רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


סמל, בלעז | סמל (בלעז) תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה סמל, בלעז. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "סמל, בלעז" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה סמל, בלעז בתשבץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

מבוא על סמלים ומשמעותם

סמל הוא ייצוג חזותי של מושג, רעיון או ערך. סמלים נושאים משמעויות תרבותיות, דתיות ולאומיות משמעותיות. במובן הפסיכולוגי והפילוסופי, כל התפיסות האנושיות הן סמליות מטבען, והסמלים הם יסוד חיוני בחשיבה ובתקשורת האנושית. סמלים משמשים להעברת משמעויות מופשטות, לייצוג רעיונות ולגיבוש זהויות קולקטיביות. הם משולבים בכל היבט של החיים האנושיים - מהאמנויות ועד המדעים, מהספרות ועד הדתות. 

הגדרת סמל המדינה ורקע היסטורי 

סמל המדינה הוא ייצוג גרפי ייחודי של מדינה עצמאית ושל ריבונותה. בעבר, סמלי המדינה היו בעיקר סמלים הרלדיים של משפחות מלכותיות ובתי מלוכה. סמלים אלה כללו מגינים, כתרים, תומכים וחיות סמליות. עם התפתחות הלאומיות והרפובליקניזם במאות ה-18 וה-19, חלק ממדינות אירופה החלו לאמץ סמלים לאומיים חדשים, אך רבות שמרו על הסמלים ההרלדיים המסורתיים. קולוניות אירופיות לשעבר יצרו לעצמן סמלים לאומיים חדשים בסגנון הרלדי, תוך שימוש במוטיבים מקומיים.

מבנה וסגנונות של סמלים הרלדיים

סמלים הרלדיים מתאפיינים במגן מרכזי עליו ממוקמים מטענים סמליים, לעתים בליווי כתרים, תומכים וחיות סמליות אחרות. המטענים הנפוצים ביותר הם האריה, המייצג כוח וריבונות, והעיט - הדו-ראשי בסמלים אימפריאליים והחד-ראשי בסמלים לאומיים. לעתים מופיעים מוטואים ייחודיים מעל או מתחת למגן. מדינות שונות בוחרות לעתים בגרסאות מפושטות או מורחבות של סמליהן לשימושים שונים.

מגן דוד - סמלה הלאומי של ישראל

מגן דוד, הקסגרמה הבנויה משני משולשים שזורים, הוא סמלה הלאומי של מדינת ישראל. מקורו של הסמל כצורה דקורטיבית ומאגית טמון בתרבויות עתיקות. ביהדות, הסמל הופיע לראשונה בתקופת בית שני, אך ללא משמעות מיוחדת. רק במאות ה-19 וה-20 הפך מגן דוד לסמל יהודי מובהק בעקבות אימוצו על ידי קהילות יהודיות שונות. במהלך השואה, הנאצים כפו על היהודים לענוד טלאי צהוב עם מגן דוד כסמל קלון. לאחר מכן, אומץ מגן דוד כסמל התנועה הציונית וכסמל המרכזי בדגל מדינת ישראל.

משמעויות וסמליות של מגן דוד

מגן דוד נושא משמעויות וסמליות רבות ומגוונות, הן בהקשר היהודי והן בהקשרים תרבותיים אחרים. בהינדואיזם, הוא נחשב סמל קדוש. ביהדות, הוא מסמל את השלמות והאחדות של העם היהודי. צורתו הגאומטרית מקנה לו קונוטציות של הרמוניה, סימטריה וחוזק. מגן דוד קשור גם למושגים של הגנה ובטחון. כמו כן, הסמל נושא קשרים היסטוריים עמוקים עם גלגוליה של היהדות מאז תקופת בית שני ועד ימינו.

שימושים נוספים של מגן דוד

מלבד היותו הסמל הלאומי של מדינת ישראל, מגן דוד משמש גם כסמל של ארגונים יהודיים רבים ברחבי העולם. במהלך המאה ה-20, ארגונים ציוניים שונים אימצו את הסמל לשימוש במסמכיהם ובסמליהם. כמו כן, בשנת 1930 הוקם בישראל ארגון "מגן דוד אדום" לעזרה רפואית ראשונה, בהשראת ארגונים דוגמת הצלב האדום. בשנים האחרונות, ארגון זה קיבל הכרה בינלאומית תחת השם "הקריסטל האדום", כאשר מגן דוד אדום משמש כסמלו במישור המקומי.

מנורת שבעת הקנים

מנורת שבעת הקנים שימשה כאחד מכלי הפולחן החשובים ביותר בבית המקדש. במהלך הדורות הייתה המנורה לסמל הנושא מסרים רבים. יוחסו למנורה משמעויות רוחניות וקוסמיות וגם כוחות מאגיים. היא הייתה תזכורת לחורבן בית המקדש אך גם ביטוי של תקווה לבניינו בבוא הגאולה. בהיותה סמל חזותי המלווה את העם היהודי מימיו הראשונים, נבחרה המנורה להיות הסמל הרשמי של מדינת ישראל. אל מול משכן הכנסת ניצבת מנורת הכנסת.

המנורה בפולחן הייתה המנורה מופיעה בין כלי המשכן שבו התקיימה עבודת האל במדבר, לפני שהוקם בית המקדש בירושלים. הדלקת נרות במנורה בזמנים ובטקסים קבועים היוותה חלק מהפולחן היומי במשכן. אהרון ובניו מצווים לדלוק "נר תמיד" ולהדליק את נרות המנורה מערב עד בוקר. המנורה הייתה חלק מכלי הקודש ונזכרת בתיאורי חנוכת המזבח ובפרשנויות רבות נוספות.

סמל ארצות הברית - החותם הגדול

סמל ארצות הברית, או לפי שמו הרשמי "החותם הגדול של ארצות הברית", הוא החותם הרשמי לאישור מסמכים המוצאים על ידי הממשלה האמריקאית. החותם היה בשימוש לראשונה בשנת 1782. במרכז הצד הקדמי ניצב עיט לבן-ראש, הציפור הלאומית, שמחזיק ב-13 חצים ו-13 עלי זית המסמלים מלחמה ושלום. על חזהו מגן דומה לדגל ארה"ב. מספר 13 חוזר גם במגן ובכוכבים מעל העיט, ומסמל את 13 המושבות הראשונות.

בצידו האחורי מופיעה פירמידה בלתי גמורה בת 13 שכבות, עין ההשגחה העליונה, הכתובת בלטינית "Annuit Coeptis" והציטוט "Novus Ordo Seclorum". סמליו של החותם הושפעו מהמיסטיקה של הבונים החופשיים, ויש גם מי שמייחס את הכוכבים בצורת מגן דוד לתודה על עזרתו של בנקאי יהודי בזמן מלחמת העצמאות. החותם הגדול לא אומץ רשמית כסמל ארה"ב אך מופיע על שטר הדולר האמריקאי.

סיכום והשלכות

סמלים לאומיים ממלאים תפקיד חשוב בגיבוש זהויות לאומיות ובייצוג מדינות כלפי חוץ. הם נושאים משמעויות היסטוריות, תרבותיות ורגשיות עמוקות. מגן דוד, כסמלה הלאומי של מדינת ישראל, הוא דוגמה מרכזית לסמל בעל עוצמה סמלית רבה. דיון במשמעויות השונות של הסמל מאיר את חשיבותם של סמלים לאומיים בהנחלת מורשת תרבותית ובחיזוק הזהות הלאומית. בעולם גלובלי ומשתנה, סמלים אלה ממשיכים לשמר את הקשר למורשת העבר תוך התאמה למציאות החדשה. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות: סימבול
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:

ביטויים דומים: סמל, בלעז מילון,סמל, בלעז תשבץ, סמל, בלעז תשחץ, סמל, בלעז מילה נרדפת, סמל, בלעז פירוש
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו