רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


מימרה | מימרה תשבץ | מימרה מילון

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה מימרה. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "מימרה" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה מימרה בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

אמירות, אמרות כנף, ניבים ופתגמים: מסע אל נבכי השפה העברית

השפה העברית, כשפה חיה ודינמית, עשירה בביטויים ייחודיים המעשירים את התקשורת ומעניקים לה רבדים של משמעות. אמירות, אמרות כנף, ניבים ופתגמים הם אבני הבניין של השפה העממית, המשקפים את התרבות, ההיסטוריה והערכים שלנו. מסע קצר אל נבכי השפה העברית יחשוף את סודותיהם של ביטויים אלה, את מקורות השראתם ואת הכוח הטמון בהם.

אמירות ואמרות כנף: תמצית ההברקה

אמירה היא ביטוי מילולי קצר וקולע, אשר משמש להעברת מסר חד וברור. כאשר אמירה זו הופכת למוכרת ונפוצה בציבור, היא מקבלת מעמד של אמרת כנף. אמירות כנף נובעות פעמים רבות ממקורות השראה מגוונים, כגון ספרות, קולנוע, פוליטיקה ואירועים היסטוריים. דוגמאות בולטות לכך הן האמירה השייקספירית המפורסמת "להיות או לא להיות", אשר הפכה לסמל של התלבטות קיומית, או האמרה "אני אחזור" מהסרט "שליחות קטלנית", אשר הפכה לסימן ההיכר של ארנולד שוורצנגר. גם אמירות פוליטיות, כמו "Yes We Can" של ברק אובמה, יכולות להפוך לאמרות כנף ולהשפיע על השיח הציבורי. הכוח הטמון באמרות כנף נובע מיכולתן לזקק רעיון מורכב למסר קצר וקליט, אשר נחרט בזיכרון הקולקטיבי.

ניבים: צבעוניות השפה העממית

ניבים הם ביטויים אשר משמעותם הכוללת שונה ממשמעותן המילולית של המילים המרכיבות אותם. הם מוסיפים לשפה צבעוניות ועושר, ומאפשרים לנו לבטא רגשות ומחשבות באופן ציורי ומעניין. ניבים רבים מבוססים על דימויים וציורים לשוניים, כמו "נפל האסימון", המתאר רגע של הבנה פתאומית, או "לא דובים ולא יער", המציין דבר שאינו קיים כלל. ניבים אחרים משקפים את הרקע התרבותי וההיסטורי של החברה, כמו "משכמו ומעלה", שמקורו בתנ"ך ומתאר אדם בעל מעלות יוצאות דופן. השימוש בניבים מעשיר את השפה ומעניק לה רבדים נוספים של משמעות, ומאפשר לנו לתקשר באופן יצירתי ומרתק.

פתגמים: חוכמת הדורות

פתגמים הם אמרות קצרות וקולעות, המבטאות מסר דידקטי או רעיון כלשהו הנוגע לכלל. הם משקפים ניסיון חיים וחוכמה עממית, ומטרתם להעביר מסרים ערכיים ומוסריים. מקורותיהם של פתגמים רבים הם טקסטים קדומים, כמו התנ"ך, המשנה והתלמוד, אשר מעניקים להם משנה תוקף ומשמעות. דוגמאות לפתגמים כאלה הם "טוב שכן קרוב מאח רחוק", המדגיש את חשיבותם של יחסים טובים עם הסובבים אותנו, או "המרחם על אכזרים סופו שמתאכזר לרחמנים", המזהיר מפני סלחנות יתר כלפי רשעים. פתגמים אחרים, כמו "הכה בברזל בעודו חם", הם אוניברסליים ומופיעים בשפות ותרבויות שונות, ומשקפים אמיתות אנושיות כלליות.

ביטויי סלנג: הדינמיות של השפה

סלנג הוא שפה ייחודית לקבוצה חברתית מסוימת, המתאפיינת בביטויים וצירופי מילים ייחודיים. הסלנג הוא שפה חיה ומתחדשת, המשקפת את הדינמיות של החברה והתרבות. ביטויי סלנג רבים נוצרים כתוצאה מהשפעות תרבותיות שונות, כמו מוזיקה, קולנוע וספרות, או כתוצאה מאירועים היסטוריים וחברתיים. דוגמאות לביטויי סלנג נפוצים הם "שיטת מצליח", המתאר ניצול הזדמנות, או "נעלי גולדה", המתארות נעליים פשוטות ולא אופנתיות. הסלנג הוא כלי לביטוי זהות קבוצתית, המאפשר לחברי הקבוצה לתקשר ביניהם באופן ייחודי ומובחן.

ביטויים גאוגרפיים ואישיים: השפעת המקום והאדם

מקומות ואישים יכולים להשפיע על השפה ולהפוך למקור לביטויים חדשים. ביטויים גאוגרפיים, כמו "החלום האמריקאי" או "פתיחה ספרדית", משקפים את התרבות והמאפיינים הייחודיים של המקום. ביטויים על שם אישים, כמו "אהבה אפלטונית" או "ביצת קולומבוס", נקראים על שם דמויות היסטוריות או מיתולוגיות, ומבטאים את תרומתם הייחודית לתחום מסוים. ביטויים אלה מעשירים את השפה ומאפשרים לנו לתאר מצבים ותופעות באופן תמציתי ומדויק.

ביטויים מבוססי הומור ובדיחות: הצד הקליל של השפה

הומור ובדיחות הם מקור בלתי נדלה לביטויים חדשים בשפה. ביטויים כמו "להרוג טורקי ולנוח" או "אתה הבנת את זה, ברוך?" נולדו מתוך בדיחות והפכו לחלק בלתי נפרד מהשפה העברית. השימוש בהומור בביטויים מאפשר לנו להתמודד עם מצבים מורכבים באופן קליל ומשעשע, ולהעביר מסרים באופן בלתי אמצעי ומרתק.

לסיכום: מסע מרתק אל נבכי השפה העברית

במהלך מסע זה, נחשפנו למגוון רחב של ביטויים ייחודיים בשפה העברית, החל מאמירות קצרות וקולעות וכלה בפתגמים עתיקי יומין. כל ביטוי הוא עולם ומלואו, המשקף את התרבות, ההיסטוריה והערכים שלנו. השימוש בביטויים אלה מעשיר את התקשורת שלנו, מאפשר לנו לבטא את עצמנו באופן מדויק ויצירתי, ומחבר אותנו למורשת ולמסורת שלנו.  בהצלחה !


מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות: פתגם
פתרון 5 אותיות: 
אמירה
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון של שתי מילים ומעלה:
אמרת כנף, דבר חוכמה

ביטויים דומים: מימרה מילה נרדפת, מימרה פירוש, מימרה תשחץ, מימרה תשבץ, מימרה 4 אותיות
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו