוא גם מספק תובנות חשובות על האופן שבו יכולים שינויים טכנולוגיים, חברתיים ותרבותיים להוביל לתמורות היסטוריות גדולות ומשמעותיות. כמו כן, הידע על התפתחות הציוויליזציה האנושית לאורך אלפי שנים עשוי לסייע בהבנת האתגרים וההזדמנויות הצפויים לאנושות בעתיד. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון של שתי מילים ומעלה: 
ימי קדם
ביטויים דומים: התקופה העתיקה מילון, התקופה העתיקה פירוש, התקופה העתיקה תשבץ, מה זה התקופה העתיקה?,התקופה העתיקה תשחץ, התקופה העתיקה 6 אותיות
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו