רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


מספרי יורם קניוק | אחד מספרי יורם קניוק תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה מספרי יורם קניוק. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "מספרי יורם קניוק" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה מספרי יורם קניוק בתשבץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

דמותו הססגונית והרב-גונית של יורם קניוק

יורם קניוק היה דמות חריגה ועשירה במיוחד, שעשויה היתה לשמש נושא מרתק לביוגרפיה רחבת היקף. הוא נולד בתל אביב הקטנה של שנות השלושים, גדל בשכונת קריית מאיר, לאביו ששימש כמנהל אדמיניסטרטיבי של מוזיאון תל אביב לאמנות. כנער היה פעיל בתנועת "המחנות העולים". בהמשך חווה את מלחמת העצמאות בקרבות עזים כלוחם הפלמ"ח בחטיבת הראל, חוויה שרישומה נשזר לאורך יצירתו הספרותית. לאחר המלחמה למד קניוק ציור, שהה תקופה בפריז, ולאחר מכן הפליג לחופים רחוקים כימאי והרפתקן, וביקר ברחבי העולם מניו יורק ואמריקה ועד גואטמלה (מדינה במרכז אמריקה) ומקסיקו. השהות הממושכת בארצות הברית חשפה אותו לתרבות הבוהמה היצירתית הניו-יורקית.

יצירתו מסגנונות ספרותיים מגוונים ותרבותיים

בכתיבתו הספרותית ניכר כי קניוק הושפע מזרמים רבים ושילב סגנונות שונים וייחודיים. הרומן "אדם בן כלב" לדוגמה, נושא אופי מטפיזי וסוריאליסטי כשהוא שוזר סיטואציות אפיות המשלבות מוטיבים מיתולוגיים ודמויות המדמות תהליכים קיומיים לצד הצגת קורות חיי ניצולי שואה בדרך גרוטסקית. בספר "עיטים ונבלות" מצטיירת גישה יותר רומנטית-פיוטית כשקניוק משתמש בפרוזה ארוכת משפטים לתיאורי טבע פיוטיים ורגשיים. האלמנטים הפואטיים הללו יוצרים קונטרסט עז למראות האכזריים של המלחמה המתוארים באותה פרוזה. במקביל, ניכר שקניוק מושפע מזרם התודעה המודרניסטי, בסגנונות כתיבה דמויי חלום או סדרת מחשבות פרועות.

משורר חלוצי ומשכיל של הטראומה הקיומית

בעבודותיו השונות מפגינה כתיבתו של קניוק עמקות מיוחדת בעיסוק ההיבטים הנפשיים והרוחניים של חוויות קיצוניות. גיבורי ספריו עוברים משברים קיומיים עמוקים תוך חשיפתם למבחני אנושיות קשים - קרבות אכזריים, אסון השואה, בדידות ועקירה מהבית. קניוק לא מסתפק בתיאור החיצוניות הברוטלית של האירועים הללו, אלא חודר לממדים הפסיכולוגיים והפנימיים העמוקים ביותר שלהם, ומאפשר גם ממד של גאולה דרך יצירת העולה מתוך החורבן. בכך הוא הציב את עצמו כמשורר וחלוץ ספרותי של נושאים קשים ובלתי נתפסים אלה, בעוד רבים מהסופרים קודמיו העדיפו להתעלם מהם מחשש ועקב קושי בהבעה.

חוויות הקרבות והטראומה נוכחות ביצירתו

חוויות הקרבות האכזריים שחווה קניוק במלחמת העצמאות כחייל בחטיבת הראל, הטביעו חותם עמוק על יצירתו הספרותית. את טראומת השדה הוא שרטט ביתר שאת בסיפור "עיטים" מתוך הקובץ "עיטים ונבלות". הסיפור מתאר את חוויותיו של קניוק מקרב נבי סמואל, כאשר היחידה שלו חוסלה וחבריו נרצחו לנגד עיניו. קניוק, אז בן 18, הצליח להתחזות למת ולשרוד, אך נאלץ לשכב שעות ארוכות בין גופות חבריו בעודו נתון למראות המחרידים של עיטים ועורבים חוגגים מעל.

חשיפת הפגיעות הנפשית העמוקה בקרב החיילים

בסיפור "נבלות" המשולב באותו קובץ, מתוארים שלושה פלמ"חניקים ותיקים ומלחמה שכבר איבדו כל תקווה. אלה מוצגים כחולי נפש משוגעים הפתחים במסע רצח עיוור ונטול משמעות. קניוק חושף כאן את הפגיעה הנפשית העמוקה שחוו לוחמים לאחר הקרבות, עד כדי אבדן הבנה של מוסר ומציאות. היצירות הללו מהוות ביקורת קשה על המחיר הנפשי הכבד של המלחמה וחשיפת הטראומה הנוראית של חיילים שנאלצו לשאת בה.

התמודדות ספרותית ייחודית עם טראומות השואה

באופן דומה, ברומן המונומנטלי "אדם בן כלב" התמודד קניוק עם נושא הטראומה הנוראית של השואה בשפה ספרותית ייחודית וחריגה. הספר מתאר את סיפורו של ניצול שואה בבית חולים לחולי נפש, כשקניוק משלב אלמנטים גרוטסקיים וסוריאליסטיים. גיבור הספר עובר תהליך התבוננות פנימית ומטפיזית במציאות קיומו כניצול, תוך משחקים מבלבלים של זהות וממשיות. קניוק פרץ כאן גבולות ספרותיים חדשים בהצגת השואה באופן יוצא דופן, כניסיון להתמודד עם האירוע הבלתי ניתן להבנה ולתיאור.

לסיכום: 

יורם קניוק היה סופר ייחודי וחלוצי שהותיר חותם עמוק בתרבות הישראלית. בסגנונו הספרותי הרב-גוני והחריג, הוא דחף את גבולות הכתיבה העברית למרחבים חדשים של ביטוי. במקביל לתיאורים האוטוביוגרפיים והריאליסטיים של חוויות המלחמה והטראומה, פיתח קניוק שפה ספרותית המשלבת יסודות מודרניסטיים כמו זרם התודעה, מוטיבים מיתולוגיים וסמלים גרוטסקיים. בעשותו כן, הוא העז להתמודד באופן פרועה יותר וציורי עם נושאים כבדים וטראומטיים כמו השואה והמחיר הנפשי של הקרבות. 

כשברקע חייו הססגוניים וההרפתקניים, קניוק הפגין באמצעות יצירתו הענפה את כוחה של האמנות לרדת לשורשי הפגיעות האנושית, ולהעניק ביטוי וגאולה למציאויות קשות מנשוא. בזכות חלוציותו והשפעתו הן על הסופרים הישראליים לדורותיהם והן על התרבות הכללית, הוא זכה להערכה רבה והוכר כאחד מיוצרי התרבות החשובים בישראל. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: בתו, תש"ח
פתרון 4 אותיות: 
סבון, פייר  
פתרון 5 אותיות: וסרמן (ספר נוער של יורם קניוק), נבלות, סוסעץ
פתרון 6 אותיות: מלאכים
פתרון 7 אותיות:
פתרון 8 אותיות ומעלה: 
טייגרהיל (רומן של יורם קניוק)
פתרון של שתי מילים:
 אהבת דוד, בא בימים, האיש והאקסודוס, הברלינאי האחרון, היהודי האחרון, היורד למעלה, המלכה ואני, כמו סיפורים, מות העייר, עיטים ונבלות, עפר ותשוקה, ערבי טוב, פוסט-מורטם
פתרון של שלוש מילים: אדם בן כלב, ארבעה סיפורים ושיר, הנעדרת מנחל צין, חימו מלך ירושלים, סיפורי סוף שבוע, עוד סיפור אהבה
פתרון של ארבע מילים ומעלה: 
איוב חלוק נחל והפיל, אקסודוס אודיסיאה של מפקד, הבית בו מתים הג'וקים בשיבה טובה, הסיפור על דודה שלומציון הגדולה, חיים על נייר זכוכית, לילה על החוף עם טרנזיסטור, על החיים ועל המוות, קסם על ים כנרת
ביטויים דומים: מספרי יורם קניוק מילון, מספרי יורם קניוק תשחץ, מספרי יורם קניוק מילה נרדפת, מספרי יורם קניוק 7 אותיות, מספרי יורם קניוק פירוש
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

2 תגובות:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו