רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


בורית | בורית תשבץ | בורית מילון

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה בורית. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "בורית" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה בורית בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

סבון טבעי עתיק: בורית

הקדמה:

הידעתם? צמח פורח בשם בורית (Saponaria) שימש במשך מאות שנים כמרכיב עיקרי בסבון וחומרי חיטוי. צמח זה, ממשפחת הציפורניים, ידוע בפרחים הצבעוניים שלו ובסגולותיו הייחודיות לניקוי.

מאפיינים בוטניים:

מיני הבורית הם צמחים עשבוניים בעלי עלים מנוגדים ופרחים יפים בעלי חמישה עלי כותרת. צבעי הפרחים משתנים בין ורוד, צהוב וסגול, ותלויים במין ובזן. הסוג נבדל מסוגי ציפורניים דומים בכך שיש לו רק שני עמודי עלי בכל פרח.

שימושים היסטוריים ומודרניים:

השימוש בבורית כחומר ניקוי ידוע עוד מימי קדם. שמו הלטיני, Saponaria, מקורו במילה "sapo" שפירושה סבון. טחינה של עלי ושורשי הצמח יוצרת חומר בעל קצף עדין, יעיל לניקוי ולטיהור. לאורך ההיסטוריה, שימשה הבורית לייצור סבון ביתי, חומרי חיטוי ואף תרופות.

יתרונות וחסרונות השימוש בבורית:

יתרונות:

  • חומר טבעי: הבורית הוא חומר טבעי ומתכלה, ידידותי לסביבה ולעור. בניגוד לסבונים מודרניים רבים המכילים חומרים כימיים סינתטיים, הבורית נטולת רעלים ואינה פוגעת באיזון הטבעי של העור.
  • יעיל לניקוי: הבורית יעילה בניקוי לכלוך, שומן וחיידקים. הספונינים המצויים בבורית יוצרים קצף עדין המסייע בהסרת לכלוך וזיהומים מהעור.
  • מתאים לעור רגיש: הבורית ידועה כמתאימה לעור רגיש ואף תורמת להרגעת גירויים. תכונותיה האנטי-דלקתיות והמרגיעות הופכות אותה לבחירה מצוינת עבור אנשים הסובלים מאלרגיות, אקזמה או מצבים עוריים אחרים.

חסרונות:

  • עלול לגרום לגירוי: אצל אנשים מסוימים, הבורית עלולה לגרום לגירוי בעור. תגובה זו נדירה יחסית, אך מומלץ לבצע בדיקת רגישות לפני השימוש. יש למרוח מעט מהחומר על אזור קטן נסתר בעור ולחכות 24 שעות. אם אין תגובה אלרגית, ניתן להשתמש בבורית בבטחה.
  • פחות יעיל מסבונים מודרניים: הבורית פחות יעילה מסבונים מודרניים בהסרת לכלוך קשה. יתכן שתצטרכו להשתמש בכמות גדולה יותר של חומר או לשפשף חזק יותר כדי להשיג את התוצאות הרצויות.

השוואה לסבונים אחרים:

סבונים טבעיים:

סבונים טבעיים מיוצרים משמנים צמחיים, שמנים אתריים ורכיבים טבעיים אחרים. הם ידועים בעדינותם על העור ומתאימים במיוחד לאנשים עם עור רגיש. יתרון נוסף של סבונים טבעיים הוא שהם ידידותיים לסביבה ומתכלים באופן טבעי.

סבונים אנטיבקטריאליים:

סבונים אנטיבקטריאליים מכילים חומרים מיוחדים המסייעים להרוג חיידקים. חשוב לציין שסבונים אלו עלולים להיות חזקים מדי ולגרום לייבוש העור, ולכן מומלץ להשתמש בהם רק במקרים חיוניים.

סבונים מוצקים לעומת סבונים נוזליים:

סבונים מוצקים ידועים כידידותיים יותר לסביבה, כיוון שהם אינם מכילים מים ולכן דורשים פחות אריזה.

לסיכום:

הבורית היא חומר טבעי וידידותי לסביבה בעל יתרונות רבים לשימוש כתחליף לסבון. היא יעילה בניקוי, מתאימה לעור רגיש ובעלת תכונות אנטי-דלקתיות. עם זאת, חשוב לציין כי היא עלולה לגרום לגירוי אצל אנשים מסוימים ופחות יעילה בהסרת לכלוך קשה בהשוואה לסבונים מודרניים. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות: סבון
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:

ביטויים דומים: בורית מילון, בורית פירוש, בורית תשחץ, בורית תשבץ, בורית מילה נרדפת
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו