רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


חוק פיזיקלי בתחום המגנטיות | חוק פיזיקלי בתחום המגנטיות תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה חוק פיזיקלי בתחום המגנטיות. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "חוק פיזיקלי בתחום המגנטיות" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה חוק פיזיקלי בתחום המגנטיות בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

חוק לנץ: מאחורי הקלעים של זרם מושרה

עולם הפיזיקה מלא בתופעות מרתקות, וחוק לנץ הוא ללא ספק אחת מהן. חוק זה, הקרוי על שם הפיזיקאי הגרמני-בלטי היינריך לנץ, עוסק בקשר המסתורי בין שדות מגנטיים לזרמים חשמליים, וקובע כיצד שינויים בשדה המגנטי גורמים להיווצרות זרם חשמלי חדש.

במאמר זה, נצא למסע מרתק אל תוך עולם חוק לנץ, ונבין כיצד הוא פועל, מהן השלכותיו, וכיצד הוא משפיע על חיינו.

מהו זרם מושרה?

לפני שנצלול אל תוך חוק לנץ, חשוב להבין מהו זרם מושרה. זרם מושרה הוא זרם חשמלי שנוצר במוליך כתוצאה משינוי בשדה המגנטי העובר דרכו. תופעה זו ידועה בשם "השראה אלקטרומגנטית", והיא עומדת בבסיס פעולתם של טכנולוגיות רבות, כמו שנאים, גנרטורים ומנועים חשמליים.

חוק לנץ: עיקרון פשוט עם השלכות משמעותיות

חוק לנץ קובע עיקרון פשוט אך בעל השלכות משמעותיות: "בפעולתו המגנטית, הזרם המושרה מתנגד לסיבת היווצרותו." במילים אחרות, השדה המגנטי שנוצר כתוצאה מהזרם המושרה פועל בניגוד לכיוון השינוי בשדה המגנטי שגרם לו.

ניתן להבין זאת בצורה אינטואיטיבית כניסיון של המערכת "להתנגד" לשינוי שחל בה. לדוגמה, אם נכניס מגנט לתוך סליל נחושת, השדה המגנטי של המגנט יגרום להיווצרות זרם חשמלי בסליל. זרם זה, בתורו, ייצור שדה מגנטי משלו, שיפעל בניגוד לכיוון השדה המגנטי של המגנט וינסה "לדחוף" אותו החוצה.

נוסחת חוק לנץ:

הקשר בין השינוי בשטף המגנטי (Φ) לכא"מ (כוח אלקטרו מניע) המושרה (ε) נתון על ידי הנוסחה הבאה:

ε = - dΦ / dt

כאשר:

ε הוא הכא"מ המושרה (ביחידות וולט)
Φ הוא שטף המגנטי (ביחידות ובר)
t הוא הזמן (ביחידות שניות)
הסימן השלילי בנוסחה מציין שהכא"מ המושרה פועל בניגוד לכיוון השינוי בשטף המגנטי.

דוגמאות ליישומים של חוק לנץ:

חוק לנץ משמש ביישומים רבים בחיי היומיום, ביניהם:

שנאים: שנאים פועלים על סמך עיקרון ההשראה האלקטרומגנטית. על ידי שינוי מספר הסיבובים בשתי הכריכות של השנאי, ניתן להגדיל או להקטין את הכא"מ המושרה, וכך להפוך מתח חשמלי אחד למתח אחר.

גנרטורים: גנרטורים מייצרים חשמל על ידי סיבוב סליל נחושת בתוך שדה מגנטי קבוע. סיבוב זה גורם לשינוי בשטף המגנטי העובר דרך הסליל, וכתוצאה מכך להיווצרות זרם חשמלי.

בלמים חשמליים: בלמים חשמליים פועלים על ידי יצירת זרם חשמלי מושרה בתנועה של גלגל הרכבת. זרם זה גורם להיווצרות שדה מגנטי שמתנגד לתנועה, וכך מאט את הרכבת.

חוק לנץ בחיי היומיום: דוגמאות מרתקות

חוק לנץ משפיע על חיינו בדרכים רבות, גם אם איננו מודעים לכך. לדוגמה, כאשר אנו משתמשים בטלפון הסלולרי, אנו מסתמכים על טכנולוגיות המבוססות על חוק לנץ. האנטנה של הטלפון קולטת גלי רדיו, שהם שדות מגנטיים מתנדנדים. שדות מגנטיים אלו גורמים להיווצרות זרם חשמלי מושרה באנטנה, זרם זה משמש לפענוח המידע המועבר על ידי גלי הרדיו.

דוגמה נוספת לשימוש בחוק לנץ היא במכשירים רפואיים כמו MRI (דימות תהודה מגנטית). במכשיר זה, אדם מונח בתוך שדה מגנטי חזק מאוד. שדה זה גורם להיווצרות זרמים חשמליים מושרים ברקמות גופו של האדם. זרמים אלו נמדדים על ידי המכשיר ויוצרים תמונות תלת ממדיות של הרקמות. תמונות אלו יכולות לסייע לאבחון מחלות ופציעות.

לסיכום:

חוק לנץ הוא חוק פיזיקלי חשוב הקובע את הקשר בין שינויים בשדה מגנטי לזרמים חשמליים מושרים. חוק זה משמש ביישומים רבים בחיי היומיום, החל משנאים וגנרטורים ועד לטלפונים סלולריים וכרטיסי אשראי. הבנת חוק לנץ יכולה לעזור לנו להבין טוב יותר את העולם סביבנו ולפתח טכנולוגיות חדשות ומתקדמות. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: לנץ (חוק פיזיקלי)
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:

ביטויים דומים: חוק פיזיקלי בתחום המגנטיות מילון, חוק פיזיקלי בתחום המגנטיות פירוש, חוק פיזיקלי בתחום המגנטיות תשחץ, חוק פיזיקלי בתחום המגנטיות תשבץ, חוק פיזיקלי בתחום המגנטיות 3 אותיות
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו