רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


שלוחה של המעי הגס | שלוחה של המעי הגס תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה שלוחה של המעי הגס. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "שלוחה של המעי הגס" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה שלוחה של המעי הגס בתשבץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה.

שלוחה של המעי הגס: מבנה, תפקוד והסרה

מבנה

התוספתן הוא שלוחה צינורית חסומה בקצה, היוצא מתחילת המעי הגס. אורכו כ-8–10 ס"מ, ורוחבו כ-8 מילימטרים. ממוקם בחלקו הימני של הבטן התחתונה. הרירית שלו מכילה תאים רבים הקשורים למערכת החיסון.

תפקוד

תפקוד התוספתן אינו ברור לחלוטין. בעבר נחשבו לתוספתן שתי תפקידים עיקריים:

  • עיכול תאית: אצל בעלי חיים אוכלי עשב, התוספתן מכיל חיידקים המפרישים אנזימים המסייעים בפירוק תאית. אצל בני אדם, תזונה עשירה במזון מעובד ודל בתאית גרמה לכך שתפקוד זה אינו רלוונטי.
  • מערכת חיסון: הרירית של התוספתן מכילה תאים רבים הקשורים למערכת החיסון. תאים אלו מגיבים לזיהומים ודלקות, ומסייעים להגן על הגוף מפני מחלות.

מחקרים שנערכו בשנים האחרונות מצביעים על כך שהתוספתן עשוי לשמש גם כמקום מקלט לחיידקים שימושיים כאשר מחלה קוטלת את אוכלוסיית החיידקים בשאר חלקי המעיים. מאגר זה של חיידקים יכול לשמש בין היתר כדי לאכלס מחדש את חלקי המעיים במערכת העיכול לאחר התקף מחלות הפוגעות באוכלוסיית החיידקים המועילים.

הסרה

דלקת התוספתן - אפנדיציט, היא אחת מהמחלות הכירורגיות השכיחות ביותר בעולם. דלקת התוספתן גורמת בחלק מהמקרים לחולשה, לבחילות ולכאבי בטן עזים בבטן הימנית התחתונה. הכאבים עלולים להתבטא בהתחלה גם כלחץ בבטן העליונה, ולאט לאט לרדת לכיוון הבטן התחתונה. הטיפול המקובל בדלקת התוספתן הוא הסרת התוספתן באמצעות ניתוח.

ניתוח להסרת התוספתן, הוא ניתוח פשוט יחסית, המבוצע בהרדמה כללית. הניתוח נמשך בדרך כלל כ-30 דקות. לאחר הניתוח, המטופל נשאר להשגחה בבית החולים למשך מספר ימים.

סיכום

התוספתן הוא איבר קטן בעל מבנה פשוט. תפקודו אינו ברור לחלוטין, אך ייתכן שהוא משמש כמקום מקלט לחיידקים שימושיים, או כחלק ממערכת החיסון. דלקת התוספתן היא מחלה נפוצה, הדורשת הסרה כירורגית של התוספתן. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות: 
תוספתן
פתרון 7 אותיות: אפנדיקס (תוספתן, בלטנית)
פתרון 8 אותיות ומעלה: אפנדיציט (דלקת התוספתן

פתרון של שתי מילים ומעלה: מעי עיוור
ביטויים דומים: שלוחה של המעי הגס מילה נרדפת,שלוחה של המעי הגס תשחץ, שלוחה של המעי הגס פירוש, מה זה שלוחה של המעי הגס?
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו