רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


תקופה גיאולוגית | תקופה גאולוגית תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה תקופה גיאולוגית. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "תקופה גאולוגית" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה תקופה גאולוגית בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

מבוא מרתק למאה מיליארדי השנים של התפתחות כדור הארץ

מהי תקופה גאולוגית ומדוע היא חשובה?

תקופה גאולוגית היא יחידת זמן בהיסטוריה הגאולוגית המשקפת את השינויים והאירועים המשמעותיים שעברו על כדור הארץ לאורך מיליארדי השנים. חלוקה זו מאפשרת למדענים להבין את ההתפתחות והתהוות של הכדור שאנו חיים עליו. כל תקופה מאופיינת באירועים ייחודיים, בהתפתחות צורות חיים חדשות או בשינויים אקלימיים דרמטיים, המשרטטים את ההיסטוריה הגאולוגית המרתקת.

התקופות הגדולות: פרקמבריון ופנרוזואיקון

ההיסטוריה הגאולוגית של כדור הארץ מחולקת לשני עידני-על עיקריים - הפרקמבריון והפנרוזואיקון. הפרקמבריון, שנמשך למעלה מ-4 מיליארדי שנים, מכסה את התקופה מראשית היווצרות כדור הארץ ועד להופעת החיים הנראים לעין. הפנרוזואיקון, לעומת זאת, עוסק בהיסטוריה מאז הופעת החיים ועד ימינו. כל אחד מעידני העל האלה מתחלק לעידנים קטנים יותר, המאפשרים הבנה מעמיקה יותר של ההיסטוריה הגאולוגית.

הפרקמבריון: ראשית החיים והתפתחות הכדור

הפרקמבריון, התקופה הארוכה ביותר בהיסטוריה הגאולוגית, מחבק בחובה את ראשית היווצרות כדור הארץ והתפתחות הצורות החיות הראשוניות. בתוך עידן זה ניתן למצוא תקופות משמעותיות כמו האאוארכאיקון, בו הופיעו הפורמות החיות הראשונות, והארכאיקון בו החלו להיווצר היבשות הראשונות. הפריצה הגדולה של עידן זה הייתה התפתחות החיים הראשונים והופעת החמצן באטמוספירה, שסללו את הדרך להמשך ההיסטוריה הגאולוגית.

במהלך תקופת הפרקמבריון התרחשו מספר אירועים והתפתחויות משמעותיים:

נמצאו מאובנים של היצורים הראשונים מרובי התאים ושערניות דמויות תולעים. הביוטה בים הייתה נרחבת, וכללה ספוגים ראשונים ואבות הטרילוביטים. התגלו גם רכיכות בצורת דסקית כדוגמת Dickinsonia. באותה תקופה התרחשה אורוגנזה (פעילות טקטונית) באמריקה הצפונית, בתת היבשת ההודית, באוסטרליה ובאנטארקטיקה. 

נמצאו מאובנים של אקריטרק (Acritarch), סוג של פלנקטון קדום. האורוגנזה באנטארקטיקה נחלשה, בעוד שהתרחשה אורוגנזה פאן-אפריקאית. כמו כן, הייתה אורוגנזה באוסטרליה המערבית בין 920-850 מיליון שנה.

בכלל, תקופת הפרקמבריון התאפיינה בהתפתחות החיים המורכבים בתא יחיד, כגון פרוטיסטים עם גלעין תא. התפתחו גם צורות חיים מרובות תאים והופיע חמצן באטמוספירה. בנוסף, התרחשו אירועים גאולוגיים משמעותיים כמו פעילות אורוגנית עזה והתקרחות עזה שכונתה "תקופת כדור השלג ארץ".

הפנרוזואיקון: עולם החי והצומח המוכר לנו

העידן הפנרוזואיקון, המשתרע מהופעת החיים הנראים לעין ועד ימינו, מאופיין בשינויים דרמטיים בעולם החי והצומח. במהלכו התפתחו מינים כמו הדינוזאורים, הציפורים והיונקים, ואירועי הכחדה המוניים סללו את הדרך להתפתחות המינים המודרניים. זהו העידן המוכר לנו היטב, המשקף את עולם החי והצומח שאנו מכירים כיום.

בפנרוזואיקון ניתן להבחין בשלושה עידנים עיקריים:

הפלאוזואיקון (541-252 מיליון שנים) - תקופה זו התאפיינה בהופעת המינים הראשונים בים, כדוגמת דגים, כרישים וחסרי חוליות. כמו כן, הופיעו הדו-חיים והזוחלים הראשונים ביבשה, וכן צמחים כמו שרכים וצמחים חשופי זרע. בתקופה זו נוצרו רוב מיני החיות הימיות המודרניות.
המזוזואיקון (252-66 מיליון שנים) - עידן זה התאפיין בשגשוג הדינוזאורים והתפתחות הזוחלים הימיים והפטרוזאורים. כמו כן, החלו להופיע היונקים והעופות הראשונים. מבחינת הצומח, הופיעו לראשונה האלמוגים וצמחים בעלי פרחים. תקופה זו הסתיימה בהכחדה המונית של הדינוזאורים.
הקנוזואיקון (66 מיליון שנים עד היום) - בעידן זה חלה גדילה ושגשוג של העופות והיונקים. הופיעו מגוון רב של יונקים כמו פרסתנים, טורפים, עטלפים ולווייתניים, וכן קופי האדם. בתקופה זו התפתחו היבשות המודרניות, הופיע העשב, והתפתחה הציוויליזציה האנושית עם המעבר לחקלאות ולתרבות עירונית.
כך אפוא, הפנרוזואיקון מתאר את ההתפתחות המופלאה של החיים על כדור הארץ, מהמינים הימיים והיבשתיים הראשונים ועד להופעת המינים המוכרים לנו כיום. זהו עידן של שינויים דרמטיים וצמיחה מרשימה של מגוון החיים על פני כדור הארץ.


מערכת המשנה: התקדמות בפירוט ההיסטוריה

בתוך שני העידנים הגדולים, ההיסטוריה הגאולוגית מחולקת ליחידות משנה נוספות - תורים, תקופות וגילים. כל אחת מיחידות אלו מייצגת שינויים משמעותיים בהתפתחות כדור הארץ, הן בהיבט הגיאולוגי והן בהיבט של התפתחות החיים. חלוקה זו מאפשרת להעמיק את ההבנה של המהלך ההיסטורי של כדור הארץ בפירוט רב יותר.

לסיכום:

ההיסטוריה הגאולוגית של כדור הארץ היא סיפור מרתק של התפתחות והשתנות, המשתקף בפירוט בחלוקה לתקופות גאולוגיות. מהיווצרות הכדור ועד להתפתחות החיים הנראים לעין ומעבר לכך, התקופות הגאולוגיות משקפות את המהפכות והשינויים המשמעותיים שעברו על כדור הארץ לאורך מיליארדי השנים. היכרות עם חלוקה זו מאפשרת הבנה עמוקה יותר של ההיסטוריה הגאולוגית המרתקת של הכדור שאנו חיים עליו. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות: 
יורה (תקופה גיאולוגית קדומה)
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות: מיאוקן, פלאוגן
פתרון 7 אותיות: 
פתרון 8 אותיות ומעלה: פלייסטוקן, קנוזואיקון
פתרון שתי מילים ומעלה:

ביטויים דומים: תקופה גיאולוגית תשחץ, תקופה גיאולוגית מילון, תקופה גיאולוגית 6 אותיות, מה זה תקופה גאולוגית?, תקופה גאולוגית מילה נרדפת, תקופה גאולוגית תשבץ
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו