רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


ספינת מעפילים | ספינת מעפילים תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה ספינת מעפילים. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "אוניית מעפילים" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה ספינת מעפילים בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

אוניית מעפילים היא ספינה שיצאה מארצות השפלה, אירופה, או טורקיה, והובילה יהודים לארץ ישראל, תוך הפרת המגבלות שהטילה המנדט הבריטי על העלייה לארץ. ההעפלה אורגנה על ידי היישוב העברי בתקופת המנדט הבריטי משנת 1934 ועד הקמת מדינת ישראל

הרקע

לאחר מלחמת העולם השנייה, אלפי יהודים ניסו לעלות לארץ ישראל כדי למצוא מקלט מפני הפרעות ואנטישמיות. המנדט הבריטי, ששלט בארץ ישראל באותה תקופה, הטיל מגבלות על העלייה לארץ, במטרה למנוע את הקמתה של מדינה יהודית.

העלייה בלתי חוקית

על מנת לעקוף את המגבלות הבריטיות, יהודים רבים החלו לעלות לארץ ישראל באופן בלתי חוקי, באמצעות אוניות מעפילים. ההעפלה כונתה גם עלייה ב', משום שנעשתה בד בבד עם העלייה החוקית באותה עת. אוניות המעפילים היו לרוב ספינות ישנות ומוזנחות.

הבריטים מול המעפילים

הבריטים ניסו לעצור את העלייה הבלתי חוקית, והפעילו כלי שיט ומטוסים כדי לעצור את אוניות המעפילים. אוניות רבות נעצרו על ידי הבריטים, והמעפילים נשלחו למחנות מעצר בקפריסין.

העלייה הבלתי חוקית והקמת המדינה

העלייה הבלתי חוקית סימלה את הרצון העז של היהודים לעלות לארץ ישראל, ולהקים בה מדינה עצמאית. העלייה הבלתי חוקית תרמה רבות להקמת מדינת ישראל, והיוותה גורם מרכזי בלחץ שהופעל על הבריטים לעזוב את ארץ ישראל.

הנה כמה דוגמאות לאוניות מעפילים ידועות:

  • אגיה זוני - אונייה שיצאה מאיטליה ב-1939, והובילה 465 מעפילים.  המעפילים הורדו בחוף אשקלון  למעט 180 שנתקלו בחיילים בריטים, נעצרו, ושוחררו רק לאחר שמספרם נוכה ממכסת אשרות הכניסה.
  • סטרומה - אונייה שיצאה מרומניה ב-1941, והובילה 768  מעפילים. האונייה הוטבעה בים השחור על ידי צוללת סובייטית. כל המעפילים ואנשי הצוות טבעו למעט ניצול אחד. נחשבת לאסון הגדול בתולדות ההעפלה לארץ ישראל
  • אקסודוס - אונייה שיצאה מצרפת ב-1947, והובילה 4,554 מעפילים. האונייה נעצרה על ידי הבריטים, והמעפילים גורשו בחזרה לצרפת, ומשם למחנות העקורים בגרמניה.

העלייה הבלתי חוקית לארץ ישראל הייתה אירוע משמעותי בתולדות העם היהודי, והיא סימלה את הרצון העז של היהודים לעלות לארץ ישראל, ולהקים בה מדינה עצמאית. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: אלי, נתן 
פתרון 4 אותיות: 
אגוז, ג'יפו, דורה, דלין, דלפה, ולוס, יגור, כוכב, ליזל, לילי, לנגב, סנדו, עליה, פלמ"ח, פנצ'ו, קזבק, רפיח
פתרון 5 אותיות: אטרטו, אסימי, אסתיר, ביריה, גאולה, דראגא, הילדה, טורוס, יחיעם, לטרון, מולדת, מילוס, נחשון, סקריה, קדימה
פתרון 6 אותיות: אוניון, בולבול, ההעפלה, התקווה, טאורוס, מורינה, מטרואה, מפקורה, סטרומה, סלבדור, פאריטה, פסיפיק
פתרון 7 אותיות: אטלנטיק, אקסודוס, גבריאלה, הפורצים, לניצחון, פאסיפיק, פוסידון, קולורדו, פרוסולה 
פתרון 8 אותיות ומעלה: ארטימיזה, לקוממיות
פתרון של שתי מילים ומעלה: אגיה זוני, אח"י אילת, אח"י הגנה, אח"י וג'ווד, אליהו גולומב, אנצו סרני, אף-על-פי-כן, ארבע חירויות, בונים ולוחמים, בן הכט, ברכה פולד, ברל כצנלסון, דב הוז, האומות המאוחדות, החייל העברי, המעפיל האלמוני, הנרייטה סאלד, חביבה רייק, חיים ארלוזורוב, חנה סנש, טייגר היל, טירת צבי, י"ד חללי גשר הזיו, יהודה הלוי, ירושלים הנצורה, כ"ג יורדי הסירה, כ"ט בנובמבר, כנסת ישראל, כתריאל יפה, לא תפחידונו, ל"ה גיבורי גוש עציון, מבצע מבוכה, מדינת היהודים, מדינת ישראל, מורדי הגטאות, מקס נורדאו, משמר העמק, נעמי יוליה, קיבוץ גלויות, קרב עמק איילון, שאר ישוב, שבתאי לוז'ינסקי, שיבת ציון, תיאודור הרצל, תל חי
ביטויים דומים: ספינת מעפילים תשבץ, ספינת מעפילים מילון, ספינת מעפילים תשחץ, ספינת מעפילים 4 אותיות
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו