רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


עיר מקראית | עיר מקראית תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה עיר מקראית. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "עיר מקראית" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה עיר מקראית בתשבץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. לעתים יכולים להופיע בתשחץ הערכים הבאים: עיר קדומה בשומרוןעיר כהנים מקראיתעיר תנ"כית, עיר מבצר מקראיתעיר מקראית, שבה מצא דוד מקלט בבורחו מפני שאול המלךעיר מקראית בגלילעיר מקראית במצרים התחתונה ועוד...  

הגדרה:

עיר מקראית היא יישוב עירוני המוזכר בתנ"ך, כתבי הקודש של היהדות. ערים אלו שימשו כמרכזי התיישבות, מסחר, פולחן ותרבות בעולם העתיק. הן היו מוקפות בחומות, כללו שערים, מקדשים, ארמונות, שווקים ובתי מגורים.

מאפיינים עיקריים:

  • חומות: שימשו להגנה מפני פולשים, התקפות וביזה. חומות אלו נבנו מחומרים שונים, כגון אבן, לבנים ולבני בוץ. לעיתים, הן כלל מגדלים וחומות כפולות לצורך הגנה מוגברת.
  • שערים: פתחים מבוצרים בחומות שאפשרו כניסה ויציאה של אנשים וסחורות. השערים היו נקודות תורפה ביטחוניות, ולכן נשמרו על ידי שומרים חמושים.
  • מקדש: מקום פולחן דתי מרכזי, בו התקיימו טקסים, קורבנות ותפילות. המבנה המרכזי במקדש היה בדרך כלל היכל, ובו ארון הקודש (בבית המקדש הראשון והשני) או מזבח (בבתי כנסת).
  • ארמון: מקום מושבו של המלך (בבירת הממלכה). ארמונות אלו היו בדרך כלל מבנים גדולים ומפוארים, ובהם אולמות קבלת פנים, חדרי מגורים, גנים וחדרי אוצר.
  • שוק: מרכז מסחר תוסס למכירת מוצרים שונים, כגון מזון, כלי חרס, בדים ותכשיטים. השווקים היו מקום מפגש חברתי חשוב, בו התנהלו עסקאות, חילופי דברים וחדשות.
  • בתי מגורים: נבנו מחומרים שונים (אבן, לבנים, עץ) בהתאם למעמד החברתי של הדיירים. בתי העשירים היו בדרך כלל גדולים ומרווחים יותר, וכללו חצרות, גנים ואף בריכות מים.

חשיבותן של ערים מקראיות:

  • היסטורית: ערים מקראיות הן עדות חשובה לתקופות קדומות, ומאפשרות הבנה מעמיקה של אורח החיים, התרבות והאמונות של העמים שחיו באותה תקופה. הן תורמות להבנה טובה יותר של התפתחות ההיסטוריה האנושית והקשרים בין תרבויות שונות.
  • ארכיאולוגית: חפירות ארכיאולוגיות בערים מקראיות חושפות ממצאים מרתקים (כלי חרס, כלי נשק, תכשיטים, כתובות) התורמים להבנה טובה יותר של התקופה המקראית. ממצאים אלו מאפשרים שחזור של אירועים היסטוריים, הבנת אורח החיים היומיומי וחשיפת תרבויות קדומות.
  • תיירותית: ערים מקראיות מושכות מבקרים מכל רחבי העולם המעוניינים לחוות את ההיסטוריה והאווירה הייחודית של המקום. הן מציעות למבקרים חוויה תרבותית וחינוכית מרתקת, ומאפשרות להם לחוש את הקשר למורשת היהודית ולעבר.

דוגמאות בולטות:

  • ירושלים: עיר הבירה של ישראל, מוזכרת רבות בתנ"ך כעיר הקודש ומרכז דתי לאומי. ירושלים עברה תלאות רבות לאורך ההיסטוריה, אך שמרה על חשיבותה הדתית והתרבותית לאורך כל הדורות.
  • שכם: עיר עתיקה וקדושה, מקום מושבו של אברהם אבינו. שכם שימשה כמרכז מסחרי ותרבותי חשוב כבר בתקופה המקראית, ובה נמצאים שרידים היסטוריים רבים, כגון באר יעקב.
  • חצור: עיר כנענית גדולה, שרידיה נחפרו וניתן לבקר בהם. חצור נחשבה לאחת הערים החשובות ביותר בתקופה הכנענית, ובה נמצאו ממצאים ארכיאולוגיים מרשימים, כגון שער העיר, מקדש
  • באר שבע: עיר עתיקה בדרום הארץ, מוזכרת בתנ"ך כמקום מושבו של אברהם אבינו. באר שבע התפתחה לאורך השנים והפכה לעיר מודרנית ותוססת, תוך שמירה על שרידים היסטוריים רבים, כגון באר אברהם.

ערים מקראיות מפורסמות: בהרחבה

סדום ועמורה: עיר מקראית עתיקה המוזכרת בתנ"ך כמרכז של רשע וחטא. על פי הסיפור המקראי, אלוהים החריב את סדום ועמורהבאש וגופרית בשל התנהגות תושביהן. שרידי הערים טרם נחשפו באופן חד משמעי, אך הן הפכו לסמל תרבותי עבור עולם חוטא ועונש אלוהי.

חברון: עיר עתיקה וקדושה, המוזכרת בתנ"ך כמקום מושבם של אבות האומה - אברהם, יצחק ויעקב. בחברון ממוקמת מערת המכפלה, מקום קבורתם של האבות ואימהותיהם. העיר ידועה גם כמרכז יהודי חשוב לאורך ההיסטוריה, ובה קהילה יהודית ותיקה ומגוונת.

מדין: אזור גיאוגרפי המוזכר בתנ"ך כמקום מושבם של מדיינים, עם נודד שהתנגש בבני ישראל. משה רבנו נשא לאישה את ציפורה, בתו של יתרו כהן מדין. מדין ידועה גם בזכות סיפור "המלחמה במדין", שבו ניצחו בני ישראל את המדיינים תוך הפגנת אמונה וקיום מצוות.

גת: עיר פלשתית עתיקה המוזכרת בתנ"ך כמקום מגוריו של גוליית, הפלשתי הענק שהובס על ידי דוד המלך. גת ידועה גם כמרכז פולחן אלילי, ובה נמצא מקדש האל דגון. שרידי העיר נחשפו בחפירות ארכיאולוגיות, והם מאפשרים הצצה אל אורח החיים הפלשתי בתקופה המקראית.

לסיכום:

ערים מקראיות אלו הן רק דוגמה קטנה מתוך עולם עשיר ומגוון של יישובים עתיקים המוזכרים בתנ"ך. הן מהוות צוהר אל עבר מרתק, ומאפשרות לנו לחוות את ההיסטוריה, התרבות והאמונות של העמים שחיו באותה תקופה

    חשיבות לימוד על ערים מקראיות:

    • הבנה היסטורית: לימוד על ערים מקראיות תורם להבנה מעמיקה של התנ"ך, ההיסטוריה היהודית והתרבות העתיקה.
    • זהות לאומית: ערים מקראיות הן חלק בלתי נפרד מהזהות הלאומית היהודית, וחיבור אליהן מחזק את הקשר לעבר ולמורשת.
    • חינוך ותרבות: לימוד על ערים מקראיות תורם לחינוך ילדים ובני נוער על ההיסטוריה היהודית, ומקנה להם תחושת שייכות ותרבות.
    • תיירות: פיתוח תיירותי של ערים מקראיות תורם לחיזוק הכלכלה המקומית, מושך מבקרים מכל רחבי העולם ומאפשר להם לחוות את ההיסטוריה והתרבות הייחודית של המקום.

    ערים מקראיות הן צוהר אל עבר מרתק, וחשיבותן רבה הן מבחינה היסטורית, ארכיאולוגית, תיירותית וחינוכית. הן תורמות להבנה מעמיקה של התנ"ך, ההיסטוריה היהודית והתרבות העתיקה, ומחזקות את הקשר לעבר ולמורשת. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות: נב, עי
פתרון 3 אותיות: אדם, ארך, גדר, העי, הרר, חרן, קדש, קנת, רקת, שכם, שלם
פתרון 4 אותיות: אדום, יבוס, ינוח, מצפה, מקדה, סדום, סכות, עפרה, צוער, צקלג, שונם, שושן, שילה, תענך, תרצה
פתרון 5 אותיות: גבעון, חברון, חשבון, יריחו, עגלון, עטרות, עלמון, עמורה, ענתות, עקרון, ערוער, תרשיש
פתרון 6 אותיות: אדורים, תחפנחס
פתרון 7 אותיות: 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון של שתי מילים ומעלה: אור כשדים, בית אל, בית לחם, גת חפר, גת רימון, יבש גלעד, עציון גבר, קדש ברנע
ביטויים דומים: עיר מקראית 3 אותיות, עיר מקראית תשחץ, עיר מקראית תשבץ, עיר מקראית מילון
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו