רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


מין לטאה מנומרת | סוג לטאה מנומרת תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה סוג לטאה מנומרת. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "מין לטאה מנומרת" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה לטאה מנומרת בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

לטאות: עולם מופלא של מגוון, התאמות והישרדות

לטאות, יצורים מרתקים השייכים למחלקת הזוחלים ולעל-סדרת הלפידוזאוריה, מפגינות מגוון מדהים של צורות, גדלים והתאמות לסביבות מחיה שונות. בעולם כולו קיימים כ-7,660 מינים שונים של לטאות, החל מלטאות זעירות שאורכן סנטימטרים ספורים ועד ללטאות דרקון קומודו הענקיות, שיכולות להגיע לאורך של שלושה מטרים. לטאות מאכלסות מגוון בתי גידול, החל מיערות גשם טרופיים לחים ועד למדבריות צחיחים, מהרים גבוהים ועד לאיים מבודדים. התאמתן המופלאה לתנאים המגוונים הללו הופכת אותן לאחד מבעלי החיים המרתקים ביותר על פני כדור הארץ.

צורות גוף והתאמות מופלאות

לטאות מציגות מגוון רחב של צורות גוף והתאמות המאפשרות להן לשגשג בבתי גידול שונים. האנוליס, למשל, הוא סוג של לטאה קטנה בעלת כריות דביקות מיוחדות על כפות רגליה, המאפשרות לה לטפס בזריזות על עצים ולצוד חרקים. לטאה שטוחה מצויה, לעומת זאת, מתאפיינת בגוף שטוח ורחב המאפשר לה להתחבא בסדקים צרים בין סלעים ולהימנע מטורפים. חומט סטוקס, שחי באוסטרליה, פיתח גוף חביתי המאפשר לו להתחפר באדמה ולהימלט מסכנות ומטמפרטורות קיצוניות. קולאודקטילוס נאטאלנסיס, אחת הלטאות הקטנות בעולם, חיה ביערות הגשם של דרום אמריקה ובעלת עור אטום למים המאפשר לה לשרוד בסביבה לחה וגשומה.

אסטרטגיות תזונה והתנהגות ציד

רוב הלטאות הן טורפות הניזונות מחרקים, פרוקי רגליים אחרים, ואף מלטאות קטנות יותר. עם זאת, ישנם גם מינים צמחוניים ואוכלי-כל. לטאות פיתחו מגוון אסטרטגיות ציד מרתקות. לטאות שטוחות מצויות, למשל, משתמשות בזנבן הארוך והשרירי כדי לזנק על זבובים וחרקים אחרים. חומט סטוקס מחפש את טרפו מתחת לאבנים וברקבובית, בעוד שאנוליס משתמש בלשונו הארוכה והדביקה כדי ללכוד חרקים במעופם. לטאות ממלאות תפקיד חשוב במערכת האקולוגית בכך שהן מווסתות אוכלוסיות של חרקים ומכרסמים, ובכך תורמות לשמירה על איזון המערכת האקולוגית.

רבייה ודאגה לצאצאים בעולם הלטאות

לטאות מפגינות מגוון רחב של אסטרטגיות רבייה. רוב המינים מטילים ביצים, אך ישנם גם מינים הממליטים ולדות חיים. חלק מהמינים, כמו הטגו רץ, מסוגלים אף לרבייה בתולים (פרתנוגנזה), שבה נקבות יכולות להתרבות ללא הפריה על ידי זכר. מינים מסוימים של לטאות מפגינים דאגה הורית יוצאת דופן. חומט סטוקס, למשל, שומר על צאצאיו במשך מספר חודשים לאחר הלידה, ומספק להם הגנה ומזון. קולאודקטילוס נאטאלנסיס מטילה ביצה אחת בלבד, אך משקיעה משאבים רבים בהגנה עליה ובהבטחת הישרדות הצאצא. דאגה הורית זו מגדילה את סיכויי ההישרדות של הצאצאים ומסייעת להבטיח את המשך קיומו של המין.

לטאות בסכנת הכחדה: אתגרים ושימור

למרות יכולתן המופלאה להסתגל לסביבות שונות, לטאות רבות ניצבות בפני איומים משמעותיים על הישרדותן. האיגואנה הג'מייקנית, למשל, נחשבת לאחת הלטאות הנדירות ביותר בעולם, ואוכלוסייתה מצטמצמת במהירות עקב אובדן בתי גידול, ציד בלתי חוקי והכנסת מינים פולשים. גם מינים אחרים של לטאות סובלים מאיומים דומים, כמו גם מהשפעות שינויי האקלים. אובדן בתי גידול עקב פעילות אנושית, כמו בירוא יערות ופיתוח עירוני, מוביל לצמצום שטחי המחיה של לטאות רבות. ציד בלתי חוקי, למטרות סחר בחיות מחמד או לשימוש ברפואה מסורתית, מהווה איום נוסף על אוכלוסיות הלטאות. שינויי האקלים, הגורמים לעלייה בטמפרטורות ולשינויים במשטר הגשמים, עלולים להשפיע על זמינות המזון והמים ולהקשות על לטאות לשרוד ולהתרבות.

לטאות בתרבות האנושית: סמלים, מיתוסים ומחקר

לטאות מופיעות במיתולוגיות ובפולקלור של תרבויות רבות ברחבי העולם. במצרים העתיקה, למשל, האמינו כי לטאות מסוימות הן גלגול של האל הורוס, אל במיתולוגיה המצרית, השמש והשמיים. בתרבויות אחרות, לטאות נתפסו כסמלים של מזל טוב, פוריות או חוכמה. גם בתרבות המודרנית, לטאות זוכות לייצוגים שונים. הן משמשות כחיות מחמד פופולריות, מופיעות בסרטים ובספרים, ואף משמשות השראה לעיצובים וטכנולוגיות שונות. המחקר המדעי על לטאות תרם רבות להבנתנו את עולם החי. חוקרים גילו מנגנונים מרתקים של התנהגות, רבייה ואבולוציה באמצעות חקר הלטאות, והידע הזה סייע לנו להבין טוב יותר את המגוון הביולוגי ואת יחסי הגומלין בין יצורים חיים לסביבתם.

חרדון מוואנזה וכוח ענק: דוגמאות למגוון הלטאות

חרדון מוואנזה (Agama mwanzae) הוא מין לטאה החיה באפריקה ומתאפיינת בצבעוניות מרשימה ובנטייתה להשתזף על סלעים. כוח ענק (Varanus giganteus) הוא מין של לטאה כוח גדולה החיה באוסטרליה ונחשבת לאחת הלטאות הגדולות בעולם. שני המינים הללו מדגימים את המגוון העצום של הלטאות ואת ההתאמות המיוחדות שלהן לסביבות מחיה שונות. חרדון מוואנזה הסתגל לחיים בסביבה סלעית וחמה, בעוד שכוח ענק פיתח יכולות ציד מרשימות ויכולת לשרוד בתנאי מדבר קשים.

סיכום ומבט לעתיד: שימור עולם הלטאות לדורות הבאים

לטאות הן יצורים מרתקים ומגוונים, הממלאים תפקידים חשובים במערכות האקולוגיות שבהן הן חיות. מגוון הצורות, הגדלים וההתנהגויות שלהן מעורר השתאות ופליאה, ומחקר הלטאות ממשיך לחשוף תגליות חדשות ומפתיעות על עולם החי. עם זאת, לטאות רבות ניצבות בפני איומים משמעותיים על הישרדותן, ואנו חייבים לפעול כדי להגן עליהן ולשמר את המגוון הביולוגי שלהן. שימור בתי הגידול של הלטאות, הגנה על מינים בסכנת הכחדה ומאבק בציד בלתי חוקי הם רק חלק מהצעדים הנדרשים כדי להבטיח שלטאות ימשיכו לשגשג ולרתק אותנו גם בדורות הבאים. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: טגו (מין לטאה)
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות: חברבר (ערוד)
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון של שתי מילים ומעלה: 
איגואנה ימית, זיקית הטריצרטופס, זיקית ים-תיכונית, זיקית מדגסקר, זיקית מזלג, חומט מנומר, חומט סודני, חסרת רגל, חרדון מוואנזה, חרדון מזוקן, חרדון מצוי, טגו רץ, טגו תניני, כוח אפור, כוח ענק, מדברית עינונית, מניפנית אילתית, מניפנית גלילית, מניפנית מצויה, נחושית עינונית, קמטן החורש, שממית הבתים, שממית זוטית, שממית פסטיבה, שממית פרסית
ביטויים דומים: מין לטאה מנומרת תשחץ, מין לטאה מנומרת תשבץ, מין לטאה מנומרת מילון, סוג לטאה מנומרת 5 אותיות, סוג לטאה מנומרת =
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו