רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


אותו דבר | "אותו דבר" תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה אותו דבר. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "אותו דבר" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה אותו דבר בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

הקדמה: "אותו דבר" מעבר למילים

בשיחה יומיומית, בין אם בבית המשפט או בבית הקפה, אנו נתקלים לא פעם בביטוי "היינו הך". ביטוי זה, שמשמעותו המילולית היא "אותו הדבר", משמש אותנו לציון זהות בין שני דברים או רעיונות. אך מעבר למשמעותו הפשוטה, "היינו הך" נושא עמו היסטוריה ארוכה ומורכבת, שורשיו נעוצים עמוק בארמית התלמודית, והוא עבר גלגולים רבים בדרכו אל העברית המודרנית. במדריך זה נצא למסע בעקבות הביטוי, נבחן את מקורותיו, את השימושים השונים בו לאורך הדורות, ואת השפעתו על השפה והתרבות הישראלית.

שורשים ארמיים עמוקים: ניתוח אטימולוגי

מקורו של הביטוי "היינו הך" בארמית התלמודית, והוא מורכב משני חלקים: "היינו" ו"הך". "היינו" הוא למעשה צורה של הכינוי "הדין" שמשמעותו "זה", ואילו "הך" הוא צורה של הכינוי "ההוא" שמשמעותו "זה" או "הוא". כלומר, המשמעות המילולית של הביטוי היא "זה הוא". מעניין לציין כי בכתבי היד התלמודיים מופיעה לעתים גם הצורה "הייני הך", שהיא צורת הנקבה של הביטוי. צורה זו מעידה על הגמישות הלשונית שאפיינה את הארמית התלמודית.

"היינו הך" בתלמוד: הקשר הלכתי

בתלמוד הבבלי, "היינו הך" מופיע לרוב בהקשר של שאלות הלכתיות. כאשר אמורא (חכם תלמודי) מציג הלכה שנראית זהה או דומה להלכה קודמת, הוא עשוי לשאול "הא תו למה לי? היינו הך!". שאלה זו נועדה לברר האם אכן מדובר בהלכות זהות, או שמא ישנו הבדל מהותי ביניהן. השימוש בביטוי "היינו הך" בהקשר זה מדגיש את החשיבות של דיוק הלשוני והמשפטי בדיון התלמודי, ואת הצורך להבחין בין הלכות זהות לכאורה לבין הלכות שונות במהותן.

מהתלמוד לעברית המודרנית: מסע בזמן

המעבר של "היינו הך" מהארמית התלמודית לעברית המודרנית הוא תהליך מרתק. הביטוי, שהיה בתחילה נחלתם של לומדי תורה בלבד, חלחל בהדרגה אל השפה המדוברת והכתובה. תהליך זה הואץ במאה ה-19 ובתחילת המאה ה-20, עם התחדשות השפה העברית והתפתחותה כשפה מדוברת. כיום, "היינו הך" הוא חלק בלתי נפרד מהלקסיקון העברי, ומשמש במגוון רחב של הקשרים, החל משיחות יומיומיות וכלה בטקסטים משפטיים ומדעיים.

"היינו הך" במשפט: דיוק משפטי

במשפט הישראלי, לביטוי "היינו הך" יש משמעות מיוחדת. הוא משמש לציון זהות משפטית בין שני מושגים או מצבים, ולעתים קרובות מופיע בפסקי דין ובחוזים. השימוש בביטוי זה במשפט מדגיש את החשיבות של דיוק לשוני ומשפטי, שכן פרשנות שגויה של הביטוי עלולה להוביל לתוצאות משפטיות לא רצויות. לדוגמה, בפסק דין של בית המשפט העליון נקבע כי המונחים "שכר" ו"תמורה" אינם "היינו הך", ולכן יש לפרשם באופן שונה בהקשר של דיני עבודה.

"היינו הך" בתרבות: השפעה על השיח הציבורי

מעבר לשימוש המשפטי, "היינו הך" השפיע רבות גם על השיח הציבורי והתרבותי בישראל. הביטוי מופיע בשירים, בספרות, בעיתונות ובשיח היומיומי, ומשמש ככלי ליצירת הקשרים, להדגשת דמיון או שוני, ולעתים גם ככלי לביקורת חברתית ופוליטית. לדוגמה, הביטוי "שמאל וימין, היינו הך" משמש לעתים לביקורת על המערכת הפוליטית בישראל, ולטענה כי אין הבדל מהותי בין המפלגות השונות.

סיכום ומבט לעתיד: "היינו הך" חי ובועט

לסיכום, "היינו הך" הוא ביטוי רב-פנים, בעל היסטוריה ארוכה ומורכבת. הוא עבר מסע ארוך מהארמית התלמודית אל העברית המודרנית, ומשמש כיום במגוון רחב של הקשרים, החל משיחות יומיומיות וכלה בטקסטים משפטיים ומדעיים. הביטוי משקף את החשיבות של דיוק לשוני ומשפטי, ומעיד על הקשר העמוק בין השפה העברית למסורת היהודית. בעידן של שינויים טכנולוגיים ותרבותיים מהירים, מעניין יהיה לראות כיצד ימשיך הביטוי להתפתח ולהשפיע על השפה והתרבות הישראלית בעתיד. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
  
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:
 הינו הך, היינו הך, ללא הבדל
ביטויים דומים: אותו דבר מילה נרדפת, אותו דבר מילון, מה זה אותו דבר?, אותו דבר 7 אותיות
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו