רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


מונח דקדוק | מונח דקדוקי תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה מונח דקדוק. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "מונח דקדוק" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה מונח דקדוק בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה.

הגדרה שתכריע את הוויכוח

מונח דקדוקי הוא מונח שחוזר על עצמו שוב ושוב כשמדובר בהוראת שפות, חקר שפות או שימוש בשפה בכלל. אך מהו בעצם מונח דקדוקי? ההגדרה הפשוטה היא שזוהי מילה או ביטוי המתייחס לחוקים, לכללים ולמבנים של הדקדוק בשפה מסוימת. מונחים אלו משמשים כדי לתאר תופעות דקדוקיות מגוונות כמו חלקי דיבר, תפקידים תחביריים, מבני משפטים ועוד. הם מהווים את השפה המקצועית שבה משתמשים כדי לנתח, להסביר ולדון בדקדוק של שפות שונות.  

המילים שחשוב להכיר

כשמדברים על מונחים דקדוקיים קלאסיים, מיד עולים בראש שמות כמו שם עצם, פועל, תואר ומילית יחס. אלו מונחים בסיסיים שמתארים חלקי דיבר עיקריים בשפה. אך יש גם מונחים רבים נוספים כמו נושא, נשוא, תמורה, משפט פועלי ועוד. בעברית יש מונחים ייחודיים כמו בינוני, שם פועל, מקור, ריבוי רבים ויחיד. באנגלית נפוצים המונחים present simple, past participle, passive voice ו-infinitive. בצרפתית יש את ה-sujet, verbe ו-complément. רשימת המונחים הדקדוקיים ארוכה מאוד, ושליטה בהם היא המפתח להבנה עמוקה ומושכלת של השפה הנלמדת.

למה לא להמשיך בלעדיהם?   

מונחים דקדוקיים הם כלי שימושי מאין כמוהו בהרבה תחומים הקשורים לשפה. ראשית, בהוראת שפות המונחים הדקדוקיים חיוניים כדי להסביר את הכללים והמבנים השונים לתלמידים. בלי מונחים אלו, קשה מאוד לתקשר רעיונות דקדוקיים מורכבים. שנית, בניתוח מבנים דקדוקיים במחקר הבלשני, המונחים מאפשרים דיון מפורט ותיאור מדויק של התופעות השונות. גם בתחום של עיבוד שפה טבעית בבינה מלאכותית, יש צורך במונחים דקדוקיים מוגדרים היטב כדי לתכנת את המערכות. מונחים דקדוקיים הם גשר בין אנשים העוסקים בשפה, ובלעדיהם התקשורת המדעית בתחום היתה מוגבלת מאוד.

מאיפה הכל התחיל?

לא ייאמן כמה זמן ומחשבה הושקעו בפיתוח המונחים הדקדוקיים שאנו מכירים. כבר היוונים והרומאים הקדומים בתקופת העתיקה טבעו מונחים כשחקרו את שפותיהם - היוונית והלטינית. בימי הביניים, בלשנים מוסלמים, נוצרים ויהודים המשיכו לפתח מונחולוגיה דקדוקית גם לשפות נוספות כמו הערבית והעברית. עם התפתחות הדפוס, מונחים אלו הופצו והתקבעו בחיבורים דקדוקיים וספרי לימוד. בתקופה המודרנית, תיאוריות בלשניות חדשות כמו הבלשנות הגנרטיבית-תחבירית של נועם חומסקי ואחרים המשיכו להעשיר את הטרמינולוגיה הדקדוקית ולהתאים אותה לגישות חדשניות לחקר השפה.

למה החוקיות הזאת לא חלה על כולם?

עם כל הצורך באחידות של המונחים הדקדוקיים בתוך שפה מסוימת כדי ליצור שפה משותפת לתקשורת, יש גם שוני מסוים בין השפות השונות. הרי לכל שפה יש מאפיינים דקדוקיים וצורות מבע יחודיים לה, ולכן היא גם זקוקה למונחים מיוחדים לתיאורם. לדוגמה, יש בעברית מונחים כמו ריבוי רבים שאין להם מקבילה מדויקת באנגלית או בצרפתית. לעומת זאת בשפות אירופאיות רבות יש למונח "genus" חשיבות רבה, דבר שאינו רלוונטי לעברית. מציאות מורכבת זו של הבדלים מבניים בין השפות מצריכה גמישות מצד הבלשנים והיכולת ליצור מונחים חדשים המתארים תופעות ייחודיות.

סוף פסוק

לסיכום, אי אפשר לקיים מחקר או דיון מעמיקים בדקדוק של שפה כלשהי בלי להשתמש במונחים הדקדוקיים הרלוונטיים. אלו מונחים שהתפתחו לאורך אלפי שנים של עיון ועבודה על השפות השונות. היום הם משמשים כבסיס לניתוח, להוראה ולתקשורת בנושאי שפה. לכן, המלצתי החמה היא להשקיע מאמץ בלימוד המונחים הדקדוקיים החשובים והרלוונטיים לשפה שאתם לומדים או חוקרים. התחילו מהמונחים הבסיסיים שחלים על כל השפות, והמשיכו אל המונחים הייחודיים. בהצלחה !


מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון של שתי מילים ומעלה: סימן קריאה, סימן שאלה, סימן תמיהה, שם פועל, שם תואר
ביטויים דומים: מונח דקדוק מילה נרדפת, מה זה מונח דקדוק?, מונח דקדוק 8 אותיות, מונח דקדוק תשחץ, מונח דקדוק פירוש, מונח דקדוק מילון
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו