רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


משקל שאונייה יכולה לשאת | משקל שאנייה יכולה לשאת תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה משקל שאונייה יכולה לשאת. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "משקל שאונייה יכולה לשאת" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה משקל שאוניה יכולה לשאת בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה.

מאחורי הקלעים של הסחר העולמי: פענוח הגדלים והסודות של אוניות המשא

התבוננו סביבכם. המכשיר ממנו אתם קוראים, הקפה ששתיתם הבוקר, הבגדים שאתם לובשים – כמעט לכל פריט בחייכם יש סיפור מסע שמתחיל הרחק מעבר לים. הגיבור השקט של הסיפור הזה הוא אוניית המשא, מכונת ענק שבנויה ממטרה אחת: להניע את גלגלי הכלכלה הגלובלית. אוניות אלו, המהוות את עמוד השדרה של הסחר הבינלאומי, אינן רק קופסאות פלדה צפות; הן פלאי הנדסה המתוכננים לפעול ביעילות מקסימלית. כדי להבין כיצד המערכת האדירה הזו עובדת, צריך קודם כל לפענח את השפה הסודית שלה – שפה של גדלים, משקלים וקטגוריות שקובעת איזה מוצר יגיע לאיזה נמל, ובאיזה מחיר.

מעמס (DWT): מה באמת אומר המשקל של אונייה?

בעולם הספנות, הגודל כן קובע, אבל לא כפי שאתם חושבים. כששומעים על אונייה של 50,000 טון, לא מדובר במשקל הכלי עצמו, אלא בכושר הנשיאה שלו – מדד המפתח הידוע בשם "מעמס" או DWT. דמיינו תרמיל טיולים: משקלו העצמי אינו רלוונטי, מה שחשוב הוא כמה ציוד תוכלו להכניס לתוכו. כך בדיוק עובד המעמס. הוא מסכם את המשקל המרבי של כל מה שהאונייה יכולה לשאת בבטחה: המטען היקר, אלפי טונות של דלק למנועים, מי נטל לייצוב, מזון ומים לצוות, וכל ציוד אחר. זהו הנתון החשוב ביותר לסוחרים ולחברות ספנות, והוא שונה בתכלית מ"הדחק" (משקלה הכולל של האונייה על המים) או מ"תפוסה" (שהיא בכלל מדד של נפח פנימי). כשאתם מבינים מהו DWT, אתם מתחילים לדבר בשפת הסחר הימי.


הצי הגמיש: הכירו את אוניות Handysize ו-Handymax

לא כל המטענים צריכים לחצות את העולם על סיפון של מפלצת ימית. חלק הארי של הסחר העולמי מתבצע על ידי "סוסי העבודה" של האוקיינוסים: אוניות מקטגוריית "הנדיסייז" (Handysize), הנושאות בין 15,000 ל-35,000 טון DWT. היתרון הגדול שלהן הוא גמישות. הן קטנות מספיק כדי להיכנס לנמלים רדודים ונהרות ברחבי העולם, ומגיעות למקומות שאוניות ענק יכולות רק לחלום עליהן. רבות מהן מצוידות במנופים משלהן, המאפשרים להן לפעול באופן עצמאי לחלוטין בנמלים עם תשתית מוגבלת. אחיותיהן הגדולות, אוניות ה"הנדימקס" (Handymax) וה"סופרמקס" (עד 60,000 טון), מציעות יכולת נשיאה גדולה יותר, תוך שמירה על חלק ניכר מהגמישות התפעולית. הן מהוות את האיזון המושלם בין קיבולת לנגישות.

עיצוב בהתאמה אישית: כשהתעלות מכתיבות את מבנה האונייה

שני מעברים ימיים צרים, שנחצבו בעבודת פרך, שינו את פני הספנות לנצח והכתיבו את ה-DNA של שתי קטגוריות אוניות שלמות. הראשונה היא "פנמקס" (Panamax), שתוכננה בדיוק מרבי כדי להתאים לממדים של תאי השיט המקוריים בתעלת פנמה. במשך מאה שנה, הרוחב של 32.3 מטרים היווה כלל ברזל בתכנון אוניות. פתיחת התעלה המורחבת ב-2016 יצרה תקן חדש וגדול יותר, "נאופנמקס", וטרפה מחדש את קלפי הסחר העולמי. במקביל, תעלת סואץ יצרה את קטגוריית ה"סואצמקס" (Suezmax). כאן, המגבלה העיקרית היא לא הרוחב, אלא השוקע – כמה עמוק שוקעת האונייה במים. המגבלה הזו מאתגרת בעיקר מכליות נפט ענקיות, שלעתים נאלצות לפרוק חלק ממטענן כדי לצלוח את המעבר בבטחה.


טיטאנים של האוקיינוס: קטגוריית Capesize

בקצה העליון של שרשרת המזון הימית נמצאות אוניות ה"קייפסייז" (Capesize). שמן נגזר מעובדה פשוטה: הן היו גדולות מדי עבור התעלות, ולכן נאלצו לבחור בדרך הארוכה סביב כף התקווה הטובה באפריקה או כף הורן בדרום אמריקה. אוניות אלו, שמעמסן עולה על 150,000 טון, הן המובילות הכבדות של הכלכלה התעשייתית. הן לא מובילות סמארטפונים, אלא את אבני הבניין של הציוויליזציה המודרנית: הרים של עפרות ברזל, פחם ודגנים. פעילותן כה משמעותית, עד שמחירי השכרתן מהווים מדד כלכלי חשוב לבחינת בריאותו של הסחר העולמי. בשל גודלן, הן יכולות לפקוד רק מספר מצומצם של נמלי עומק ייעודיים, ופועלות ב"כבישים מהירים" קבועים בין יצרניות חומרי הגלם למרכזי התעשייה הגדולים.

המשחק האסטרטגי: מדוע גודל האונייה משפיע על המחיר בסופרמרקט

החלוקה לקטגוריות אינה רק עניין טכני, אלא משחק אסטרטגי עם השלכות על כולנו. הבחירה בסוג האונייה היא תמיד פשרה בין יעילות לנגישות. אוניית קייפסייז מציעה את העלות הנמוכה ביותר להובלת כל טון של מטען, הודות ליתרון הגודל. היא הבחירה המושלמת להובלת 200,000 טון פחם בקו ישיר בין אוסטרליה ליפן. אך היא לעולם לא תוכל להוביל מטען מגוון של מכונות חקלאיות לנמל קטן באפריקה. למשימה זו תיבחר אוניית הנדיסייז, שהיא יקרה יותר פר טון אך גמישה ובעלת גישה רחבה. ההחלטה איזו אונייה לשכור, מתי ומהיכן, היא תורה שלמה המשפיעה ישירות על שרשרת האספקה, על זמינות המוצרים, ובסופו של דבר – על המחיר שכל אחד מאיתנו משלם בקופה. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות: מטען 
(כושר קיבול של ספינה), מעמס  
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות: תסבולת

פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:

ביטויים דומים: משקל שאוניה יכולה לשאת מילון, מה זה משקל שאונייה יכולה לשאת?, משקל שאוניה יכולה לשאת 4 אותיות, משקל שאונייה יכולה לשאת תשבץ, משקל שאוניה יכולה לשאת תשחץ
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו