רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


אלמוני | אלמוני מילון | אלמוני תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה אלמוני. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "אלמוני" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה אלמוני בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 
ברצון, להלן הפסקאות מורחבות עם מידע עשיר ומהימן יותר:


מי זה אלמוני? לא רק שם גנרי למישהו לא מזוהה

בואו נלך שלב-שלב ונבין את המונח "אלמוני" ואת ההיסטוריה והשימושים השונים שלו. המאמר הזה יפתח לכם צוהר להכיר את האדם שאיננו יודעים את שמו האמיתי - מישהו שלזהותו יש סיבה להיות חסויה או שהיא פשוט אינה רלוונטית. ננווט ביחד בין מקורות עתיקים לשימושים עכשוויים, ונגלה את הכוח שבאנונימיות ובאי-ידיעת שם האדם.


כשאומרים "אלמוני" - מהי המשמעות האמיתית?

"אלמוני" הוא מונח מקובל בשימוש כבר מאות שנים, המתייחס לאדם שזהותו אינה ידועה או נשמרת בסוד. מקורו נגזר מהמילה "אלמן" בעברית, משמעה שאין יודעים איך לקרוא לו בשמו האמיתי. השימוש בכינוי זה מכליל תחת זהות בלתי ספציפית במקרים שבהם הזהות הפרטנית אינה רלוונטית לעניין או כאשר יש צורך לשמור עליה חסויה. בנוסף, המונח משמש כדי להתייחס באופן כללי לזהות אנושית לא מזוהה, בין אם מדובר בסיטואציה היפותטית או במקרה ממשי של אדם שפרטיו אינם ידועים.  


מדוע נזכר "אלמוני" בתנ"ך - חידת המקום והאדם הלא ידועים

הצירוף "פלוני אלמוני" מופיע כמה פעמים בתנ"ך ומעיד על עתיקות השימוש במונח כדי להתייחס לזהות לא ידועה. פעמיים הוא מוזכר לגבי "מקום פלוני אלמוני" - כלומר מקום ששמו אינו מפורט במקור. דוגמה לכך היא הפסוק "ויברח דוד ממערת עדולם וילך אל מקום פלוני אלמוני" (שמואל א' כ"א, ג). במקרה אחר בתנ"ך, הביטוי מתייחס לאדם: "ותשב פה פלוני אלמוני" - דהיינו איש שזהותו איננה מצוינת (רות ד', א). אפילו מלאך האלוהים שדיבר עם דניאל כונה בשם "פלמוני" (דניאל ח', יג). חז"ל ופרשנים רבים ניסו להתחקות אחר מקור המילים, וקיימת דעה שנגזרו ממונחים כמו "פלאי" (סתום) ו"אלמן" כדי לציין חוסר ידיעה של השם. יש אף מי שחשב שזהו שם האדם עצמו.


כששמות ראובן ושמעון נכנסים לתמונה - איך משיגים אלמוניות?

מאז ימי קדם ועד היום, השימוש בכינויי אלמוניות נפוץ בהקשרים שונים. בספרות הרבנית והמשפט העברי, למשל, מקובל להשתמש בשמות כדוגמת "ראובן" ו"שמעון" כדי לייצג באופן אנונימי צדדים במקרים משפטיים היפותטיים או אמיתיים. שיטה דומה של העלמת הזהות נהוגה בפסקי דין כאשר נדרשת אלמוניות של אחד הצדדים או שניהם, לעיתים על מנת להגן על קטינים או נפגעי עבירה מפני חשיפה לא רצויה. במקרים אלו הצדדים יכונו "ראובן" ו"שמעון" ולא בשמותיהם האמיתיים. שימוש באלמוניות דומה קיים גם בתעשיית הקולנוע, שם במאים לעיתים מסרבים לחתום על סרטיהם ומקבלים את הקרדיט "אלן סמית'י" במקום שם האמיתי שלהם. תופעה נפוצה היא גם מתן כינויי אלמוניות לגופות לא מזוהות שנמצאות, כמו "ג'ון דו" ו"ג'יין רו" בארצות הברית.  


איש לא יודע - אלמוניות הסופר מאחורי שם העט

לא רק במשפט, תקשורת או צרכי זיהוי קיימת דרישה לשמירה על אלמוניות, אלא גם בתחומי היצירה והספרות. סופרים רבים בוחרים לעיתים לפרסם יצירות תחת שם עט, כדי לשמור על אנונימיות זהותם האמיתית מהקוראים. מקרה מפורסם הוא זה של הסופר הצרפתי רומן גארי, שלאחר שכבר היה מוכר בזכות ספריו הקודמים, החליט לפרסם יצירות נוספות תחת השם "אמיל אז'אר". הסיבה לכך היתה רצונו למנוע יצירת דעות קדומות אצל קוראיו החדשים בעקבות היכרות עם ספריהם הקודמים. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות: 
מישהו (פלוני, אלמוני), פלוני
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
אנונימי 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:
בן בלי שם, חסר שם, עלום שם, פלוני אלמוני
ביטויים דומים: אלמוני פירוש, מה זה אלמוני?, אלמוני תשחץ, אלמוני 5 אותיות, אלמוני מילה נרדפת
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו