רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


הר ביוון | הר ביוון תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה הר ביוון. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "הר ביוון" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה הר ביוון בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

יוון - ארץ הררית וחופית

יוון היא ארץ מבותרת הרים ואיים, המשתרעת על חצי האי הבלקני בדרום מזרח אירופה. כ-80% משטחה הוא הרים ופסגות, עם חופים מפורצים הנושקים לים. יוון מורכבת מאזורים יבשתיים נרחבים בצפון, צפון מרכז ודרום, הכוללים את חצי האי פלופונסוס, ומאות איים בים האגאי, הים התיכון והים השחור. התנאים הגאוגרפיים הייחודיים של יוון, הן בהיבט היבשתי והן החופי, השפיעו עמוקות על התפתחותה ההיסטורית והתרבותית.

פסגות מרהיבות של הפינדוס

אחד ההרים הבולטים והמרתקים ביוון הוא רכס הפינדוס, המכונה לעיתים "עמוד השדרה של יוון". רכס ההרים הארוך והמדורג של הפינדוס משתרע לאורך חלקה המערבי והצפוני-מערבי של היבשת היוונית, מגיע לגבהים המרשימים של יותר מ-2,600 מטרים, וכולל מספר פסגות מרשימות. בראש ההרים ניצבת פסגת סמוליקס בגובה 2,637 מטרים, אחת מהפסגות הגבוהות ביותר ביוון. המדרונות התלולים והקשים של הרכס ההררי סיפקו מחסה למגוון אוכלוסיות ושבטים ביוון העתיקה, וגם בעת החדשה שימש הפינדוס כנקודת מבטחים למאבק העיקש של יוון נגד הכובשים. הנוף הקשה והמפותל של הרכס תרם רבות להתפתחות התרבות ההלנית המיוחדת.

ההר המיתולוגי - אולימפוס

מיתולוגית, אחד ההרים הבולטים והמפורסמים ביוון הוא הר אולימפוס, המתנשא לגובה של 2,917 מטרים בצפון-מרכז היבשת. על פי האמונה העתיקה, הר אולימפוס היה מקום מושבם של האלים היוונים, בראשם זאוס. האמונה העממית הייחסה לאולימפוס תכונות פלאיות, והפכה אותו למקום מרכזי בתרבות היוונית העתיקה. הנוף הקשה והבלתי נגיש של ההר תרם גם הוא להתפתחות המיתוסים והאגדות השזורים בו. גם בימינו, הר אולימפוס נותר סמל מרכזי בתודעה התרבותית והדתית של יוון.

המוזות שוכנות בהר הליקון

צפונה מאולימפוס, במרכז היבשת היוונית, ניצב הר הליקון, המקודש במיתולוגיה היוונית כמקום מושבן של תשע המוזות. על פי האגדה, במעיינות האגניפה והיפוקריני שבהר שכנו המוזות, אשר השקו את החוזים, המשוררים והאמנים ביוון העתיקה בשירה ובהשראה. המטייל הקדמון פאוסאניאס תיאר את הליקון כהר הפורה ביותר, עם צמחיה עשירה ונעדרת חיות מסוכנות. גם היום, שרידי המרחצאות והמקדשים המוקדשים למוזות בהר מעידים על מעמדו המרכזי בתרבות והאמנות ההלנית.

הגאוגרפיה הייחודית של טיאגטוס

בדרום חצי האי פלופונסוס ניצב רכס ההרים טיאגטוס, המשתרע לאורך כ-115 ק"מ מצפון לדרום. הרכס, שפסגתו הגבוהה היא הר הנביא אליהו בגובה 2,407 מטרים, ממוקם בין עמק הנהר אוורוטס ממזרח למפרץ מסיניה ונהר פאמיסוס ממערב. הגאוגרפיה הייחודית של טיאגטוס, ובפרט המיקום האסטרטגי בין שני האזורים החשובים של פלופונסוס, שיחקה תפקיד מרכזי בהיסטוריה הצבאית והפוליטית של האזור, כמו גם בהתפתחות התרבות המקומית. טיאגטוס סיפק מחסה והגנה למתיישבים ושבטים שונים, אך גם הקשה על התנועה ביבשה בין אזורים שונים של חצי האי.

הפנינה הלבנה של פנטלי

צפונית-מזרחית לאתונה ניצב הר פנטלי, שפסגתו מגיעה לגובה של 1,109 מטרים. במשך מאות שנים, ההר היה ידוע בשיש הלבן באיכות יוצאת דופן שנחצב בו, ושימש לבניית האקרופוליס של אתונה והרבה מבנים מרכזיים אחרים ביוון העתיקה. המחצבה העתיקה בפנטלי עדיין פעילה כיום, אך על פי חוקי השימור ביוון, השימוש בשיש ממנה מותר רק לצורך שיקום האקרופוליס. הייחוד הצבעוני של השיש הפנטלי, שהופך לזהוב בשעת השקיעה, תרם אף הוא לפרסומו ולחשיבותו באדריכלות ההלנית.

האי השופע של דירפיס

נוסף להרים המפורסמים ביבשת, יוון מתאפיינת גם באיים רבים ומגוונים, הפזורים בין ימי הים התיכון והאגאי. אחד מהרים הבולטים באיי יוון הוא הר דירפיס באי אויביה. רכס ההרים של דירפיס, עם פסגתו המרכזית בגובה 1,743 מטרים, מאופיין בסלעי גיר ובצמחייה עשירה של ערמונים, אורנים ודולבים. במרגלות ההר שוכן הכפר דירפיס, שנוסד על שרידי יישוב עתיק. הנוף המרשים של ההר ותנאי האקלים הטובים בו הפכו את דירפיס ליעד תיירותי חשוב באיי יוון.

ורדוסיה - הר הפסגות המרשים

בצפון-מערב יוון, במחוז פוקיס ופתיוטיס, ניצב הר ורדוסיה, שמתנשא לגובה של 2,495 מטרים בפסגתו הגבוהה ביותר, הקוראקאס. רכס ההרים של ורדוסיה מתחלק לשלושה חלקים עיקריים - צפון, מערב ודרום, כשכל אחד מהם מאופיין בפסגות גבוהות ומדרונות תלולים. ההר ממוקם בצפיפות עם מספר רכסים הרריים נוספים, כגון פאנאיטוליקו, טימפריסטוס ואוטה, ומשמש כנקודת גבול טבעית בין אזורים שונים. הנוף הבלתי נגיש של ורדוסיה תרם אף הוא להתפתחות הייחודית של האזור ולמאבקים ההיסטוריים שהתרחשו בו.

סיכום: יוון - ארץ ההרים והאיים

מהאולימפוס המיתולוגי בצפון ועד רכסי הפינדוס והטיאגטוס בדרום, יוון מאופיינת בנוף הררי מרשים ומגוון, המשתרע על יבשת נרחבת וכמאות איים בים התיכון והאגאי. התנאים הגאוגרפיים הקשים של האזור, והנגישות המוגבלת בגלל הרים, עמקים ומפרצים, תרמו רבות להתפתחות ההיסטורית והתרבותית הייחודית של העם היווני. מהיבטים מיתולוגיים ועד להיבטים גיאולוגיים וצמחיים, ההרים של יוון מהווים אתרי מפתח בתודעה הלאומית והתרבותית של המדינה. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות: 
אוטה, אתוס  
פתרון 5 אותיות: פנטלי
פתרון 6 אותיות:
דירפיס, הליקון, 
טייגטו, ליכאדה, פינדוס, פרנסוס, צומרקה, רודופי
פתרון 7 אותיות: ורדוסיה, טייגטוס
פתרון 8 אותיות ומעלה: אולימפוס, פארנאסוס, קלידרומו
פתרון שתי מילים ומעלה:
ביטויים דומים: הר ביוון מילון, הר ביוון 8 אותיות, הר ביוון תשחץ, הר ביוון תשבץ
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו