רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


השמצות וגידופים | השמצות וגידופים תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה גידופים והשמצות. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "גידופים והשמצות" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה השמצות, גידופים בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 
מילים שפוגעות: המחיר החברתי של דיבור פוגעני

הכוח ההרסני של המילה

בעולם שבו תקשורת היא מפתח להצלחה, מילים יכולות לבנות גשרים או להרוס חיים. דיבור פוגעני, הכולל השמצות, גידופים, דברי בלע, לשון הרע ודברי בוז, מהווה אתגר משמעותי לחברה המודרנית. מונחים אלו, שורשיהם נטועים עמוק במסורת היהודית ובשפה העברית, משקפים את המורכבות של תקשורת אנושית. "לזות שפתיים", ביטוי מקראי עתיק, מתאר את הנטייה האנושית לעוות את האמת או להפיץ שקרים במטרה לפגוע. בעידן הדיגיטלי, כאשר מידע נע במהירות הבזק, השפעתן של מילים פוגעניות מתעצמת, והן יכולות להותיר צלקות עמוקות בנפשם של יחידים וקהילות כאחד.

המאבק המשפטי נגד לשון הרע

החברה הישראלית, כמו מדינות רבות אחרות, מתמודדת עם האתגר של הגנה על כבוד האדם מבלי לפגוע בחופש הביטוי. חוק איסור לשון הרע, שנחקק ב-1965, מנסה לאזן בין זכויות אלו. החוק מגדיר לשון הרע כפרסום העלול להשפיל אדם, לעשותו מטרה לשנאה או בוז, או לפגוע במשרתו או במקצועו. מקרה מפורסם שממחיש את מורכבות הנושא הוא תביעת הדיבה של אריאל שרון (מראשי ממשלות ישראל) נגד עיתון "הארץ" בשנות ה-90. המשפט עורר דיון ציבורי סוער על גבולות חופש העיתונות וזכות הציבור לדעת, והדגיש את הצורך באיזון עדין בין הגנה על שמו הטוב של אדם לבין שמירה על עיתונות חופשית וביקורתית.

השלכות פסיכולוגיות של פגיעה מילולית

מעבר להיבט המשפטי, לדיבור פוגעני יש השלכות פסיכולוגיות עמוקות. מחקרים מראים כי קורבנות של השמצות ולשון הרע עלולים לסבול מירידה חדה בהערכה העצמית, חרדה כרונית ואף דיכאון קליני. דוגמה מוחשית לכך היא מקרה של מורה בבית ספר תיכון, שסבלה מהשמצות מצד תלמידים ברשתות חברתיות. ההשמצות, שכללו האשמות שווא בהתנהגות לא הולמת, הובילו לא רק לפגיעה במוניטין המקצועי שלה, אלא גם לתקופה ארוכה של דיכאון וחרדה חברתית. מקרה זה ממחיש כיצד מילים יכולות להרוס קריירה ולשבש חיים, ומדגיש את הצורך במנגנוני הגנה חברתיים ומשפטיים יעילים.

דיבור פוגעני בעולם הדיגיטלי

הרשתות החברתיות והתקשורת המקוונת יצרו זירה חדשה להפצת לשון הרע והשמצות. האנונימיות היחסית ברשת מאפשרת לאנשים להפיץ מידע מזיק ללא חשש מיידי מהשלכות. פרשת Cambridge Analytica, שחשפה את הניצול לרעה של מידע אישי ברשתות חברתיות, היא דוגמה בולטת לסכנות הטמונות בעידן הדיגיטלי. מקרה זה הוביל לדיון גלובלי על אחריות הפלטפורמות המקוונות ועל הצורך ברגולציה מחמירה יותר. חברות טכנולוגיה גדולות משקיעות כיום משאבים רבים בפיתוח אלגוריתמים לזיהוי תוכן פוגעני ומערכות לאימות מידע, אך האפקטיביות של פתרונות אלה עדיין מוטלת בספק.

מבט השוואתי: גישות תרבותיות לדיבור פוגעני

תרבויות שונות מתייחסות באופן שונה לסוגיית הדיבור הפוגעני. בעוד שביהדות, איסור לשון הרע נחשב לאחד החמורים ביותר, דתות אחרות מדגישות היבטים שונים של תקשורת אתית. בבודהיזם, למשל, "דיבור נכון" הוא חלק מהדרך האצילה המשמונה, המדגישה את חשיבות הדיבור האמיתי והמועיל. בארצות הברית, פסק הדין המפורסם בעניין New York Times Co. v. Sullivan משנת 1964 קבע סטנדרט גבוה להוכחת לשון הרע נגד דמויות ציבוריות, מה שהוביל להגנה חזקה יותר על חופש העיתונות. לעומת זאת, באנגליה, חוקי הדיבה המחמירים יותר הובילו לתופעה של "תיירות דיבה", כאשר תובעים העדיפו להגיש תביעות בבריטניה בשל הסיכוי הגבוה יותר לזכות.

אסטרטגיות להתמודדות וטיפול

התמודדות יעילה עם דיבור פוגעני דורשת גישה רב-ממדית. קבוצות תמיכה ותוכניות מנטורינג הן כלים יעילים. דוגמה מעניינת היא תוכנית שהופעלה בבית ספר בתל אביב, שבה תלמידים עברו סדנאות לפיתוח אמפתיה ומיומנויות תקשורת לא אלימה. התוכנית הובילה לירידה משמעותית במקרי בריונות מילולית ולשיפור באקלים הבית ספרי. ברמה המערכתית, בתי ספר ומקומות עבודה מיישמים יותר ויותר מדיניות של "אפס סובלנות" להשמצות וגידופים, תוך יצירת מנגנונים ברורים לטיפול במקרים כאלה.

לקראת עתיד של תקשורת מכבדת

המאבק נגד דיבור פוגעני הוא משימה מתמשכת המחייבת מאמץ משותף של החברה כולה. חינוך לאוריינות דיגיטלית, פיתוח מיומנויות של תקשורת מכבדת ויצירת מרחבים בטוחים לדיאלוג הם צעדים חיוניים בדרך לחברה סובלנית יותר. ארגונים כמו "הליגה נגד השמצה" בארצות הברית מובילים מאבק נחוש נגד ביטויי שנאה ואפליה, ומספקים דוגמה לפעילות אזרחית אפקטיבית בתחום זה. בסופו של דבר, האחריות מוטלת על כל אחד מאיתנו לבחור את מילותינו בקפידה ולזכור את הכוח העצום הטמון בהן - הכוח לבנות או להרוס, לאחד או לפלג, לרפא או לפצוע. רק באמצעות מודעות ומאמץ מתמיד נוכל ליצור מרחב תקשורתי בריא ומכבד לכולם.
בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות: חרפות
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון של שתי מילים ומעלה: 
דברי בלע 

ביטויים דומים: השמצות וגידופים תשחץ, השמצות וגידופים תשבץ, השמצות וגידופים מילה נרדפת, השמצות וגידופים 7 אותיות, השמצות וגידופים שתי מילים, מה זה השמצות וגידופים?
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו