רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


פרופורציונלי | פרופורציונלי מילון | פרופורציונלי תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה פרופורציונלי. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "פרופורציונלי" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה פרופורציונלי בתשבץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

פרופורציות, ההרמוניה הטמונה בכל דבר

מבט מעמיק על סביבתנו מגלה כי פרופורציות קיימות בכל מקום סביבנו - החל מהבניינים שבהם אנו חיים, דרך המוצרים שאנו רוכשים וכלה בדברים הקטנים ביותר בטבע. הפרופורציה, או היחס המדויק בין שני רכיבים או יותר, היא אחד היסודות החשובים ביותר המקנים הרמוניה ויופי, בין אם בעיצוב אנושי או בטבע עצמו.

מקורות עתיקים והשפעות נצחיות

המודעות לחשיבות הפרופורציות הייתה קיימת כבר בתרבויות העתיקות ביותר. האמנים והאדריכלים של אותן תקופות הבינו את ערכם של יחסים הרמוניים, וניתן לראות זאת בשימוש המרשים שנעשה בפרופורציות מושלמות באמנות ובאדריכלות. מבנים מרהיבים כמו הפרתנון היווני ואבני הפירמידות המצריות הם רק דוגמה אחת מני רבות לשילוב מדהים של פרופורציות.

חוקי מתמטיקה ומדעי הטבע

בבסיס הפרופורציונליות עומדים יחסים גאומטריים וחוקים מתמטיים מסוימים. אחד החוקים החשובים ביותר הוא "חוק הזהב" או "היחס הפיבונצ'י" (יחס הזהב), המוכר גם כיחס 1:1.618. יחס זה, המתבסס על סדרת הספרות של הפיבונצ'י, מופיע שוב ושוב במבנים גאומטריים רבים בטבע, החל מהצמיחה של ענפים ועלים בצמחים ועד למבנה של ספירלות בגלקסיות. חוקי הפרופורציה הללו הם הוכחה נוספת לכך שהיופי וההרמוניה בטבע מושתתים על פרופורציות מדויקות. 

תפיסות יופי אוניברסליות

הפרופורציות קשורות באופן הדוק גם להגדרה החברתית של יופי בקרב בני האדם. יחסים פרופורציונליים מסוימים בין חלקי הגוף השונים, נתפסים כמושלמים ומרהיבים לעין. לדוגמה, היחס הפיבונצ'י הנ"ל בין גובה האדם לאורך הרגליים או לרוחב הכתפיים. התאמה ליחסים פרופורציונליים אלו משפיעה רבות על תפיסת היופי של אדם מסוים על ידי הסובבים אותו. בתרבויות שונות ברחבי העולם ובתקופות היסטוריות שונות, ניתן לראות כי תפיסות היופי מושפעות מפרופורציות דומות.

אמנות והרמוניה חזותית

תחום האמנות נשען באופן מרכזי על פרופורציות מדויקות על מנת ליצור הרמוניה חזותית מושלמת. פרופורציות נכונות בין רכיבים שונים של יצירת אמנות, כמו קווים, צבעים וצורות, יוצרות תחושה של איזון ושלמות עבור הצופה. אמנים ומעצבים גדולים כמו לאונרדו דה וינצ'י ואלברכט דירר נעזרו בחוקי הפרופורציה על מנת ליצור יצירות מרשימות שהותירו חותם היסטורי. גם בימינו, אמנים רבים ממשיכים להיעזר בפרופורציות מדויקות בתהליכי היצירה שלהם.

הפרופורציות מעצבות את הסביבה שלנו  

מעבר לאמנות ולטבע, הפרופורציות נוכחות באופן מרשים בכל פינה בסביבה הבנויה שלנו. גדלים, צבעים, צורות גאומטריות של מבנים, רהיטים וכלי עבודה - הכול נשען על יחסים פרופורציונליים מדויקים. יכולת הזיהוי וההבנה של פרופורציות נכונות מאפשרת לאדריכלים, מעצבים ומהנדסים ליצור סביבה הרמונית ונעימה לחיים יותר. מסיבה זו, הפרופורציונליות היא ללא ספק כלי חשוב בתחומי עיצוב וארכיטקטורה. בהצלחה !


מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות: יחסי, תואם
פתרון 5 אותיות: יחסית, מידתי, משתלב
פתרון 6 אותיות: הרמוני
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:

ביטויים דומים: פרופורציונלי 5 אותיות, פרופורציונלי מילון, פרופורציונלי פירוש, פרופורציונלי מילה נרדפת,
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו