רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


ירד מהפסים, "השתגע" | ירד מהפסים, השתגע תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה ירד מהפסים, השתגע. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "ירד מהפסים, השתגע" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה ירד מהפסים, "השתגע" בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה.

שיגעון בעת העתיקה

בעת העתיקה, השיגעון היה מושג רב-פנים שנתפס במגוון אופנים בתרבויות שונות. במיתולוגיה היוונית, למשל, השיגעון נתפס כגורם חיצוני שנכפה על בני האדם על ידי האלים. באיליאדה של הומרוס (משורר יווני), גיבורי הסיפור נראו כנתונים לחסדיהם של כוחות על-טבעיים, כאשר השיגעון הוצג לעיתים קרובות כזעם אלוהי או כעונש על חטאים. בתרבויות כמו בבל וארם נהריים, האמינו שהפרעות נפשיות נגרמות כתוצאה מפלישה של רוחות רעות, כישופים או הפרת טאבו, והשיגעון נחשב לעונש או לגורל שנכפה על האדם על ידי כוחות על-טבעיים. הדיבוק, לדוגמה, שימש כאמצעי להסביר תופעות של התנהגות חריגה, כאשר האמונה הייתה שהאדם נטרף על ידי רוח רעה. תפיסות אלו הצביעו על חוסר הבנה של המצב הנפשי כתופעה פנימית והעדיפו להסביר אותו באמצעות גורמים חיצוניים מיסטיים.

שפיות ושיגעון במקרא ובמיתולוגיה היוונית

במקרא, השיגעון מופיע כעונש אלוהי על חטאים. אזכור מוקדם לכך נמצא כאשר האל מאיים לשגע את בני ישראל אם יפרו את חוקי התורה. השיגעון במקרא מתואר כטירוף הדעת והפרעה של הנפש, כשהאל נתפס כמכתיב את העונשים הללו. במיתולוגיה היוונית, האלוהות הייתה נתפסת כמי שמכתיבה את גורלם של בני האדם, והשיגעון הובן כתגובה לכעס האלים. גיבורים כמו אכילס התנהגו לעיתים קרובות בצורה שנחשבה לשיגעון, כתוצאה מזעם האלים. תפיסות אלו מחזקות את הרעיון שבני האדם אינם שולטים במעשיהם באופן מלא, וכי כוחות על-טבעיים הם שמנהלים את התנהגותם.

השפיות כמונח משפטי

במערכת המשפטית המודרנית, שפיות מוגדרת כמצב נפשי שבו אדם מסוגל להבחין בין טוב לרע ולהבין את תוצאות מעשיו. קביעת השפיות היא תהליך מורכב הכולל הערכה פסיכיאטרית ומשפטית. מומחים רפואיים מבצעים הערכות פסיכיאטריות כדי לקבוע אם אדם היה שפוי בעת ביצוע עבירה פלילית. במקרה שהאדם נמצא בלתי שפוי, הוא עשוי להיות פטור מאחריות פלילית ולהישלח לטיפול פסיכיאטרי במקום למאסר. מושג זה אינו מונח רפואי גרידא אלא משפטי, ומשמעותו שונה בהקשרים שונים. מערכת המשפט מתמקדת בשאלה האם האדם היה מסוגל להפעיל שיקול דעת סביר ולהבין את תוצאות מעשיו בזמן ביצוע העבירה.

תאוריית השפיות של אלפרד קורזיבסקי

אלפרד קורזיבסקי פיתח תאוריה חדשנית לשפיות במסגרת הסמנטיקה הכללית, שהציבה את ההתאמה המבנית בין התגובות שלנו לעולם לבין המציאות הפיזית כמפתח להבנת השפיות. קורזיבסקי השתמש במשל המפה והטריטוריה כדי להמחיש את רעיונותיו, וטען כי מפה מדויקת מבחינה מבנית משקפת את המציאות בצורה מועילה, כך גם התיאוריות המדעיות צריכות לשקף את המציאות הפיזית. הוא האמין שהמדע, בשאיפתו להתאמה מתמדת בין תאוריות לעובדות, מקדם את ההבנה שלנו את העולם ומשפר את השפיות שלנו. קורזיבסקי טען שגישה מדעית המתאימה כל העת את ההשערות שלנו למציאות היא הדרך לשפיות. תאוריה זו מציעה פרספקטיבה חדשה על השפיות, הרואה בה תהליך דינמי של התאמה למציאות באמצעות שיטות מדעיות.

השפיות והחברה השפויה לפי אריך פרום

אריך פרום, בספרו "החברה השפויה", הציע כי לא רק יחידים אלא גם חברות שלמות יכולות להיות חסרות שפיות. פרום טען כי אחת מהטעויות הגדולות ביותר של החברה היא ההנחה שאם רוב האנשים חולקים באותו רעיון, הרי הוא נכון. הוא הצביע על תופעות כמו "שיגעון בשניים" ו"שיגעון במיליון" כדי להמחיש את הנקודה שהמונחים קונצנזוס ואמת אינם זהים. פרום הדגיש כי העובדה שמיליוני אנשים חולקים באותן דעות מוטעות אינה הופכת אותן לאמיתות. הוא הציע שהחברה צריכה לבחון את ערכיה ואת השקפותיה באופן ביקורתי יותר ולהימנע מאימות קונצנזוסאלי כמדד לאמת.

השיגעון והשפיות ברפואה המודרנית

הרפואה המודרנית מגדירה שיגעון במונחים כמו "מחלת נפש", "פסיכוזה" ו"הפרעה פסיכיאטרית קשה". המונחים הללו משקפים התנהגויות ודפוסים נפשיים אבנורמליים המפריעים לתפקוד היומיומי של החולה. כיום, המונחים "שיגעון" ו"טירוף" אינם בשימוש רפואי רשמי אלא מופיעים בשפה היומיומית כדרך לתאר התנהגויות קיצוניות או חורגות מהנורמה. הפסיכיאטריה המודרנית מתמקדת במתן אבחנות ברורות ובטיפול בהתנהגויות הנחשבות לאבנורמליות, תוך התחשבות בגורמים נוירולוגיים ופסיכולוגיים. הטיפולים כוללים תרופות, פסיכותרפיה ושיטות טיפול נוספות שמטרתן לשפר את תפקוד החולה ולהקטין את השפעת המחלה על חייו.

המונחים שיגעון ושפיות בשיח היומיומי

בשיח היומיומי, המונחים "שיגעון" ו"שפיות" משמשים לתיאור מגוון רחב של התנהגויות ותחושות. לעיתים קרובות משתמשים במונחים אלו כעלבונות או הערות פוגעות לתיאור אנשים המתנהגים בצורה קיצונית או לא נורמלית. עם זאת, ישנם גם שימושים חיוביים למונחים אלו, כמו בביטוי "חיים משוגעים" שמתארים חיים מלאי הרפתקאות ובילויים. בשיח המשפטי, המונח "אי-שפיות" מופיע בהקשרים של הגנת אי-שפיות, כאשר נאשמים טוענים כי אינם אחראים למעשיהם עקב מצבם הנפשי. ההבדל בשימוש במונחים אלו בהקשרים שונים משקף את המורכבות של הנושא ואת החשיבות של הבנה מדויקת של המשמעות שלהם.

לסיכום

המדריך בחן את המושגים שיגעון ושפיות מהעת העתיקה ועד הימים המודרניים, תוך התמקדות בהיבטים היסטוריים, משפטיים, רפואיים ותרבותיים. השיגעון, שנתפס בעבר כתופעה מיסטית ונשלטת על ידי כוחות על-טבעיים, הפך במערכת המשפטית המודרנית למושג המגדיר אחריות פלילית. הרפואה המודרנית מתמקדת בהבנה מדעית של השיגעון ובטיפול בו, בעוד השימוש במונחים אלו בשיח היומיומי משתנה בהתאם להקשרים תרבותיים וחברתיים. הבנת ההיסטוריה והמשמעויות השונות של המונחים יכולה לספק תובנות חשובות על השפעתם בחברה כיום ועל הכיוונים האפשריים של מחקר בתחום זה בעתיד.
בהצלחה !


מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
  
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון של שתי מילים ומעלה: 
איבד את השפיותהתחלק על השכל, יצא מדעתו, נטרפה עליו דעתו, נפל לו בורג
ביטויים דומים: ירד מהפסים, השתגע מילון, ירד מהפסים, השתגע מילה נרדפת, ירד מהפסים, השתגע תשחץ, ירד מהפסים, "השתגע" תשבץ, ירד מהפסים, "השתגע" 8 אותיות
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו