רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


מחלה הנגרמת מווירוס ההרפס | מחלה הנגרמת מוירוס ההרפס תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה מחלה הנגרמת מוירוס ההרפס. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "מחלה הנגרמת מווירוס ההרפס" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה מחלה הנגרמת מווירוס ההרפס בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

מחלה הנגרמת מווירוס ההרפס - מבוא וגורם המחלה

שלבקת חוגרת, הידועה גם בשם הרפס זוסטר, היא מחלה וירלית שנגרמת על ידי נגיף הווריצלה-זוסטר (VZV) משפחת נגיפי ההרפס. מדובר בהתפרצות חוזרת של אותו נגיף שגורם גם לאבעבועות רוח (מחלת ילדים) בילדות. לאחר החלמה מאבעבועות רוח, הנגיף נשאר רדום בתאי העצב התחושתיים ועלול להתפרץ שוב בשלב מאוחר יותר בחיים, בצורת שלבקת חוגרת. הנגיף VZV הוא שכיח ביותר, וכ-98% מהאוכלוסייה בארה"ב נחשפו אליו. כ-30% מהאוכלוסייה צפויה לפתח שלבקת חוגרת במהלך חייהם, עם סיכון משמעותית מוגבר מגיל 50 והלאה.

תסמיני שלבקת חוגרת והסיבוכים האפשריים

התסמינים הראשונים של שלבקת חוגרת כוללים כאב עצבי מקדים ותחושת גרד באזורי הגוף המונשרים על ידי העצבים הנגועים. לאחר מכן, מופיעה פריחה שלפוחיתית וכואבת בעור, לפי מיקום העצבים הנגועים. הפריחה נעלמת תוך 3-4 שבועות, אך עלולות להישאר צלקות. הסיבוך העיקרי הוא נוירלגיה פוסט-הרפטית - כאב ממושך שנמשך שבועות ועד שנים לאחר היעלמות הפריחה. הכאב חריף, בעל אופי של שריפה, מתגבר מגירויים קלים והוא פוגע באיכות החיים. סיבוכים נוספים אפשריים הם זיהומים משניים, תופעות פסיכולוגיות וסיכון לפגיעה בעין או באוזן במקרים של שלבקת בפנים.

גורמי סיכון והיחלשות מערכת החיסון

גורם המפתח להתפרצות שלבקת חוגרת הוא היחלשות במערכת החיסון של הגוף. היחלשות כזו מתרחשת באופן טבעי עם העלייה בגיל, אך גם בעקבות גורמים נוספים: לחץ וסטרס סביבתיים, טיפולים רפואיים מדכאי חיסון (כימותרפיה, קרינה, תרופות ביולוגיות), תרופות ספציפיות (סטטינים, נוגדי דלקת), חיסונים לווירוסים אחרים ומחלות המכשילות את מערכת החיסון. לכן, קבוצות הסיכון העיקריות הן מבוגרים, חולים באונקולוגיה ובמחלות אוטואימוניות, ומושתלים.

חיסון זוסטאווקס - מידע והמלצות

חיסון זוסטאווקס מכיל את זן הנגיף החי המוחלש של אבעבועות רוח/שלבקת חוגרת ומיועד למבוגרים מגיל 50. הוא ניתן במנה יחידה תת-עורית והוכח כיעיל במניעת התפרצויות חדשות של שלבקת חוגרת בכ-50% במהלך 3 שנים לאחר החיסון. תופעות הלוואי השכיחות הן כאב ראש, תגובות מקומיות וחום קל. ארגוני בריאות כמו ה-CDC ממליצים על מתן החיסון באופן שגרתי לבני 60 ומעלה ללא התוויות נגד, וכן לחולים העומדים לעבור טיפולים מדכאי חיסון. גם למי שכבר חלה בעבר בשלבקת חוגרת מומלץ להתחסן.

חיסון שינגריקס - יתרונות והמלצות עדכניות

בשנת 2017 אושר חיסון חדש, שינגריקס, המבוסס על חלבון רקומביננטי ואדג'ובנט. בניסויים קליניים הוכח כיעיל יותר מזוסטאווקס, עם הפחתה של כ-90% בשכיחות שלבקת חוגרת תוך 3 שנים. היתרון נובע מכך שהוא אינו מכיל נגיף חי. תופעות הלוואי בשינגריקס כוללים יותר תגובות סיסטמיות בינוניות כמו כאבי ראש, שרירים ועייפות. המלצות ה-CDC ומשרד הבריאות הישראלי העדכניות הן להעדיף את החיסון שינגריקס על פני זוסטאווקס. מומלץ גם לקבל את שינגריקס למי שכבר חוסן בזוסטאווקס בעבר.

טיפול בשלב החריף של שלבקת חוגרת

בשלב החריף של שלבקת חוגרת, התערבות מהירה חשובה להקלת התסמינים ומניעת סיבוכים. תרופות אנטי-ווירליות כמו אסיקלוביר, פמסיקלוביר וואלאסיקלוביר מקצרות את משך המחלה האקוטית והכאב כאשר ניתנות בשלב מוקדם. שילוב עם סטרואידים עשוי לסייע בהקלה ובריפוי מהיר יותר של הנגעים. כמו כן, משככי כאבים כגון תרופות נגד כאבים נוירופתיים, אופיואידים וכדומה, נדרשים לשיכוך הכאבים החריפים הנלווים למחלה האקוטית.

טיפול בנוירלגיה פוסט-הרפטית וסיבוכים

הטיפול באתגר של כאבים ממושכים בנוירלגיה פוסט-הרפטית לאחר שלבקת חוגרת הוא מורכב ומגוון. תרופות נוגדות דיכאון ופרכוס, כמו פרגבאלין (ליריקה), נמצאו כיעילות בשיכוך כאבי הנוירלגיה. אופיואידים וחוסמי קולטני גלוטמאט עשויים לסייע גם הם. במקרים קשים, ניתן לשקול טיפולים פולשניים יותר כמו חסימות עצב, גירוי חשמלי של חוט השדרה וזריקות אפידורליות של חומרי הרדמה וסטרואידים. 

טיפול רב-תחומי, הכולל טיפול פסיכולוגי וליווי רפואי הולם, הוא חיוני להתמודדות עם הכאבים הממושכים והשפעותיהם. חשוב גם להתייחס לטיפול בסיבוכים נלווים כמו זיהומים משניים, דיכאון וחרדה ובמקרים של פגיעה באברים מסוימים כמו העין או האוזן.

טיפול תומך - חשיבות ההסבר והגישה לחולה

חלק משמעותי בטיפול בשלבקת חוגרת הוא הטיפול התומך, הכולל הסבר מלא של הרופא לחולה על טיבה של המחלה, תסמיניה והטיפול הנדרש. חשוב להסביר על החשיבות העליונה של שמירה על ניקיון הפריחה והמשגיח ולהימנע מטיפולים מקומיים חיצוניים שעלולים להזיק. יש גם להנחות את החולים בשימוש בקומפרסים קרים לשם הרגעה. גישה רגישה, סבלנית ומתחשבת בצרכיו הפיזיים והנפשיים של החולה, בהקשבה לתלונותיו ושאלותיו, היא חלק בלתי נפרד מהטיפול האיכותי במחלה זו.

הערה: המידע במאמר זה נועד למטרות אינפורמטיביות בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי מקצועי. אין להסתמך על המידע המוצג כאן לצורך אבחון או טיפול בשלבקת חוגרת או בכל מצב רפואי אחר. מומלץ תמיד להתייעץ עם רופא או גורם רפואי מוסמך לפני קבלת החלטות הנוגעות לבריאותכם. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות: שלבקת 
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון של שתי מילים ומעלה: 
שלבקת חוגרת
ביטויים דומים: מחלה הנגרמת מווירוס ההרפס מילון, מחלה הנגרמת מווירוס ההרפס 5 אותיות, מחלה הנגרמת מווירוס ההרפס תשבץ, מחלה הנגרמת מווירוס ההרפס תשחץ, מחלה הנגרמת מווירוס ההרפס מילה נרדפת
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו