רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


מחזה דרמטי עצוב, חזיון תוגה | מחזה דרמטי עצוב, חזיון תוגה תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה מחזה דרמטי עצוב, חזיון תוגה. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "מחזה דרמטי עצוב, חזיון תוגה" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה מחזה דרמטי עצוב, חזיון תוגה בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

מהו מחזה ? 

המחזה הוא צורת ביטוי ספרותית מרתקת, המשלבת דיאלוגים, מונולוגים ותיאורים ומציגה אותם כהצגה בימתית, תוך יצירת חוויה אמנותית ייחודית. מעבר לחשיבותו כסוגה תאטרונית, למחזה ערך רב כיצירה ספרותית אוטונומית, המאפשרת לחוקרי ספרות לעסוק בניתוח מלל, דמויות ורעיונות.

ראשית המחזה ביוון העתיקה

המחזה נטוע בשורשי התרבות המערבית, כשראשיתו בפולחני היין של דיוניסוס ביוון העתיקה. מאותן חגיגות דתיות פרימיטיביות, התפתחו הטרגדיה והקומדיה כסוגות מובחנות, בהשפעת הוגים כגון אריסטו. לאורך ההיסטוריה התגוונו סוגות משנה ופרומים חדשים, אך הטרגדיה והקומדיה נותרו שתי הזרועות המרכזיות של המחזה.

הטרגדיה

הטרגדיה היא סוגה ספרותית ותיאטרונית עתיקה שמקורותיה ביוון העתיקה. מדובר בסיפור דרמטי העוסק בגיבור טרגי, לרוב אציל או בעל מעמד גבוה, שנקלע למשבר קיצוני וסובל מייסורים נוראיים. הגיבור הטרגי, כמו אדיפוס במחזהו המפורסם של סופוקלס, לוקה בחטא יוהרה והיבריס (גאווה יתרה), ובשל תכונותיו אלה הוא מוביל את עצמו לאסון ולגורל טרגי שלעיוורון וגלות. הטרגדיה עוסקת בשאלות יסוד של הקיום האנושי וחותרת לעורר רגשות עזים של פחד ורחמים בקרב הצופים. לסוגה זו מרכיב מוסרי-פילוסופי, והיא נחשבת לנעלה וראויה להערכה רבה באמנות. יוצרים טרגיים בולטים הם סופוקלס, יורופידס ושייקספיר עם "המלט" ו"מקבת".

המלודרמה

המלודרמה היא ז'אנר תיאטרלי וקולנועי שמקורותיו באירופה של המאה ה-19. היא מתאפיינת בעלילה רגשנית ביותר עם אירועים דרמטיים קיצוניים כמו התלבטויות של לבבות שבורים, משברי נישואין ואובדן יקירים. למרות האלמנטים הטרגיים, המלודרמה שואפת בדרך כלל לסוף טוב עבור הגיבורים. המניעים והקונפליקטים מוצגים באופן מוגזם ובוטה, תוך פנייה ישירה לרגשות הקהל ולא לתבונתו. הדמויות בז'אנר זה סטראוטיפיות ביותר - הטובים "טובים מדי" והרעים "רעים עד צמרת שערם". המטרה המרכזית של המלודרמה היא לעורר התרגשות רגשית בקרב הצופים, גם במחיר איבוד ריאליזם. דוגמאות בולטות כוללות את הסרטים המרגשים "אימהות ובנות" ו"אגנס בראון".

הקומדיה

הקומדיה היא סוגה שמטרתה להשיג תגובה של צחוק ובידור מצד הצופים/קוראים, באמצעות יצירת מצבים הומוריסטיים מוגזמים והצגת דמויות מגוחכות כמו הפילוסוף הססגוני במחזותיו של מולייר. הקומדיות עושות שימוש באמצעי הומור כמו הגזמה, סטירה חריפה, פרודיות על נושאים חברתיים והיפוך תפקידים מגוחך. הדמויות הן לרוב דמויות סטראוטיפיות או קריקטוריות על מנת ליצור קונפליקטים ומצבים מוכרים ומצחיקים בעיני הקהל. העלילה בקומדיה בדרך כלל פשוטה ולא מורכבת, וחשוב ממנה הוא ההומור שמשולב בה. הקומדיה משמשת ככלי לבידור, אבל גם עשויה לשמש לביקורת חברתית נוקבת באמצעות הסאטירה. יוצרים קומיים בולטים בז'אנר זה הם אריסטופאנס עם "הצפרדעים", מולייר, צ'רלי צ'פלין וקומיקאים עכשוויים כמו ג'רי סיינפלד.

דרמה קומית

דרמה קומית, או קומדיה דרמטית, היא סגנון ייחודי שמשלב בין שני סגנונות מנוגדים - הקומדיה והדרמה. בעוד הקומדיה הקלאסית מטרתה להצחיק ולבדר את הצופים באמצעות הומור והגזמות קומיות, והדרמה הרצינית חושפת קונפליקטים אנושיים עמוקים וטרגדיות, הדרמה הקומית לוקחת את שני הסגנונות האלה ומערבבת אותם יחדיו. סדרות כמו "האנטומיה של גרייס" ו"באפי הציידת הערפדים" הן דוגמאות טובות לדרמות קומיות. הן עוסקות בנושאים רציניים כמו רפואה וציד ערפדים, אך גם משלבות רבות מצבים קומיים והומור. סרטים כמו "קומדיה טראגית" ו"אופנה נואשת" משלבים באופן דומה בין רגעים רגשיים עמוקים לבין הומור. בדרמות קומיות אלו הצופים חווים תחושות רגשיות עזות מהרגעים הדרמטיים, אך גם מתבדרים מההומור והקומדיה שמשולבים בהן, תוך יצירת חוויה מורכבת של טרגי וקומי גם יחד.

לסיכום:

המחזה הוא צורת ביטוי ספרותית ותיאטרונית עשירה ומגוונת, הכוללת סוגות שונות כמו הטרגדיה הקלאסית, המלודרמה הרגשנית והקומדיה המבדרת. לאורך ההיסטוריה התפתחה גם הדרמה הקומית - סגנון ייחודי המשלב רגעים דרמטיים ורגשיים לצד הומור וקומדיה באותה יצירה. היכולת לעורר אצל הצופה תחושות מנוגדות של עצב ושמחה, כאב וצחוק, היא יתרון ייחודי של ז'אנר הדרמה הקומית, המשקף את המורכבות האנושית ומעניק חוויה רבת-פנים לצופים. מכלול הסוגות במחזה הופך אותו לכלי ביטוי רב-עוצמה, המאפשר מגוון רחב של עלילות, דמויות ורעיונות ספרותיים. בהצלחה!



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות: חלום (חזיון לילה)
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות: טרגדיה
פתרון 7 אותיות:
  
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:

ביטויים דומים: מחזה דרמטי עצוב, חזיון תוגה מילה נרדפת, מחזה דרמטי עצוב, חזיון תוגה פירוש, מחזה דרמטי עצוב, חזיון תוגה תשחץ, מחזה דרמטי עצוב, חזיון תוגה תשבץ, מה זה מחזה דרמטי עצוב, חזיון תוגה?, מחזה דרמטי עצוב, חזיון תוגה 6 אותיות
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו