רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


אספקלריה | אספקלריה מילון | אספקלריה תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה אספקלריה. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "אספקלריה" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה אספקלריה בתשבץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 
אני שמח לערוך ולהאריך את המאמר על אספקלריה, כדי שיהיה עשיר יותר בתוכן איכותי ואינפורמטיבי. הנה גרסה מורחבת של המאמר עם שתי פסקאות נוספות:

מבוא:

"מראה מראה שעל הקיר, מי הכי יפה בעיר"? מראה, ראי, אספקלריה - אובייקט מוכר כל כך, אך מלא סודות ותהיות. מדריך זה יאיר את ההיסטוריה, התרבות, והנפלאות הכרוכות באספקלריה הפשוטה לכאורה, ויגלה כיצד היא מהווה סמל לרעיונות מופשטים ומחשבות קיומיות.

מהי אספקלריה ומהן מרכיביה החשובים?

אספקלריה, הידועה יותר כמראה או ראי, היא התקן המחזיר קרני אור באמצעות משטח פנים מחזיר. המרכיב החשוב ביותר במראה הוא שכבת מתכת דקה (לרוב כסף או אלומיניום) המונחת על פני הזכוכית האחוריים, היוצרת השתקפות מדויקת של הנוף שמולה. שכבה זו יכולה להיות מונחת גם על משטחים אחרים כגון נחושת מלוטשת בעבר. זוהי המראה הפשוטה שאנו כה מכירים ומשתמשים בה באופן יומיומי לצפייה בהשתקפותנו העצמית.

מהם הסוגים השונים של מראות וייעודיהם המיוחדים?

בנוסף למראה השטוחה הבסיסית שמוכרת לכולנו, קיימות מראות קמורות וקעורות בעלות צורות גיאומטריות משונות. מראות קמורות, שצידן הקדמי בולט החוצה, מפזרות את קרני האור ומגדילות את שדה הראייה של המתבונן. לעומתן, מראות קעורות מרכזות קרני אור לנקודה אחת ומשמשות ליישומים מגוונים כגון טלסקופים, מיקרוסקופים, קולטי שמש ותחנות כוח סולאריות. השימושים הספציפיים של כל מראה נקבעים על-פי העיצוב המדויק שלה ומידת העקמומיות.  

איך נולדה המראה ומתי החלה לשמש את האדם?

ראשיתן של המראות הייתה פשוטה למדי - צלוחיות מים כהות או סלעים מלוטשים ששימשו את האדם הקדמון לצפייה בהשתקפות. בעת העתיקה התקדמו והחלו לעשות שימוש במראות מנחושת מלוטשת, כפי שמעידים ממצאים מאזורים כמו אנטוליה (טורקיה העתיקה) ממצרים העתיקה וארם נהרים. תרבויות שונות במזרח הקדמון כבר אז הכירו בחשיבות וביתרונות של יכולת הצפייה בהשתקפות עצמית לצרכים שונים, דבר שבא לידי ביטוי גם במקורות כמו המקרא היהודי. רק בשנת 1835 הומצאה המראה המודרנית שאנו מכירים, עם ציפוי שכבת כסף על זכוכית.

מה טמון במראה מעבר למראה העין?

במיתולוגיה, אמונות עממיות ובספרות, המראה מקבלת ממד סמלי ומסמלת שאלות קיומיות על המציאות והאמת. במיתולוגיה היוונית מסופר על הגיבור פרסאוס שנלחם בגורגונה מדוזה (שהיא בת תמותה) הנוראה באמצעות מראה מנחושת מלוטשת כדי לראות את דמותה המאבנת מבלי להיות ממוסמר על ידיה. בספרות ובמסורות שונות, דימוי המראה מוצג כנתיב לעולמות אחרים, השתקפות של הנפש האמיתית של האדם או שאלה על טבע המציאות. במסורת היהודית נהוג לכסות את המראות בתקופת אבל וצער, כסימול להתעלמות הזמנית מההופעה החיצונית.

התמודדות עם הראי - האם בעלי חיים רואים בעצמם?

בעלי חיים רבים מגיבים להשתקפות שלהם במראה כאל יצור אחר או מתחרה. בהתנהגות טבעית זו ניתן לזהות מי מהם מסוגלים לזהות את עצמם במראה ומי לא. לדוגמה, כלבים וחתולים לרוב מגיבים באדישות, אך קופים רבים מחפשים את "הקוף האחר" מאחורי המראה, וציפורים כגון נחליאלים מדמים קנאית לראות זכר מתחרה ותוקפים בחמת זעם. במקרים מסוימים, דגים כמו דג הקרב, עוברים למצב התקפה כשהם רואים את השתקפותם. פסיכולוגים אכן עורכים "מבחני מראה" כדי לאבחן רמת הכרת העצמי אצל בעלי חיים שונים.  

מראה ייחודית בתרבות ההיי-טק

במרחב הטכנולוגי המודרני, המראה משמשת גם לשימושים ייחודיים ומפתיעים. לדוגמה, מראות מסתובבות ממצולעים משוכללים מהוות מרכיב מרכזי במדפסות לייזר, המשמשות להפצת קרן הלייזר. במיזמים טכנולוגיים מתקדמים, מראות פרבוליות ענקיות משמשות כקולטי קרינת שמש לריכוז האנרגיה.

לסיכום: אספקלריה, המראה המוכרת, מסתירה בתוכה היסטוריה ארוכת שנים המשתלבת עם תרבויות רבות ורעיונות מופשטים. מעבר להיותה אמצעי לראייה עצמית, היא מלמדת על זהות, מציאות וקיום. מראה פשוטה זו מסמלת את המסתורי והפלאי שמקנה לה תפקיד מיוחד בתרבות האנושית. ממצאים ארכאולוגים מראים כי האדם חקר והשתקף במראות מאז ימי קדם, והיא נטועה עמוק בשורשי היצירה האנושית היצירתית והפילוסופית. ראינו גם כי במאה ה-21, ההתפתחויות הטכנולוגיות המודרניות ממשיכות לרתום את כוחן הייחודי של המראות ליישומים חלוציים ברפואה, תעשייה, הדפסה ואנרגיה. מראות לא רק משמשות לשיקוף עצמי או אמנותי, אלא גם כחלק מכלים מתוחכמים הדורשים ריכוז וויסות של אור וקרינה. יתרה מכך, עולם בעלי החיים חולק דרכים עם האדם באשר ליכולת לזהות את עצמו במראה. בעוד שחלק מהיצורים החיים מגיבים לדמותם המשתקפת כאל יריב או זר, אחרים מזהים את עצמם באספקלריה ועוברים "מבחני מראה" מוצלחים לאבחון תודעת העצמי. עובדות אלו ממחישות את הקשר המיוחד והאנושי שלנו עם המראה הפשוטה. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: ראי
פתרון 4 אותיות: 
מראה
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:

ביטויים דומים: אספקלריה מילון, אספקלריה תשחץ, אספקלריה תשבץ, אספקלריה 3 אותיות,
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו