רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


מושב באזור ראש העין | מושב באזור ראש העין תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה מושב באזור ראש העין. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "מושב באזור ראש העין" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה מושב באזור ראש העין בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה.

מושבים ליד ראש העין: כפר סירקין, נווה ירק, חגור ונחלים - מסע אל לב השרון

אזור השרון, עם מרחביו הירוקים ושדותיו הפוריים, הוא ביתם של מספר מושבים בעלי היסטוריה עשירה וייחודית. במאמר זה נצא למסע אל ארבעה מושבים הסמוכים לראש העין - כפר סירקין, נווה ירק, חגור ונחלים - ונלמד על סיפור הקמתם, התפתחותם ואופיים הייחודי. כל אחד מהמושבים הללו מספר סיפור מרתק של התיישבות, חקלאות, קהילה וערכים, וביחד הם יוצרים פסיפס אנושי וקהילתי עשיר ומגוון בלב השרון.

כפר סירקין: סיפור של התיישבות והגנה

כפר סירקין, הקרוי על שמו של נחמן סירקין, ממנהיגי תנועת העבודה הציונית, הוקם בשנת 1936 על אדמות שנרכשו מבעלי קרקע ערבים. המתיישבים הראשונים התמודדו עם אתגרים רבים, כולל התקפות מצד ערביי הסביבה במהלך המרד הערבי הגדול. הכפר שימש כמאחז יהודי חשוב באזור השרון, וה"הגנה" אף השתמשה בו לפעילותה, מה שהפך אותו ליעד להתקפות רבות. למרות הקשיים, תושבי כפר סירקין גילו נחישות והתמדה, והצליחו לבסס את ביתם החדש. כיום, כפר סירקין הוא מושב שיתופי חקלאי, וילדי המושב לומדים בבית הספר היסודי ובבית חינוך ירקון. המושב שומר על אופיו החקלאי, ובו עדיין מתקיימת חקלאות פעילה לצד פיתוח קהילתי ותרבותי.

נווה ירק: חלום של התיישבות שהתגשם

נווה ירק הוקם בשנת 1951 על ידי קבוצת עולים מרומניה, שורדי שואה שחלמו להקים בית חדש בישראל. המתיישבים הראשונים, רובם מבוגרים יחסית, התמודדו עם אתגרים רבים, כולל מחסור באמצעי השקיה וקשיי קליטה. אולם בזכות נחישותם ועבודתם הקשה, הצליחו להקים מושב משגשג. כיום, נווה ירק הוא מושב מבוסס ומפותח, ששומר על אופיו החקלאי ובו עדיין מתקיימת חקלאות פעילה, בעיקר גידולי שדה, פרדסים ומטעים של עצי פרי. לצד החקלאות, המושב מתפתח גם בתחומים אחרים, כמו יקבים בוטיק משפחתיים המייצרים יינות איכותיים מענבים הגדלים בכרמים במושב.

חגור: מושב של לוחמים ובני לוחמים

חגור הוקם בשנת 1949 על ידי יוצאי גדוד 9 של הפלמ"ח ועולים חדשים, בעיקר מבולגריה ומפרס. המושב נקרא על שם הפסוק "חֲגוֹר חַרְבְּךָ עַל יָרֵךְ גִּבּוֹר הוֹדְךָ וַהֲדָרֶךָ" (תהילים, מ"ה, ד'), ומשקף את רוח הלחימה וההקרבה של מייסדיו. בעבר התבסס המושב על חקלאות, וכיום הוא קהילה מגוונת ופעילה, ובה מוסדות חינוך, תרבות ופנאי. חגור ידוע גם בזכות העובדה ששני רמטכ"לים לשעבר, גבי אשכנזי ודני חלוץ, יצאו ממנו. המושב ממשיך להתפתח ולצמוח, תוך שמירה על מורשתו וערכיו.

נחלים: מסע של התיישבות ואמונה

נחלים הוא מושב דתי-לאומי שהוקם בשנת 1943 על ידי חברי "ארגון ירושלים", שקיבלו הכשרה חקלאית במנחמיה. המתיישבים הראשונים התמודדו עם אתגרים רבים, כולל חיכוכים עם הקיבוצים החילוניים באזור, ובמהלך מלחמת העצמאות נאלצו לפנות את המושב. לאחר המלחמה, התיישבו מחדש בנחלים ליד פתח תקווה, והפכו אותו לקהילה דתית-לאומית חזקה ופעילה. כיום, המושב משלב חקלאות עם מוסדות חינוך ומפעלים, ומהווה מרכז חשוב לציונות הדתית באזור השרון. בנחלים פועלת ישיבת נחלים, אחת הישיבות התיכוניות הוותיקות בישראל, וכן מפעלים שונים כמו משתלה, יבואן לסוכות מוכנות ותעשייה זעירה.

יקבים בנווה ירק: פרי הארץ והאדם

נווה ירק הוא לא רק מושב חקלאי, אלא גם ביתם של שני יקבים בוטיק משפחתיים - יקב נווה ירק ויקב סנילביץ. יקבים אלו מייצרים יינות איכותיים מענבים הגדלים בכרמים במושב, ומסמלים את החיבור העמוק של תושבי נווה ירק לאדמתם ולמסורת החקלאית. יקב נווה ירק, שהוקם בשנת 2015, מתמחה ביצור יין מענבי קריניאן, גרנאש וסירה הגדלים בכרמים בוגרים במושב. יקב סנילביץ, שנוסד בשנת 2016, מייצר יינות לבנים, אדומים ורוזה מענבים מקומיים. שני היקבים מהווים מוקד משיכה לחובבי יין ומבקרים, ומציעים טעימות וסיורים בכרמים.

חינוך ותרבות במושבים: השקעה בדור העתיד

המושבים ליד ראש העין מציעים לתושביהם מגוון אפשרויות חינוך ותרבות. ילדי המושבים לומדים בבתי ספר יסודיים ובבתי חינוך אזוריים, כמו בית חינוך ירקון, ונהנים ממועדוני נוער, חוגים, בתי עם וספריות. בנוסף, המועצה האזורית דרום השרון מקיימת פעילויות ואירועים תרבותיים לכל המשפחה, ומחזקת את הקשר בין המושבים השונים. ההשקעה בחינוך ותרבות משקפת את החשיבות שמושבים אלו מייחסים לדור העתיד ולפיתוח קהילה חזקה ופעילה.

סיכום: חיים של איכות ושורשים בלב השרון

המושבים ליד ראש העין הם עדות חיה לסיפורה של ההתיישבות הציונית בארץ ישראל. כל מושב נושא עמו היסטוריה ייחודית, מסורת וערכים, וביחד הם יוצרים פסיפס אנושי וקהילתי עשיר ומגוון. בין אם אתם מחפשים קהילה חקלאית שורשית, אווירה דתית-לאומית או פשוט מקום שקט ופסטורלי לגור בו, המושבים ליד ראש העין מציעים לכם מגוון אפשרויות ואיכות חיים גבוהה בלב השרון. חיים במושבים אלו הם הזדמנות לחוות את הקסם של השרון, להתחבר לאדמה, לקהילה ולמורשת, וליהנות מכל מה שיש לאזור היפה הזה להציע. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות: חגור  
פתרון 5 אותיות: נחלים
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון של שתי מילים ומעלה: 
כפר סירקין, 
נווה ירק 
ביטויים דומים: מושב באזור ראש העין מילון, מושב באזור ראש העין תשבץ, מושב באזור ראש העין 4 אותיות, מושב באזור ראש העין תשחץ,
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו